• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Vårt väntrum

Tycker man får så himla tidiga td på ava?
    OM jag ska ta blodprov måste det ske imorgon men känns för tidigt. Testar m sticka i helgen ist å om jag vill med blodprov på måndag...

• bryoniaa
    Maran73 skrev 2017-06-14 10:16:03 följande:
    Hej! Nej, Katerina är inte riiiktigt den vassaste kniven i lådan. Väldigt gullig, hjälpsam (iaf i sin inställning) och engagerad men lite snurrig, mkt felstavningar osv och gör tabbar då och då. Har man lite koll och/eller kan bolla i sådana här trådar så funkar det iaf tycker jag. Iaf, kollade tillbaka och ser att jag också började m Progynon (om du tar det?) 3 veckor innan ET. Och är ju gravid så det tycks ha funkat.
    Precis så har jag uppfattat henne Skrattande Helt olik Veronika så jag blev tveksam till om vi ska köra vidare eller inte..Men du tog progynon 3 veckor till ET men för mig skulle det bli 3 veckor till donators ÄP...låter som så lång tid, är rädd att jag ska blöda ut slemhinnan innan jag hinner börja med lutinus..?
  • bryoniaa
    La Conejita skrev 2017-06-14 10:25:43 följande:

Bryoniaa: Jag började med Progynon den 5 mars och den 29 april hade jag återföring.

Oj, tog du verkligen progynon så där lång tid? Från mars till april...oj.
  • bryoniaa

Hur lång tid har ni andra tagit progynon innan återföring? Jag trodde att man börjar med progynon ungefär samma dag som donatorn med sprutorna men tydligen inte? Ledsen att jag frågar och frågar men känner att jag inte riktigt vågar lita på vad Katerina säger, hon verkar helt vimsig.

• Maran73
    bryoniaa skrev 2017-06-14 11:01:41 följande:

Precis så har jag uppfattat henne  Helt olik Veronika så jag blev tveksam till om vi ska köra vidare eller inte..Men du tog progynon 3 veckor till ET men för mig skulle det bli 3 veckor till donators ÄP...låter som så lång tid, är rädd att jag ska blöda ut slemhinnan innan jag hinner börja med lutinus..?

Ah, ok, men ET är bara några dagar efter ÄP eller? Tog du nedreglerande spruta? Då TROR jag att det inte är riktigt lika känsligt med implantationsfönster osv, men är osäker...
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-06-13 12:43:10 följande:
    Tack för svar! Då går inte du på AVA Clinic gissar jag? När du skrev vad det var för test så kom jag på att de tog ett sådant test på mig på kliniken innan ET eftersom jag inte hade gjort det i Sverige.
    Jo, jag går på AVA men har aldrig tagit APTT... de kanske har tagit det på plats då fast jag missat det :)
    FYI så tog jag alla mina blodprov hos BM igår och fick betala 500kr för AntiHbc och Tsh... sniken BM med andra ord! Hade jag ringt VC så hade de nog bara gjort det gratis... Jaja... gjort är gjort :)
  • Rosen 76
    bryoniaa skrev 2017-06-14 11:08:25 följande:

Hur lång tid har ni andra tagit progynon innan återföring? Jag trodde att man börjar med progynon ungefär samma dag som donatorn med sprutorna men tydligen inte? Ledsen att jag frågar och frågar men känner att jag inte riktigt vågar lita på vad Katerina säger, hon verkar helt vimsig.

31 aug Procren
    9 sep Progynon
    25 sep Äggplock
    28 sep ET
    Så såg det ut för mig!
  • bryoniaa
    Maran73 skrev 2017-06-14 12:23:42 följande:
    Ah, ok, men ET är bara några dagar efter ÄP eller? Tog du nedreglerande spruta? Då TROR jag att det inte är riktigt lika känsligt med implantationsfönster osv, men är osäker...
    Har inte tagit procren än...nu svarade Katerina att de vill att man tar progynon minst 18 dagar och max 30...Får väl lita på henne att hon vet Skäms
  • bryoniaa
    Rosen 76 skrev 2017-06-14 13:33:05 följande:
    31 aug Procren
    9 sep Progynon
    25 sep Äggplock
    28 sep ET
    Så såg det ut för mig!
    Tack för input, undrar hur de tänker/planerar för jag ser att du har tagit progynon endast 17 (?) dagar räknat till ÄP. Hmm, märkligt att jag då ska ta nästan 3 veckor.. 
  • La Conejita

Bryoniaa, jag dubbelkollade kalendern och behandlingsplanen nu och det var fel månad, fel mensstart jag kollade på. Det var den 9 april jag började.