• Löparnörden

AVA klinik i Riga

Hej alla kämpare

Har följt denna tråd ett tag och nu äntligen är det dags att hoppa in i den på riktigt.

Har en liten äggdonationstjej som blir 1 år nu i augusti. Hon är "tillverkad" i Huddinge och efter mycket funderande har vi bestämt oss för att försöka ge henne ett syskon. Har inga ägg kvar i Huddinge så har mailat med Nadia och hoppas kunna vara igång i oktober. Denna nya resa känns både skrämmande och spännande.

Ang att berätta för barnet/ barnen så är det en självklarhet för oss att göra det så tidigt som möjligt i barnets takt och på barnets nivå så att det inte blir en chock sedan. Vi har också varit öppna mot alla närstående att vi gjort äd.

• Löparnörden
    Fru84 skrev 2014-08-05 10:54:19 följande:

Hej och välkommen löparnörden. Jag har också gjort massor av försök på HS. Men fick tyvärr ett missfall på sista försöket. Men Riga är bra :) tur att det finns alternativ när dom i Sverige tar slut. Hur många försök fick ni i Sverige? Vi fick 3 donatorer men alltid bara ett ägg förutom första gången som vart en till frysen. Hemskt dåligt.

Så tråkigt med ditt missfall, beklagar:(

Vi har haft 2 donatorer. Vid första omgången fick vi 2 ägg: ett sattes in och 1 till frysen men inget tog sig. Hade börjat ta kontakt med Riga då men av en tillfällighet fick de ett återbud i Huddinge så vi fick ett försök till som vi inte skulle ha fått. Då blev 3 ägg befruktade men de utvecklades inte optimal så läkaren tittade och tittade innan hon valde ut det bästa ägget. De andra 2 äggen gick inte att frysa men det enda ägget blev vårat lilla underverk:) Kan än inte fatta vilken tur vi haft.

Ja av alla jag läst/hört om så verkar det bli väldigt få ägg i Huddinge. Nu är jag ju lite partisk eftersom vi fått vårt lilla underverk via Huddinge men de känns lite som löpande band verksamhet och att de inte är 100% noggranna. Det viktiga är att få göra ET och inte resultatet sedan. Men jag tyckte verkligen om sköterskorna där, de var väldigt fina. Som tur är finns det ju alternativ och av vad jag hört verkar Riga väldigt bra. Har inte läst så väldigt långt bak i tråden, hur långt har du kommit i processen?
  • Löparnörden
    zaq1234 skrev 2014-08-07 11:23:21 följande:

Tack för svar Chikita, Redan o Calimero.

Har bokat nytt prov i morgon med werlabs, det jag har läst att det ska fördubblas på 48h..men även om det gör det, så är ju 28 väldigt lågt..så risken är stor att det inte utvecklas som det ska...

För att göra en lång historia kort så dag åtta, så var jag med om ngt jag har svårt för så jag fick blodtryckfall o höll på att svimma, alldeles kallsvettig etc, så jag lade mig på golvet ett tag o sedan var det bra...men jag grämer mig..tänk om det var det som gjorde att det slutade växa....men samtidigt om ett embryo inte klarar det så var det inte kanske inte så bra ändå....

Tack för alla välkomnanden:)

Zaq håller tummarna för dig. Inte gräma dig över din incident. Samma dag efter att vi gjorde återförandet av ägget som blev vår dotter så hoppade vår katt rakt på min mage. Nojig som man är efter et så var jag övertygad om att det skulle göra att ägget inte fäste. Men ut kom vår lilla tjej 9 månader sedan.

Kontentan är att äggen klarar mer än man tror och om det inte klarar vardagsincidenter så är det inget starkt ägg/något fel på det och något hade ändå hänt på vägen
  • Löparnörden

Så tråkigt Annaba.

Vilken käftsmäll. Du får fokusera på att bli frisk och sedan ta nya tag i ny riktning.

Fru84, vad heter gynekologen som du går hos?

Vällingby blir lite fel håll för mig men det är ju inte det lättaste att hitta privata gynekologer som kan hjälpa en. Inboxa mig gärna men jag förstår om du inte vill namnge stället.

• Löparnörden

Ge inte upp hoppet förrän motsatsen är bevisad Zaq, även fast det ser mörkt ut

Härligt att allt såg bra ut fru84:)
    Tack för ditt meddelande, svarar dig strax.

På tal om resor, är det någon som har tips på vettigt och prisvärt hotell nära kliniken?
    (sorry om det varit upp i diskussion tidigare i tråden men har inte sett det i så fall)
    Är inte riktigt där än men det skadar inte att börja undersöka så man slipper leta runt den dagen.

• Löparnörden
    chikita124 skrev 2014-08-09 22:42:22 följande:

Japp..går du på nya riga kliniken är teaterhotellet jätte bra...går du på gamla vet jag inte tyvärr...

Brukar kolla och boka via booking.com

Tack så mycket:)

Går på nya, glömde skriva det.

Då ska jag kolla upp det.
  • Löparnörden

Uppdaterar listan med mig självGlad

Avvaktar och På gång

Maryhe: 1 ICSI (MF), 2 ICSI (minus), 1 FET(minus), ÄD ET juni/juli
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012, eventuellt nytt försök i sept/okt
    Swede: ÄD nr 1, ET 2/4, FET i sep?
    Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14) 
    Skade: (En tidigare ÄD, dödfödd pojke) Avvaktar.
    annaba: inga barn, 2 ET, ett MA, ett minus; flertal tidigare försök med IVF/insemination med ex-partner; inväntar datum för FET senare under året
    Redan47: 2 vuxna barn, (ÄD1)ET 28/10-2013, missfall mellan ruvardag 8-15, (ÄD 2) FET 10/12  (ÄD3) FET 20/2.(ÄD 4 )ET 29/3 i Aten; TD 10/4  (ÄD5) FET 6/6-2014, (ÄD6) FET början sept
    Frk Röd: 5 IVF (varav 2 utan återföring) 1 ÄD ET 21/10 i Aten (minus), 2 ÄD ET 23 juni (minus) avvaktar
    LinaQ: 3 IVF samt ett avbrutet, 2 ÄD på gamla Riga. ET 20/8
    Ullisa: 7 IVF (alla minus). ÄD 1 ET (MA). ÄD 1 FET (minus).
    ahavamaria FET 12/8
    Löparnörden: äd-dotter född aug 2013 (Huddinge), planerar start av syskonförsök hösten 2014 på nya IVF Riga 

Ruvar
    zaq1234: 3 IVF 1 ÄD ET 28/5,minus, nytt FET 25/7

Gravida 
    wonders: 7st ivf 1ÄD, ÄD 2 FET 9/4 (minus), 3 ÄD FET 14/7
    Micro: 1 ÄD ET 14/7
    Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD 1: ET 9/4 (minus), 1:a FET 17 juni.
    Chikita124: ET 2013 (MA), FET 27 Juni 
    Azurea: (ÄD1) AvaClinic ET 30/5
    Fire07: ÄD nr 1, ET 29/4 TD 12/5 BF 14/1
    snorpan02: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014 
    Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014 
    Veris14: 2 IVF, BF1410? 
    Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11. 
    Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8 
    Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA, ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8 
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. BF 28/8 tvillingar :)
    Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, FET 31/1 gamla AVA BF 21/10
    Sissan: Fet 6/9

Fått barn
    Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, Tvillingar BF 141003, 2 flickor födda 28 juli.
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. Tvillingar 18/7 i v34
    Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, BF 8/7, planerat snitt 30/6
    Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11, BF 22/6, igångsättning 9/6 
    Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. juni 2014
    Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, Planerat snitt 18/6. 
    Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 
    1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!) 
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013 
    TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13. 
    Sissan: 3 ÄD, Flicka född 17/7-2013 
    The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13 
    Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014 
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012
    ahavamaria: dotter född 2012, AVA Riga

• Löparnörden

Fru84, då blir det 4 och inte 3 gången gillt för er.
    Denna gång måste det gå hela vägen för er.

Zaq, fick göra vul i v 8+2 med dottern och då såg vi helt klart en liten groda men då var det julstängt innan så egentligen skulle vi ha fått gjort det 1 vecka tidigare så något borde säkert gå att se.snart.

Spännande Lina, då är du ruvare snart.

Har fått mail från Nadia idag, och baserat på när jag fick mens senast blir det ET runt 6 oktober. Tidigare har det bara varit i tankestadiet men nu börjar det bli verklighet:)

• Löparnörden
    Fru84 skrev 2014-08-13 15:44:33 följande:

Nja, 7e gången gillt blir det för oss ;)

Tänkte med datumet 20:), kom sedan på att det blev 3 gången med 20 och inte 4. Inte lätt det där med siffror:)
  • Löparnörden
    Fru84 skrev 2014-08-15 22:06:11 följande:

Det gick inte bra alls för mannen. Han lämnade 2 "lass" först och gick. Så ringde dom och sa att inga spermier rörde sig.... Så bara tillbaka för honom och köra igen. Stackarn. Då fick dom ett ok men med dålig kvalitet. Har i stort sätt bara gråtit idag. Känns jätte hopplöst. Han är 33 och vältränad och äter och lever bra. Dock förkyld och dann... Så orättvist. Hoppas och ber att det blir fina befruktade guldägg iaf. Får se vad dom säger i morgon om nattens utveckling. Håll en tumme är ni gulliga.

Så tråkigt, hoppas det tar sig ändå. Får ni veta hur det går under helgen eller måste ni vänta ända till måndag innan ni får höra något?
Svar på tråden AVA klinik i Riga