• Kcb

AVA klinik i Riga

Är det någon här som har gjort kromosomanalys och som de var tvungen att göra en utökad undersökning av analysen? Vad blev resultatet? Minsambo fick just reda på att hans kromosomanalys inte var färdig och de skulle göra utökade tester på det... 1.5 vecka innan han ska till Riga och lämna sitt bidrag inför vår äggdonation... Resultatet kunde ta "någon" vecka till...

• Kcb

Nu har vi fått datum. Min sambo åker till Riga på tisdag för sitt bidrag, och jag åker dit för ET på fredag! Håller tummarna för en toppenskörd! Blir spännande att se hur många befruktade ägg det blir och om något går att frysa sen... Vi har ju bara kunnat frysa ett embryo vid 2 av våra 4 IVFer... Blir lite "facit" om det är så att det är mina ägg som är boven i dramat!

Det enda orosmålnet just nu är att jag fick testresultat på TSH och den låg på 2,5... Ska försöka få Levaxin utskrivet för att sänka det... Känns onödigt högt, precis på gränsen vad som är "acceptabelt" när man är gravid utan att haft problem tidigare... Kliniken tyckte inte att det var något att oroa sig för, men att jag skulle hålla koll på det, men jag skulle känna mig lugnare om det var betydligt lägre redan innan!

• Kcb

Härligt Missne! Jag håller alla tummar jag har! Vilken dag är den officiella testdagen?

Sambon var i Riga idag med sitt "bidrag". Donatorn gav 14 ägg idag, nu hoppas vi bara på bra befruktning! Jag åker dit på fredag!

• Kcb

Idag fick jag reda på att vi har 12 befruktade ägg (än så länge)! Det är ju tidigt efter äggplocket igår, men alla borde ju inte falla ifrån...

• Kcb

Tack för tumhållningarna! Det känns bra från medsystrar som förstår vad man går igenom!

Och grattis Missne till ett fint hcg!

ET gick jättebra och vi fick TIO embryos till frysen... Kan inte riktigt fatta det än! Alla såg tydligen jättebra ut! Såå skönt att ha backup om det här inte lyckas eller om vi vill ha syskon...

• Kcb
    Missne skrev 2015-05-08 18:34:43 följande:

Wow, 10 st är ju hur bra som helst. Jag som tyckte det var mycket med 6 till frysen som vi fick. Satte du in 2?

Ja, visst är det mycket! Av 14 ägg så blev 12 befruktade och 11 användbara av väldigt bra kvalite... Hoppas att det betyder att donatorn är tokfertil!

Vi satte bara in ett... Medvetet val som vi gjorde såhär första ÄD-försöket! Om vi kommer att använda några av de frysta så får vi fundera vidare då eftersom de alltid fryser tredagars två och två... Visserligen kunde de efter tining odlas vidare till blastos och sen frysas igen om de klarar sig så långt om man väljer att bara sätta in ett vid FET, men det är en diskussion vi får ta då om det skulle bli aktuellt.
  • Kcb

Är det någon som har fått någon förklaring till den 10-gradiga poängsättningen som man använder i Riga (i alla fall på AVA clinic)? Jag försökte söka i tråden men hittade inget. Den gradering jag hittade på nätet var 5-skalig... Biologen i mig kom fram och blev nyfiken!

• Kcb
    Missne skrev 2015-05-11 12:34:13 följande:

Ja är också nyfiken

Trodde det var en tiogradig skala när jag tittade upp och ner i doktorns papper, men när jag fick "betygen" så såg de ut såhär: 11.3t, 9.3t, 12.3t, et.c.

Tydligen är första siffran antal celler (blastomerer), andra siffran vilken dag och bokstaven kan stå för top quality enligt vad Veronika skrev idag...

Trodde att det skulle vara mer utförligt, men man kan inte få allt...

En vecka till TD... Nedräkning!
  • Kcb

Uuhh.. Nu börjar jag bli nervös... TD på tisdag och jag har varit hur lugn som helst tills nu! Börjar känna både det ena och andra... Kan man få mens när man äter progynon, eller kommer den när man slutar med den, som p-piller? Har inga tecken på det förutom känslan, och det vet jag ju av egen erfarenhet kan tyda på både plus och minus, men erfarenheten är ju bara efter IVF, och då tar man inte progynon!

• Kcb

Oh, vad roligt med massa plus i tråden! Grattis alla!

Själv har jag testdag i morgon och börjar bli ordentligt nervös nu... Känner ingenting någonstans (förutom nervositeten i magen..). Inte ens så sjukt ont i tuttarna av progesteronet som jag har haft vid de IVF-er jag har gjort (både minus och plus som sedan blev MA). På grund av detta har jag fått för mig att det nog inte funkat... Hatar när jag blir så pessemistisk!

Ni som har testat genom Werlabs i Stockholm, hur snabbt har ni fått svar på HCG?

Svar på tråden AVA klinik i Riga