• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Zaq-har du vågat testa ännu?

Swede-du då har du testat idag?

Jag kunde ju inte hålla mig utan föll för min magkänsla idag och vågade testa mitt på dagen för både idag och igår har symtomen ändrats lite mer åt må illa hållet och fasiken vad nervös jag var men pust det var positiv graviditetstest sagolikt hoppas det håller i sig det är i tidigaste laget så nu måste jag ner till VC för beställning av min HCG blodprovning/remiss tid fredag.

• TyckOmMig

Swede-åh vad tråkigt förstår att det känns tungt vi skulle ju alla lyckas nu.

Vad bra att du åtminstone fått hjälp "billigt" med att ta dina HCG blodprover.

Inte för att det är någon tröst i sammanhanget men alla bäckar små...

• TyckOmMig

Zaq-underbart TVÅ STRECK nu håller vi tummarna för att HCG blodproverna också verkligen visar på bra värden för oss!

Stort grattis till dig med!

• TyckOmMig

Småflickorna Charlise & Elisa fyllde ju 1 år i lördags och som tidsfördriv under ruvningen har jag och Tindra min 13 åriga dotter sytt tillsammans varsin enkel förklädesklänning med lite kul tema som minne!

• TyckOmMig

Zaq-vilket jättebra resultat mitt förra HCG då jag väntade tvillingflickorna i fjol låg på dag 11 253 och dag 13 550 så det är högst individuellt jag får vänta med mitt första HCG tills fredag morgon vad snabbt du fick ditt svar kanon njut vännen!

• TyckOmMig

Redan-kanon om du orkar fixa ordning och reda med att uppdatera listan den har jag helt glömt bort i dimman av Progesteronet och gravidhormonet som börjat ta fart!

Javisst är det så att man hoppas att det smittar med gravidbacillerna!

Fia-trevligt med ännu en ruvare-lycka till!

• TyckOmMig

Ruvardag 9 i onsdags fick jag Gravid 1-2 på Clearblue digital.

Idag ruvardag 11 Gravid 2-3 liten tröst i alla fall innan HCG blodprovet som jag nyss varit och tagit.Tycker det är så bra med digitala systemet på gravtestet borde vara 3+ på stora testdagen!

Det första bli färdiganalyserat då det för min del innebär väntan hela dagen då vi bor på mindre ort och samtliga VC prover ska samlas in runtomkring sen fraktas till större sjukhus-tidigast efter kl 14 kunde jag få mitt svar.

Zaq-har du hunnit ta ditt andra HCG än idag?Jag hade även ny koll av mitt TSH värde med för att se hur jag ligger på 75mg Levaxin.Hur mår du?Känner mig gravid så så långt ok men ändå oroar man sig alltid för något.Här är det att tänka på att inte bära småflickorna och när orolig om blödningar ska slå till.Jag kom till v 5+3 då mina första blödningar startade med tvillingflickorna.

Trevlig helg på er alla.

• TyckOmMig

Angående progesteronet undrar jag om någon av er andra gått från ett preparat till ett annat är lite nervös över att jag nu sen igår fått gå över till Utrogest alternativt Lutinus 2?3 då mina Progesteron APL MIC på 400 mg är slut men med den dosen kommer man ju bara upp till 600mg har ju kommit upp i 1200mg frågade koordinatorn om det verkligen är okey nu livrädd att fördärva ngt fick till svar att maxdos jag kan ta var 4 Utrogest/Lutinus morgon och kväll istället och slippa mitt på dagen kladdet!

Hur gör har ni andra?

Svar på tråden AVA klinik i Riga