Inlägg från: Gelehallon82 |Visa alla inlägg
  • Gelehallon82

rädd att föda stort barn

miia81 skrev 2010-05-10 08:40:18 följande:
    ska försöka få en viktskattning jag med. min bm säger att man inte gör något åt om bebisen är stor...låter galet tycker jag...lycka till med din förlossning! kram miia
    Det sa min bm med men jag har varit o pratat med en aurora bm o hon trodde att jag skulle få igångsättning pga stort barn så jag hoppas hon har rätt. Min första tös vägde 4700, var 56 lång o hade huvud på 38 så jag är orolig att nästa ska vara ännu större. Jag är livrädd att den ska fastna o det bli snitt eller sugklocka. Då måste det ju vara bättre att de sätter igång tidigare så man slipper oroa sig eller att det slutar i snitt för det vill jag INTE. Jag ska göra viktuppskattning o prata med läkare om igångsättning i v.36, så kanske dom kollar mogenhet från v. 38 o sen får vi se.

Har ni andra gjort viktuppskattning förut? Har det stämt med den verkliga vikten? Det sägs ju kunna diffa på 10% på vikten o det är ju rätt mycket faktiskt.
    *Meja 081214* *Lillskrutten bf 100801*
  • Gelehallon82
    lillesa skrev 2010-05-10 21:31:37 följande:
    Lite ot kanske.. men ni som har fött stora barn är ni stora eller långa själva?Låter kanske som en dum fråga men jag som är en pyttetjej, under femtio kilo och knappt 1.64 lång har en kille som är lååång och som vägde nästan fem kilo när han föddes. Han skojar om att stora barn går i hans familj... jag är livrädd och vi är inte ens gravida. Hur mycket beror på killen?
    Vi är långa båda två, jag 180 o min kille 190. Annars är vi smala båda två.
  • Gelehallon82

När är ni andra beräknade?? Jag är beräknad 1 augusti.

• Gelehallon82
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-13 21:05:14 följande:
    Själv e mitt barn beräknad 14 dec hehe låter knäpp om man sa jag är beräknad haha jag var beräknad 1984 22 nov hahaha
    Min första tös är född 14 dec!!
Svar på tråden rädd att föda stort barn