• smugs

AVA klinik i Riga

Hinos, stort grattis till era tvillingflickor! GladGlad

Uppdaterar min status och tar bort mig från listan för denna gång :(
    Känns ganska tungt då jag först plusade med både urintest och det första hcg testet men tyvärr visade det andra hcg testet att jag inte är gravid och jag fick avbryta medicineringen meddetsamma i måndags. Detta var vårt andra och sista ägg från vår första donator.

Lycka till alla ni som är på gång! Och grattis i efterskott till Ahavamaria och Mela som nyligen plusat!

På gång:
    Tistel - FET september/oktober
    Bollan -ET prel 7/11
    MrsCelan, 38 år, 5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 ??

Ruvare:

Gravid: 
    Ahavamaria - ET 26/8
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75-Pojke 20110720
    Hinos- Irma & Elvira 110929 

• smugs

Grattis till plusset Ynklan! Letade långt tillbaka i tråden, närmare sagt till 30 september för att hitta den senaste listan och såg att det var jag som uppdaterade den sist Flört

Nu är vi på G igen med ny donator. Den första donatorn gav oss endast två ägg så vi hoppas att det ska gå bättre denna gång och resultera i en tillökning i familjen till nästa år. Uppdaterar listan:

På gång:
    Bollan -ET prel 7/11
    MrsCelan, 38 år, 5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 ??
    Smugs - ET prel 24/11 

Ruvare:

Gravid: 
    Ahavamaria - ET 26/8
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75-Pojke 20110720
    Hinos- Irma & Elvira 110929 

• smugs

Vi är på G med ny donator och än så länge har allt gått bra. Det andra ultraljudet idag visade att slemhinnan växt till sig bra, faktiskt bäst av de båda tidigare försöken jag gjort Glad Imorgon kommer donatorn göra ett UL och då vet jag med säkerhet när vi kan åka till Riga för ET. Har mått väldigt bra med medicineringen denna gång, har fått en annan ordination som jag har svarat bra på. Dock känner jag sedan några dagar tillbaka att jag svullnar upp i magen. Någon annan som också har känt så innan insättning, och kan det bero på all medicin man tar?

Håller tummarna för dig Bollan!

amh66, vi kommer troligtvis vara där samma vecka!

• smugs

Annis77 - denna gång behövde jag inte ta procren sprutan utan har fått ordinerat progynon, estradot plåster samt trombyl. Exempelvis tar jag 8 mg progynon/dag och det är mycket enligt vad jag har hört från andra som gjort IVF i Sverige. På måndag börjar jag med progesteron vagitorier sen får jag fler mediciner på ET dagen den 24e. De två tidigare försöken växte min slemhinna inte lika bra som denna och då fick jag öka på dosen efter varje UL så att slemhinnan skulle växa till sig. Och det var själva ökningen av dosen av de mediciner jag tog som gjorde att jag inte mådde bra. Efter insättningen kände jag mig så gravid, var konstant trött, svullen i magen och fick svettningar.

Fick ett definitivt datum i veckan och insättningen sker på torsdag nästa vecka den 24/11. Bokade min flygresa idag och den gick på 4.500 kr Sthlm-Riga t/r. Sist jag bokade resan var jag ute i god tid och då betalade jag endast 1.300 kr - vilken skillnad.

För oss är detta andra donatorn på ½ år, fick endast ut 2 embryon med förra donatorn men nu hoppas vi på många fina ägg så att vi kan göra syskonförsök om vi inte får tvillingar Flört

• smugs

Skrutten04 vilken lycka att se hjärtat slå och att allt såg bra ut!

Själv har jag haft mardrömsliknande drömmar de senaste två dagarna; drömmarna i sig var helt oskrämmande men det var själva känslan som var skrämmande. Om jag gör en egen tolkning så tror jag att det beror på att jag är rädd att "misslyckas" igen och att vi endast får ut två ägg denna gång också.
    MEn ingen idé att oroa sig i förväg, det går säkert bra! Solig 

• smugs

Ja, det är precis som du skriver att man satsar så mycket och hoppas innerligt att man denna gång kommer bli gravid. Hoppet är det sista som lämnar en Skrattande

Imorgon är det äggplock och maken åker ner för att lämna sitt bidrag. På torsdag den 24/11 flyger jag till Riga för insättning och det är några dagar kvar innan vi vet hur många embryon det blir. Sen är det två lååånga veckors väntan. Tänker på er ruvare och hoppas på stora Plus på er testdag!

• smugs

Underbart Bollan! Grattis grattis!!!
    Amh66 vi hade insättning så när som på en dag och jag känner precis som du att allt kommer gå bra denna gång.
    Hoppas att vi ruvare också blir gravida och kan följa varandra under dessa månader :-O

Skrutten04 du kan vara lugn, den lill* ligger tryggt inbäddad och påverkas ej av din maginfluensa. Krya på dig snart!

Sissan hoppas de hittar donatorer åt er snart så att ni kan fortsätta er resa :) Lycka till!

Idag kan jag också titulera mig ruvare och har fått två embryon insatta, 8-celligt och 12-celligt. Blev också erbjuden akupunktur på AVA som jag tackade ja till och fick det både före och efter insättningen. I tisdags blev 9 ägg befruktade och av dessa klarade sig 5 st så 2 till mig och 3 i frysen. Känner precis som du amh66 att den här gången ska allt gå bra *hoppas hoppas* har svarat bra på medicineringen denna gång (fick en annan än tidigare både före och efter ET) samt att min slemhinna har växt bäst hittills av båda tidigare försök. 

På gång: 
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 - 2012 

Ruvare:
    amh66 - andra FET - 23/11, TD 6/12
    Bollan -ET 14/11, TD 28/11
    Smugs - ET 24/11

Gravid:

Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812

• smugs

Bollan och Skrutten04 håller tummarna för er båda idag och hoppas ni återkommer med fina resultat :)

• smugs

Härligt att höra ahm66! Själv ligger jag en dag efter dig och kan ej förstå att det redan snart gått en vecka. Har inga känningar alls än så länge, och medicineringen funkar bättre än tidigare försök. Däremot har jag blivit konstig i tungan Skrattande jag vet, det låter väldigt märkligt. Hur som helst, så känns den sträv och är känslig mot starka intag, som chili, pepparmint, starka kryddor etc. t.o.m. tandkräm. Jag har inte upplevt det tidigare men troligtvis beror det på medicineringen *hoppas det iaf*

Svar på tråden AVA klinik i Riga