• Sunlight

AVA klinik i Riga

TyckOmMig skrev 2013-10-09 12:32:07 följande:
    callimero-ja jag går/gick på gamla AVA Riga glömde bort att du satsade på nya!
    Men ser att du fått svar att de har helgöppet!
    Snart är det din tur börjar verkligen närma sig önskar dig stort lycka till!Hjärta

Många av er som står på tur är väldigt bra pålästa pch verkar booosta upp med alla de bra kosttillskott som man eventuellt behöver inför försök.

E-vitamin och extra starka zink var vad jag tog förutom Berocca Omega-3 MittVal Kvinna inför ET sen tillkom Fragmin för min del Magnesium och extra C vitamin då jag började blöda ganska tidigt i graviditeten och blev rådd av Riga att sluta med Fragmin.Fick även Prednisilon utskrivet men valde att inte ta detta då jag har/fick struma som kom som ett brev på posten samtidigt som jag konstaterade att jag lyckats med ED.
    Innan Procren sprutan gick jag på 3 olika Flagyl behandlingar fram tills ET en del tar Doxyferm alltså antibiotikakur för att rensa ut eventuella störande bakterier! 
    Grattis till tvillingarna! Jag ska börja min Doxyferm behandling i tio dagar inför FET i November. Hur gjorde du? Du skriver att du gjorde tre olika behandlingar med Flagyl. Kan du berätta hur du gjorde? Ska man ta E-vitamin och extra starka Zink också? Tog du prov för att kolla hidden chlamydia?
  • Sunlight

Man kan göra det i naturlig cykel om man vill eller använda hormoner. Du kommer att behöva mäta slemhinnan.
    Hitta en gynekolog som vill göra det på högkostnadskortet. Ta reda på mer om dina embryon i förväg. Be dom skicka bilder på dina embryon. Ett tips är att läsa Fet success stories  i Amerikanska forum.

• Sunlight

Jennie 69. Ett tips är att läsa tråden. Vi som snart är gravida efter utredning i Aten. Där finns det många tips.
    Många som har lyckats efter missfall.

• Sunlight

Grattis fröken bus. Tänk att du lyckades till slut. Vilken klinik hjälpte dig att lyckas? Vad var det tror du som gjorde att du lyckades till slut?

• Sunlight

Katt . Nya Ava verkar optimera chanserna för befruktning genom blastocyst+icsi eller picsi.
    Du får fler embryon i slutändan. Det är oseriöst att inte använda de tekniker som redan finns för att optimera, klinikerna vill spara pengar och tid genom att bara ta ansvar för embryona i två dagar. De tjänar pengar på att man inte lyckas med två dagar-eller tre dagars. Vad synd att du inte blev gravid. Vill du försöka igen? /mer cash till kliniken. Med det sagt, många lyckas även med två-tre dagars.

• Sunlight

Absolut ny teknik är bra för patienterna. Jag håller inte med om när dom säger att det är bättre för embryot att sättas in direkt. Det är bara ett sätt att komma undan ansvar och föra över ansvaret på patienten när det gäller embryot. Dom tjänar på att sätta in embryot snabbt och fungerar det inte så gör patienten ett nytt försök. En del amerikanska läkare gör bara femdagars. Jag har läst att vissa kliniker  i USA gått tillbaka till tre dagars för att det är mer kostnadseffektivt när det gäller stora kliniker. Dom skulle aldrig erkänna att de inte optimerar chanserna för patienten. Det får patienten upptäcka själv efter några försök.

• Sunlight

Jag tror att ni får hjälp av seriösa kliniker ni som går på både nya och gamla AVA så det jag har skrivit om behöver ni inte uppleva. Tack och lov!

Svar på tråden AVA klinik i Riga