Redan47 skrev 2014-09-17 02:02:08 följande:
Zaq: det där att avvakta och bara vänta på tomgång, oerhört frustrerande... Passa på att boosta dig, gör roliga saker, satsa på relationen, lägg ner så liten tid som möjligt mentalt på ÄD jobbet. Återhämta dig mentalt helt enkelt. Jag mitt pucko fick för mig du redan varit iväg... Har du fått tillräcklig info nu fr Riga tycker du?
Beccali: äntligen! Vilken utdragen process. Hur ser din framtidsplaner ut?
Lina: jätte grattis!!!!! Vilket bästa kvitto du fått, efter blödningar och oro! Ta det lugnt nu och var snäll med dig själv!
Riga har gjort IVF ÄD embryodonation spermadonation under hela tiden jag varit i kontakt med denna tråd och ava Riga. Det är många som läser och tar del av info här utan att vara aktiva skrivare, ur alla kategorier. Och även från andra kliniker för att förkovra sig och få inspiration. Jag önskar att vi inkluderar alla som väljer bidra med inlägg, jag vill inte och tycker inte det i denna tråd ska förekomma ifrågasättande om alias har hamnat i fel tråd. Många av oss är känsliga vi är hormonstinna mellan varven, och ömsom tomma på hormoner, kanske svårt att få empati i relationen, låt denna tråd vara en pysventil , ett stöd i tillvaron för den som vill och behöver, där vi befinner oss, här och nu. Jag tror ni alla kan identifiera er med de som varit barnlösa i åratal och vilken desperation som föds ur den vanmakten. Det behöver finnas forum, gärna fler, där kunskap o erfarenheter möts, för att kunna orka och få kraft när energin tryter. De som bor i mindre städer är mycket ensamma... IVF i Sverige är rigid och ligger inte i framkant.
Jag "tillhör" inte ava Riga heller, längre. Och har nu hamnat lite fel... Visst jag kan gå ur tråden och starta en annan tråd mer generell öppen för alla kategorier. Där utbyte kan ske mellan representerade från olika eu kliniker och dess protokoll. ÄD 2014/2015 är en nystartad tråd har jag noterat. Den kan ju vara mer aktuell då för mig.
Vill vara tydlig med, att så här tycker jag. Utifrån mina värderingar och erfarenheter av betydelsen av socialt stöd.
Inte ska du lämna tråden Redan, vi behöver vårat livs levande uppslagsverk som tillför så mycket och sitter inne på så mycket kunskap:)