• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Frazze

Nyheterna förut idag var att det är fortfarande 19 st som hänger med och utvecklas! Tror inte att detta är sant!

• niki74
    Frazze skrev 2015-09-11 11:52:20 följande:

Nyheterna förut idag var att det är fortfarande 19 st som hänger med och utvecklas! Tror inte att detta är sant!

Vilka fantastiska nyheter Frazze!
  • Frazze
    niki74 skrev 2015-09-11 16:13:18 följande:

Vilka fantastiska nyheter Frazze!

Ja helt otroluga nyheter skulle jag vilja säga! Jag som hela tiden trott att vi skulle få 5 ägg ut och 2 tillbaks. Jag vet att donatorn inte har lågt amh men man kan inte ens föreställa sig 19 st!!!! Bevisar ju att det verkligen är mig det är "fel" på och inte min man! Han har för en snart 47 åring väldigt bra simmare. Nu längtar jag tills måndag då vi får två blastisar i magen. Håll tummarna för tvillingar nu. Kram
  • weeme
    Frazze skrev 2015-09-10 22:28:54 följande:
    Det verkar som att de är tokiga i basket här, så vi kan donera de blastisarna som blir över så att de kan avla fram basketspelare kanske?! Tur då att de inte har mina gener för bollsinne föddes jag utan, men mannen spelade ju förr. De borde i alla fall bli långa
    Hehe, sant! Har inte koll på hur många det går åt till ett lag där dock...
  • Frazze

Så har dagen för vårt egyerlängtsde ET äntligen kommit. Men givetvis inte utan att få något att oroa ihjäl sig över! Har ont i bebismage regionerna och det har kommit lite rosa flytning. Kan kanske vara lutinus? Men jag fan skiter på mig nu så orolig är jag! Har mailat Jelena och frågat, men hon hade inget att komma med. Kan det vara slemhinnan som släpper? Någon som råkat ut för detta förut?

• Redan47

Många som använder lutinus har din erfarenhet med lite strimmor. Visst är slemhinnor sköra, prova utrogest oxå vaginalt, köp i Riga. Lutinus Staven kanske skaver lite efter varje dags användning....
    Men endometrium släpper inte av progestoron, tvärtom!

• Frazze
    Redan47 skrev 2015-09-14 08:28:58 följande:

Många som använder lutinus har din erfarenhet med lite strimmor. Visst är slemhinnor sköra, prova utrogest oxå vaginalt, köp i Riga. Lutinus Staven kanske skaver lite efter varje dags användning....

Men endometrium släpper inte av progestoron, tvärtom!

Nä som du skrev så var det inget farligt, utan bara lutinus som bråkade. Nu har jag två toppenfina blastisar i magen och 11st i frysen. Imorgon så lämnar vi vackra Riga och åker hem. Nu är det bara att hoppas på det absolut bästa. Jag har fått en hel mängd med piller och även sprutor med blodförtunnande, så nu kan jag ha party varje dag Very happy so far!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-14 17:58:41 följande:
    Nä som du skrev så var det inget farligt, utan bara lutinus som bråkade. Nu har jag två toppenfina blastisar i magen och 11st i frysen. Imorgon så lämnar vi vackra Riga och åker hem. Nu är det bara att hoppas på det absolut bästa. Jag har fått en hel mängd med piller och även sprutor med blodförtunnande, så nu kan jag ha party varje dag smile1.gif Very happy so far!
    Grattis! Vilken lycka och dessutom 11 i frys!!
    Nu håller vi alla tummar och tår!!
  • Redan47

Grattis frazze! Äntligen ett del mål avhakat. Njut av att vara gravid till motsatsen bevisats!

• Frazze

Tack ni snälla! Jag ska njuta av varje piller och varje spruta tills jag får plus el minus på min sticka. Hon sa att alla våra blastisar delades och delades, det var några som var långsammare så de tog de bort. Men annars var alla de andra 11 av samma toppenkvalité som de jag nu har i magen. Jag hoppas verkligen nu! Besvärligt nu med tidsskillnad men jag hoppas inte att en timma gör något efter bara en dag.