• Anonym

Ni med chefsposition, vad tjänar ni?

Jag påbörjar en 4-årig Hotel Management utbildning utomlands till hösten och funderar såklart en del på vad lönerna i branchen ligger på.
    Jag har tänkt "jobba upp mig" utomlands efter studierna och sen återvända till Skandinavien. Min dröm är att bo i Malmö och jobba i Köpenhamn.

(kan tillägga att jag är tjej och 22 år gammal)

Ni som jobbar som chefer, vad tjänar ni i månaden? Och i vilken branch är ni? =)
    Vad tror ni jag kan förvänta mig för lön som reception/bokningschef (med ambitioner mot hotellchef) eller liknande? =)

• Svar på tråden Ni med chefsposition, vad tjänar ni?
  • Anonym

Finns det inga chefer på FL? =)

• MarajaILund

Hej

Jag tjänar 37500:- och är teamchef inom IT. Har jobbat i 10 år, varav 1 år som chef. Lycka till! Har tyvärr ingen aning vad man tjänar i hotellbranschen.

• MickeN1973
    MarajaILund skrev 2010-05-08 10:05:34 följande:
    HejJag tjänar 37500:- och är teamchef inom IT. Har jobbat i 10 år, varav 1 år som chef. Lycka till! Har tyvärr ingen aning vad man tjänar i hotellbranschen.
    Jag tror att man tjänar mer som it-chef än som hotelchef...
  • Anonym

Är bara chef för en person (men hon är väldigt duktig och bra ) - inom bank. Tjänar ca 1,2 milj om året.

• Anonym

Sista anonym: Oj, vad bra.

Jag är chef över 20 personer och tjänar 35 000 kr/mån samt har tjänstebil. Men jag ska få höjt nu, men förhandlingen är inte klar.

• Anonym (IKEA)
    Anonym skrev 2010-05-06 18:10:17 följande:
    Jag påbörjar en 4-årig Hotel Management utbildning utomlands till hösten och funderar såklart en del på vad lönerna i branchen ligger på. Jag har tänkt "jobba upp mig" utomlands efter studierna och sen återvända till Skandinavien. Min dröm är att bo i Malmö och jobba i Köpenhamn. (kan tillägga att jag är tjej och 22 år gammal) Ni som jobbar som chefer, vad tjänar ni i månaden? Och i vilken branch är ni? =) Vad tror ni jag kan förvänta mig för lön som reception/bokningschef (med ambitioner mot hotellchef) eller liknande? =)
    Är nyfiken på hur mycket känner en chef på IKEA!
  • Anonym (hmpf)
    Anonym (IKEA) skrev 2010-05-08 21:05:12 följande:
    Är nyfiken på hur mycket känner en chef på IKEA!
    Min styvfar är en form av chef där.
    Tjänar ungefär 80 000:- i månaden + resersättning, traktamente m.m...
  • Anonym

Min man är en slags mellanchef inom polisen. Han tjänar kring 27.000:- i mån.

• Anonym (lite)
    Anonym skrev 2010-05-08 22:44:49 följande:
    Min man är en slags mellanchef inom polisen. Han tjänar kring 27.000:- i mån.
    Det var lite lite!
Svar på tråden Ni med chefsposition, vad tjänar ni?