• Kcb

AVA klinik i Riga

Amberiah skrev 2015-08-25 10:00:35 följande:
    Nej, inget embryoscope. Det enda tillval jag gjorde var embryoglue. Det var inget jag hade bestämt innan, med Lakutin kom och pratade med mig innan och berättade att det ökar chansen med ett antal procent. Så jag valde till det.
    Jag tycker att det är jobbigt när de kommer precis innan insättandet och frågar om man vill ha några tillval. Jag skulle gärna vilja ha informationen några veckor innan, och gärna några vetenskapliga artiklar som stödjer det de säger, men där har jag stött på patrull! Måste kanske undersöka själv lite mer om det inte har tagit sig nu. Med vanlig IVF har det tagit sig 2 ggr utan embryoglue och en gång med (men alla 3 slutade i MF), så jag är kluven...
  • Kcb

Fick just vårt hgc-resultat... Är fortfarande i chock tror jag, för det var 316! Så himla skönt!

• Kcb

Tack! Det verkar ha varit en bra dag på AVA-kliniken... Vårt plus och Ameriahs... Båda implanterade samma dag!

• Kcb
    Redan47 skrev 2015-08-31 11:24:14 följande:
    Det är ju jätte bra! Grattis! Det intressants är hcg nr2, som visar stegringen.
    De har inte sagt något till mig om ett andra hcg... Bara UL den 18/9. Funderar ändå på att göra ett andra hcg...
  • Kcb
    Amberiah skrev 2015-08-31 20:14:45 följande:

Kcb - men varför har de bett oss göra ultraljud på olika dagar tro? Vi satte ju in dem samtidigt ju. Eller ja.. mina bebisar har ju t.o.m. gottat sig i min mage två timmar längre än dina. ;)

Fast jag satte in blastos och du tredagars... Så med den logiken borde de ha bett dig om UL den 21/9... Så då är det ju jättekonstigt med den 23/9... Fast min erfarenhet sedan tidigare så verkar det inte så himla noga när man gör det... Har gjort v. 7 och v. 9 tidigare på IVF-graviditer, så någon gång i v. 8 är väl "normalt"...
  • Kcb

Just nu håller jag på att bli tokig på Veronica på AVA Riga. Jag försöker få henne att skicka mig recept på Fragminsprutor. Jag har instruerat hur man måste skriva på receptet för att man ska få ut det på svenska recept. Tror ni att de följer det?? ICKE... De skriver 4 pack, men inte hur stor förpackningsstorlek. Jag ber henne att skriva 4 separata recept, ett för varje uttag, och förklarar att jag inte vill riskera att behöva köpa 100 sprutor om receptet är 4 X25 sprutor (har varit med om att jag nästan var tvungen till det..). Vad tror du hon gör då? Jo, skriver ett recept på 100 sprutor... Jag blir GALEN! Som tur var så hade jag ett gammalt recept hemma som jag lyckades få ut från apoteket, trots att datumet hade gått ut. 7an var lite otydlig så den såg ut som en 9a...

Är det någon mer som har haft problem med kommunikationen med Riga? Just nu är jag frustrerad och undrar om hon missförstår mig på flit, eller om de har för mycket att göra så att de inte hinner läsa ordentligt...

• Kcb
    Bengalen skrev 2015-09-04 09:52:50 följande:

Kcb: Jag har aldrig haft Veronica som koordinator utan AVAS klinikchef Nadia Martinova. Om du känner dig frustrerade hade jag mailat henne istället och förklarat läget. Hon är helt outstanding super!  [email protected]

Tack för hjälpen! Jag ger V en chans till att få det rätt, sen mailar jag nog Nadia istället!
  • Kcb
    Frazze skrev 2015-09-05 09:30:10 följande:

Vad är fragminsprutorna till?

Då jag har haft 3 missfall efter IVF med egna ägg, och att missfallsutredningen visade att jag hade en koagulationsfaktor som var på gränsen till normal så får jag blodförtunnande sprutor för säkerhets skull. Blodförtunnande är för att hindra att det blir microproppar som dödar fostret om man har ett blod som inte koagulerar som det ska. Tror i mitt fall att det är bara för att vara på den säkra sidan och det skadar inte. Missfallsutredningen var utan anmärkningar och teorin är att mina ägg är för gamla (jag är 39..), men läkaren i Riga har satt mig på Fragmin för säkerhets skull...
  • Kcb
    RobSab skrev 2015-09-04 21:44:45 följande:

Tack Frazze!

Vi valde ava kliniken efter att ha mailat med båda samt haft kontakt med svenska & danska kliniker.

Jag har Skype tid med läkaren på tisdag & efter det faller förhoppningsvis litegrann på plats.

Lycka till!

Vi valde också AVA-kliniken efter att ha mailat med båda. Det har generellt funkat bra! Det är bara nu på sista tiden som jag har irriterat mig på koordinatorn, men det kan ha med överbelastning eller kommunikationsproblem att göra. De är alltid snabba att svara och svarar generellt på alla dumma frågor.. (Jag har haft MASSOR!). Vi fick 10 embryon till frysen efter att ha satt tillbaka ett färskt. Det färska tog sig inte, men jag håller tummarna nu att den graviditet som nu är pågående efter FET kommer att hålla i sig. Går in i vecka 7 i morgon.
  • Kcb
    Missne skrev 2015-09-06 20:51:17 följande:
    Tråkigt att kommunikationen inte funkar med Veronika. Jag har bara bra erfarenhet av henne. Hon brukar alltid svara supersnabbt och tydligt tycker jag. Hoppas det löser sig med receptet.
    Det här var första riktigt negativa erfarenheten med henne.. Hon hade kanske en dålig dag eller period... det löser sig högst antagligen. Det är ju smidigt när man kan hämta ut recept här hemma på deras recept. Har dock insett att vissa apotek är bättre än dra att gå till när man ska hämta ut dem bara... I stockholm kan jag varmt rekommendera Sheele-apoteket!
Svar på tråden AVA klinik i Riga