AVA klinik i Riga
Vilken lycka Skrutten04!!!
Grattis!
Vilken lycka Skrutten04!!!
Grattis!
Jag är så spänd av förväntan och så otålig på all väntan, första hcg-testdagen är inte förrän den 7/12. Det blir ett urintest hemma i helgen och hoppas att det visar ett fint
Heja Bollan: det är fantastiskt bra värden!! Supergrattis!!! Kan det vara två små kottar som växer där inne?
Amh66, så tråkigt med testet i fredags. De flesta av oss här inne har någon gång fått minus och vet hur det är. Men ge inte upp än! Håller fortfarande tummarna för dig med testet på tisdag!
Jag har varit på helspänn de senaste dagarna och kunde inte avhålla mig från att testa hemma tidigt imorse. Fick ett plus på stickan. Är dock försiktigt glad! Sist fick jag nämligen positivt testresultat med både urintest och första hcgtestet för att sedan mötas av ett minus på andra hcgtestet.
Tack Bollan! :-O Första hcgtestet gör jag på onsdag till veckan och får nog svar dagen efter. Det andra blir två dagar senare på fredag. Spännande med vul om två veckor då vet ni om det blir en eller två. *ler*
Naturligtvis är jag jätteglad över att ha plusat igår
och känner en lättnad att första delmålet på denna resa har givit ett posititvt resultat. Så kommer det att vara under graviditetens gång; nästa delmål är hcgtesten, därefter första vul etc. Vi har ju kämpat enormt för att bli gravida och det vore annat om man inte var nervös på något sätt
Underbart med ett första möte på fredag Skrutten. Hur resonerar man kring NUPP/KUBB vid ÄD då äggen inte är ens egna?
Jag är så ledsen över att det inte funkade den här gången heller! Jag fick negativt resultat på hcg testet idag. Och samma sak hände mig vid förra försöket också, dvs plusade hemma på stickan för att därefter få ett minus på hcg. Inget kul alls :( Nu har vi tre embryos kvar från denna donator och jag fortsätter att hoppas och vill heller inte ge upp helt. På ½ år har vi lagt ner över 200.000 kr och vi får ingen krona i ersättning för det. Snopet!
Nya tag till nästa år!
Kram på er!
Tack vänner, det värmer! Håller helt och hållet med att det är en berg-o-dalbana i känslor. Tråkigt och trist är det att det inte funkade hela vägen denna gång heller men nattsvart känner jag inte att det är för mig iaf. Situationen är som den är just nu, det går inte något att göra åt det som hänt så vi blickar framåt planerar att göra nästa försök efter min första "normala" mens nästa år. 
Hej
Kvickan - Det verkar som att Nadia, Jelena och Dr Fodina redan har flyttat. Fick också ett mail från Päivi om att de redan har flyttat. Skickade ett mail till Nadia i fredags men har heller ännu ej fått något svar.
Vi har två embryos kvar i frysen hos AVA. Nu tar jag p-piller i tre veckor och har planerad FET i slutet av mars. När jag fick mail från Nadia om att de ska flytta tänkte jag direkt att jag "flyttar med" över till den nya kliniken men nu är jag inte riktigt övertygad.. Hur resonerar ni som har embryos kvar på AVA eller ska börja med ny donator?
PS. Vi gjorde vårt första ÄD försök 2010 och är nu inne på vårt tredje donator. Jag har varit aktiv i tråden tidigare men efter en händelse behövde jag en paus från allt och därefter har jag inte varit aktiv, dock har jag varit inne och läst tråden då och då.
Tack detsamma Sissan 
Päivi är customer care manager på AVA, troligtvis har hon flygit ner för att hjälpa till med att informera alla kunder och se till att allt återgår till det normala efter flytten.
Det här är inte okej! Att försvinna innan man ens slutat och sen inte svara eller maila sina kunder från sin nya epostadress. Är det någon som har fått svar från Nadia eller Jelena sedan i fredags?
Håller med dig annaba om att det lutar om att stanna kvar på den ursprungliga kliniken. Hoppas nu att de har kvar ens journal så att man blir rätt medicinerad.
Knasse, jag tror att AVA cLinic kommer få ordning och struktur i sin organisation ganska snart. "the show must go on" och verksamheten kan inte avstanna för att några nyckelpersoner byter arbetsgivare. Är det första gången du är där och besöker dem?
Vad tråkigt TyckOmMig att stå i startgroparna men inte få ett klartecken.. vad ska ni göra nu? Har ni fått en annan koordinator på AVA Clinic eller hade du tänkt att flytta med Dr Fodina?
Just nu verkar det oerhört turbulent på båda ställena. Den enda som svarar på mail är Päivi, och Nadia Martinova har ännu inte svarat på ett mail jag skickade henne igår. De har väl en del att göra nu..
För kännedom mailade jag den nya kliniken i fredags men fick ett kryptiskt mail tillbaka (ej från Nadia) om att de ursäktar sig för allt strul och att jag ska kontakta AVA clinic för att få svar ?!? Svar om vaddå? förstår ärligt talat ingenting och det gör mig ursinnig att inte få svar! Efter allt man lagt ner och alla förväntningar man har inför framtiden, så känns det bara som man är en i statistiken.
TyckOmMig - ja det finns många andra kliniker att välja bland. Är det inte så att man behöver visum för att åka till St Petersburg? Hoppas det reder sig för er och alla oss andra så att vi kommer igång och blir gravida
oavsett vilken klinik vi väljer.
Grattis! Vad roligt, du är gravid :)
Denna gång tar jag också akupunktur och ska gå två gånger i veckan för att öka blodflödet och cirkulationen i kroppen. Min slemhinna verkar ha blivit skadad efter en skrapning i somras och jag har efter denna operation inte kunnat gjort några insättningar. :( superledsamt. Nu ska den nog växa sig fin så att vi äntligen kan åka i slutet på mars där våra frysisar väntar på oss.
När det gäller AVA kliniken och läkarnas kompetens är jag lugnt. Däremot tar det fortfarande lång tid innan man får mailsvar.. tänker mig att det är nog mycket för dem alla just nu efter omorganisationen. Fick ett mail sent en kväll efter 21.00 så de jobbar nog sena och intensiva arbetsdagar.
Lycka till Pili, håller tummarna för dig!
Grattis AnetteC!
Tack Pili, det hoppas vi på :) Vi har gjort 7 ET/FET, det är en del.