• Anonym

Ni med chefsposition, vad tjänar ni?

Jag påbörjar en 4-årig Hotel Management utbildning utomlands till hösten och funderar såklart en del på vad lönerna i branchen ligger på.
    Jag har tänkt "jobba upp mig" utomlands efter studierna och sen återvända till Skandinavien. Min dröm är att bo i Malmö och jobba i Köpenhamn.

(kan tillägga att jag är tjej och 22 år gammal)

Ni som jobbar som chefer, vad tjänar ni i månaden? Och i vilken branch är ni? =)
    Vad tror ni jag kan förvänta mig för lön som reception/bokningschef (med ambitioner mot hotellchef) eller liknande? =)

• Svar på tråden Ni med chefsposition, vad tjänar ni?
  • Anonym (socoms)

Jag jobbar som chef inom LSS. Jag är runt 30 år, har ett års erfarenhet och tjänar 23.000kr/månad. Har ca 45-50 pers "under mig" (som har jag arbmiljöansvar för etc).

• Anonym
    Anonym (socoms) skrev 2010-08-23 00:32:10 följande:
    Jag jobbar som chef inom LSS. Jag är runt 30 år, har ett års erfarenhet och tjänar 23.000kr/månad. Har ca 45-50 pers "under mig" (som har jag arbmiljöansvar för etc).
    Har du någon högskoleutbildning eller annan utbildning för ditt yrke?
  • Anonym (socoms)
    Anonym skrev 2010-08-23 00:34:13 följande:
    Har du någon högskoleutbildning eller annan utbildning för ditt yrke?
    Socionomexamen samt lite högskolepoäng från "strökurser" (relevanta för yrket). Har även en undersköterskeutbildning i botten, jobbade som usk i drygt 5 år innan jag började plugga.
  • Anonym
    Anonym (socoms) skrev 2010-08-23 00:39:56 följande:
    Socionomexamen samt lite högskolepoäng från "strökurser" (relevanta för yrket). Har även en undersköterskeutbildning i botten, jobbade som usk i drygt 5 år innan jag började plugga.
    Oj då var det riktigt dåligt i stockholm ligger mellancheferna mellan 25-30 000. Jag tjänade 22.000( vårdare).innan jag började studera till socionom.
  • Anonym
    Anonym (socoms) skrev 2010-08-23 00:32:10 följande:
    Vilken dålig lön för det jobbet. Jag blir chockad att någon kan ta den tjänsten.
  • Anonym (socoms)
    Anonym skrev 2010-08-23 00:43:29 följande:
    Oj då var det riktigt dåligt i stockholm ligger mellancheferna mellan 25-30 000. Jag tjänade 22.000( vårdare).innan jag började studera till socionom.
    Men det är ju i Stockholm jag bor
  • Anonym
    Anonym (socoms) skrev 2010-08-23 00:46:26 följande:
    Men det är ju i Stockholm jag bor
    OjFörvånad Löneförhandla men det är ju inte så lätt när man inte har ett yrke som kräver legitimation och ett överskott på socionomer...
    Är det privat eller kommun?
  • Anonym (socoms)
    Anonym skrev 2010-08-23 00:49:44 följande:
    OjFörvånad Löneförhandla men det är ju inte så lätt när man inte har ett yrke som kräver legitimation och ett överskott på socionomer...
    Är det privat eller kommun?
    Privat. Jag ska löneförhandla, det är dags för en ny lön nu - har jobbat där i ca ett år. Jag tjänade faktiskt mer som uska...
  • Anonym

Enhetschef LSS (&LASS), 28 000 i månaden.

• Anonym (frun)

Min man jobbade som enhetschef på ett kommunägt bolag förut. 1 underställd chef och ca 20 annan personal. Dåvarande lön 45 000 kr/mån.
    Nu är han VD för ett annat kommunägt bolag. 2 underställda chefer, 6 arbetsledare under dem, vet inte totala personalstyrkan. Lön 57 000 kr/mån

Svar på tråden Ni med chefsposition, vad tjänar ni?