• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • bryoniaa

UndrandeSökare; jo jag vet vad aptt prov är (fick ta det själv för flera år sedan efter ett missfall) men har inte hört att klinikerna tar provet? Så vad är främsta anlledningen till att de tar provet..? För att någon tar fragmin eller för att man blöder eller de tror att man riskerar mf eller..?

• UndrandeSökare

bryoniaa-Varför de vill ta APPT på dig. Det är nog en fråga du får spara till 27 juni och fråga Veronika om för bästa svar.

Tar du blodförtunnande sprutor eller kommer du göra det under graviditet?

Här i Sverige fick jag ta Xa-prov också när jag tog blodförtunnande sprutor (tar endast sprutor under graviditet, aldrig annars).

• bryoniaa

UndrandeSökare: nej nej de har inte sagt att de vill ta aptt, det var bara en allmän fråga från mig eftersom La Conejita nämde att kliniken tagit aptt på vissa...

La Conejita: tack för länken, ska kolla!

• Vårt väntrum

Hörrni. När ni "ruvar"
    Är ni jättecoola och glider runt med en skön vilopuls då och inte lyfter mer än mjölkpaketet?
    Man får ju ganska rediga förhållingsregler av kliniken. Medan klinikerna i Sverige säger "lev som vanligt"
    Jag är så ledsen och arg. Min å mannens familj vet allt. Men likt förbannat har dom tjatat en vecka på mig om skolavslutningar, min födelsedag å massa annan skit!! Idag har jag varit så jäkla uppjagad å stressad.
    Blir ledsen å orolig. Ska jag/familjen göra så äggen inte vill fästa? :(

• Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-06-14 22:31:37 följande:

Hörrni. När ni "ruvar"

Är ni jättecoola och glider runt med en skön vilopuls då och inte lyfter mer än mjölkpaketet?

Man får ju ganska rediga förhållingsregler av kliniken. Medan klinikerna i Sverige säger "lev som vanligt"

Jag är så ledsen och arg. Min å mannens familj vet allt. Men likt förbannat har dom tjatat en vecka på mig om skolavslutningar, min födelsedag å massa annan skit!! Idag har jag varit så jäkla uppjagad å stressad.

Blir ledsen å orolig. Ska jag/familjen göra så äggen inte vill fästa? :(

Hahaha! Förlåt att jag skrattar, men du skriver bara för roligt Stress är nog aldrig bra och tunga lyft är avsolut inte bra. Men annars så ska du nog helst leva som vanligt! Tränar du mycket annars? Då träna du, men lugnare och lev som du brukar. Det finns mååånga saker som kan göra att de inte fäster. Allt ska stämma! Jag hoppas innerligt att det går vägen för dig och jag håller tummarna stenhårt.

När jag blev gravid så sölade jag en halv flaska vin nästan varje dag i 1 månad utom de dagar vi drack öl istället (ibland båda) semester kallas det! Värme och bra tunt blod! Det sa tjong i medaljongen direkt Tänkte inte ens tanken att jag skulle ha blivit gravid naturliga vägen den gången få det inte skett någon gång på de 8 år innan som vi försökt. Det var i alla fall lagom med 1 års alkohol uppehåll efter den resan! Hahahahha rensa levern lite.

Gör ditt bästa för att slappna av! Stäng av mobilen bara!
  • UndrandeSökare

Vårt väntrum- Jag har läst att vissa som har stressiga jobb eller jobb med tunga lyft har sjukskrivit sig under ruvningen. Men det hjälper ju inte om du har det stressigt eller bråkigt hemma.

Har du möjlighet att resa bort under ruvningen så du får lugn och ro?

• La Conejita

Tror jag kan ha sabbat min graviditet. Är i Spanien en vecka på semester och bor här cirka två kilometer från närmsta mataffär, så jag går ju inte och handlar varje dag. Ikväll gick jag och kassarna med varorna vägde väl 4-5 kg och det är en riktigt backig väg att gå. Går inte fort, för det orkar jag inte, men det kan ha varit mer än nyttigt i det här skedet ändå. När jag kom hem såg jag nämligen att jag fått en blödning! Och inte bara lite rosa flytning, utan rött blod. Just nu tycks det ha övergått i en beige/brunaktig flytning, men fy så orolig jag är. Jag trodde att det här att man inte får lyfta tungt gällde över 10 kg. Bör man undvika att bära matkassar en längre sträcka också? Det verkar så! Känner mig som en idiot om jag genom den här promenaden framkallade ett missfall.

• Vårt väntrum

Svarar såhär istället för att citera specifika inlägg:

Jag är ingen cool person i övrigt. Blir rastlös av att inte ha nått att dona med. Nu har mitt projekt varit att måla utemöbler. Vilket jag anser gör mig lugn så det donade jag med rd 2-4. Var även ledig då. Jag var alltså ledig hela förra veckan. Et skedde på onsdagen. Måndag bör eventuell implantation vara över så då började jag jobba igen.

Jag har sååå svårt för å chilla. Det är verkligen inte jag ;)

Blir ofta lite down innan td. Så van med minus antar jag.

Jag har varit både ledig å sjukskriven under ruvning förr. Inget annat utfall då.
    Möjlighet att resa bort är väl från gång gill gång isf men har inget extra crib att hänga i eller stuga.. eller innestående resa :)

Blir så less å förbannad bara då varken maken eller föräldrar FATTAR dedär med stresseliminering!!
    Eller jo. Några dagar. Sen är det puts väck
    :(