• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

zaq-jag slutade fasade ut med mina mediciner lagom till KUB.
    Undrar oxså när du har tid för VUL hjärtaktivitet på dina mirakel?

Mitt hcg för tredje gången uppmätt då i lördags hade ökade tillräckligt mkt är uppe i över 11 000 fick reda på det idag för att kanske acceptera att jag nog får stå ut med dessa oroliga småblödningar av och till men det gör graviditeten väldigt upp och nervänd då man jämt tror att det är på väg att vara kört!
    Min mage blir helt kass av ökade dosen av magnesuim nu med...

• TyckOmMig

Ahavamaria-oj vad du får kämpa med din hälsa kära du vad är det dom utlöst immunförsvaret från början-att du tagit Prednisolon för att sänka ditt immunförsvar eller har jag missförstått inte hängt med?

Tur att bebis ligger skyddad med viktigt ha en mamma som orkar förstår mkt väl att det är tufft för dig.

Jag fortsätter mina dagar med lite blödningar i liten men tillräckligt oroande skala fick efter mkt kämpande i 3 dagars ringande till gynakuten en ny VUL tid för koll av tillståndet men inte förrens den 22/12 om inga floder påbörja då det får bli akut.

Har en privat tid för VUL inbokat sen tidigare den 18/12 men dels långt iväg 20 mil bort och bensin och 1000kr för besöket gör att jag står ut med ovissheten men det förtar glädjen denna jäkla oro blir helt yr i bollen av Utrogesten 4+2+4 tar jag och får väldigt svullen urkass mage av det!

Ingen hit alltså önskar det kunde bända eller att man visste men dessa tidiga v är de benhårda på att det måste ha gått 7+0 inom landstinget.

Ha en bra helg alla inte långt kvar till jul nu!

Njut av Luciamorgonen imorgon bitti det ska jag försöka göra med varm choklad och lussebulle!!!!

• TyckOmMig

Redan-jag tar alla mina Utrogest vaginalt men magen sparkar bakut fullständigt vet inte riktigt man kan ju bli kass av magnesium och omega 3 höga doser C vitamin med har jag hört men tarmarna jobbar för heltryck hela tiden Bifolac kapslar får jag ta nu ikväll och pressad lime i ljummet vatten att starta morgonen med!Blödningarna mina är skumma om man bara visste hur det är fatt där inne kan inte riktigt fokusera på annat lite synd mitt i all juletidsbestyr!

• TyckOmMig

Redan-jag hade hellre varit hård i magen sen min toxinförgiftning i fjol är jag rena rama motsatsen vilket gör att jag måste se till att tillgodogöra mig samtliga mediciner på bästa sätt.

Inte många här i Sverige inom fertilitet gyn som har en aning om vad Utrogest är tycker jag mig märka.

• TyckOmMig

LinaQ-skönt att höra från dig att du också mådde pyton av Utrogesten man mår extra illa av dessa på ett kymigt obehagligt sätt.Sen när magen slår bakut blir man väldigt låst min vardag ser lite annorlunda ut än för er andra kämpare har full förståelse för det.

Redan-Jag gör också vad som helst för att det ska fungera inte det men vi alla har olika förutsättningar.Hoppas så för dig.

• TyckOmMig

Zaq-jag har två tredagars embryon men som var i väldigt bra skick på väg in i dag 4 redan vid insättning vilket gjorde att både embryologen Andris och Dr J.Lakutins som var med vid återförenandet var så nöjda och gav tummen upp var säkra på att det skulle ge en graviditet!Klart lycklig över deras optimistiska inställning och eftersom jag redan gjort ett VUL dateras min graviditet till idag 6+1 vi får väl se om det stämmer då mitt VUL blivit framflyttat till den 22/12 då gyn här promt skulle ha minst 7+0 innan de ens ville erbjuda mig en uppföljningars av blödningarna.

Klurigt det med exakt hur långt man är gången.Gynakuten räknar från den 14/11....

Har idag gått över till Lutinus och Utrogest för att om möjligt skona min oroligs mage blödningarna mer sparsamma och lite mindre alltid något plus att Bifolac gör sitt.

Tagit 15mg Prednisolon en vecka innan FET började trappa ner förra veckan med 10 mg i en vecka sen 5 mg 1 vecka så är det tänkt för min del.Fragminet slutade jag med förra lördagen enligt klinikens order liknande i fjol för min del men alla har säkert en individuell plan ordination.

Fått besked om ditt TSH nu när du är gravid?

Fortsatt trevlig Lucia!

• TyckOmMig

LinaQ-skulle det hjälpa att inta Utrogesten oralt för att slippa blödningar?

Jag klarar mig med trosskydd varannan dag blir det lite brunröda flytningar senaste dagarna men sista dosen kväll med 4 piller är så kletigt långt bakåt att nattsömnen störs av toabesök och milslånga toapapper går åt- långt kvar till v 12 då man slipper kladdet mådde mycket bättre av Progesteron MIC APL hade gjort mkt för att ta dessa igen mådde inte alls så kasst förra ED med tvillingflickorna med den sortens Progesteron .

• TyckOmMig

Zaq-förstår att du är orolig inför VUL imorgon men jag tror och hoppas för din skull att det går jättebra och du får vara med om en oförglömlig upplevelse!Tänker på dig och väntar på en uppdatering när du känner för det.Kram

• TyckOmMig

zaq-åhhh vad underbar läsning helt underbart ju får gåshud av din berättelse stort grattis till ännu en milstolpe avklarad.

Svar på tråden AVA klinik i Riga