AVA klinik i Riga
Hej,
Jag har försökt läsa lite bakåt i tråden men det är så oerhört mycket och någon kanske har lite snabb feedback att ge mig?
Jag var i Riga förra våren, då vi försökt få barn länge, gjort IVF-utredning i Sverige och sedan fått veta att jag var en väldigt dålig kandidat att få egna barn. Eftersom jag räknades som för gammal för Sverige så rekommenderade vår läkare på St Görans att vi skulle åka till Riga (eller snarare "många av våra patienter som vi inte kunnat hjälpa har fått hjälp i Riga" är nog mer korrekt). Så vi åkte dit i maj, kom hem några dagar senare och en vecka därefter blev jag gravid på egen hand (!). Så vi fick lägga det på is. Efter ett missfall, en ytterligare graviditet på egen hand och ett missfall till, så har vi nu beslutat oss för att göra ett nytt försöka i Riga.
Men nu till kruxet. Att få göra ultraljud innan vi sätter igång proceduren verkar ju inte vara det lättaste. Jag pratade med de som skulle gjort mitt ultraljud (som aldrig blev av pga missfallet) och de ville inte göra det då jag (tyvärr kanske) förklarade vad ärendet var.
Jag vet inte om de har rätt att fråga mig, men jag svarade iaf. Och då sade de att jag fick hitta andra alternativ.
Har någon här någon bra rekommendation på bra ställen/kliniker att vända sig till för att få hjälp i Stockholm?
Och om det nu går vägen när vi åker över till Riga om ca 1.5 månad, kan man vända sig till en vanlig barnmorska för övrig vård då eller kommer jag få kalla handen där också? Och tankarna började ju gro om att jag inte får föda på vanligt sjukhus heller, jag har ingen aning. Jag kommer ihåg när jag fick missfallet och var tvungen att göra en skrapning att jag blev särbehandlad för att jag hade besökt en vårdinrättning utomlands och kunde bära vissa resistenta bakterier som jag förstod på barnmorskorna.
Och är det något annat jag kanske behöver tänka på i diskussion med kliniken när jag kommer dit vad gäller embryo-insättning? Förra året när jag höll på att scanna alla inlägg så jag blev fyrkantig i ögonen kommer jag vagt ihåg något som hade med själva tekniken att göra, men har glömt det tyvärr. Någon kanske förstår vad jag syftar på, annars kan ni ignorera min fråga
.
Jag kände mig väldigt nedstämd häromdagen när jag blev avvisad och det kändes som att man sliter med detta, och så ska det bli ytterligare problem..
Så jag tar tacksamt emot all feedback jag kan få, och så ber jag om ursäkt på förhand om någon anser sig få upprepa svar gång på annan, men det var lite många sidor att läsa in sig på och det ber jag om ursäkt för på förhand.