Inlägg från: Finesse |Visa alla inlägg
  • Finesse

När åka rutschkana?

Hon var nog kring 10 månader när hon började åka den lilla inne ruschkanan på öf.. och ja.. 15-16 månader när hon åkte dom stora ute.. hela sommaren klättrade hon å åkte i ruschkanorna i lekparkerna här. Men då är hon väldigt tidigt motoriskt har jag fått för mig iaf..

Ebba 071228
  • Finesse
    Candra skrev 2010-05-12 22:55:18 följande:
    Tidig är min dotter också. Hade jag inte trott att hon skulle klara av det hade jag inte ens funderat på det.. Men ville bara checka så det inte är helt galet att låta en så liten åka.
    Alla barn är olika..

Hörde på öf i tisdags av en mamma att hennes dotter som var 8 månader just lärt sig sitta bra.. blev lite halv chockad eftersom jag trodde dom flesta barnen satt bra vid 6 månader men sen läser jag ett reklam blad där och då står det 8 månader. Min dotter satt bra när hon var 5 månader.

Så om dom, som min dotter, suttit i 5 månader vid 10 månaders ålder klarar dom ju att åka rutschkana.. men om dom bara suttit i 2 månader är det ju en helt annan sak. Och eftersom hon kunde gå å klättra upp själv på rutschkanan gick det som inte hålla henne borta därifrån.. dom andra barnen åkte ju.
    Ebba 071228
Svar på tråden När åka rutschkana?