• weeme

AVA klinik i Riga

chikita124 skrev 2015-03-05 14:12:48 följande:

Efter 4 tuffa dagar på förlossningen är nu umderbara Zaga här en pigg frisk tös:)

4 dagar på FÖRLOSSNINGEN?!?! Huuu, men värt det. GrattisHjärtaSolig Hoppas ni mår bra efter den pärsen nu.
  • weeme

Annaba, det låter positivt! Skönt.

Redan, stor tumhållning här nu då!

Funderar, har ju tagit procrensprutan, hade vanliga mensknipet förra veckan, har blött lite "gammalt" blod då och då, i dag lite mer. Blir mensen så av den? Blir det mindre också eller?

• weeme
    Redan47 skrev 2015-03-10 18:28:53 följande:
    Ja det försvinner. Nedreglering innebär praktiskt att dina hormoner helt slås ut. Utan hormoner ingen cykel. Ingen cykel ingen blödning....sedan ska du bygga slemhinnan kemiskt med hormoner utifrån ich hålla den tillika för att inte blöda ut. Det kommer sannolikt icå påverka dig psykiskt oxå. Då vet du varför.

Tack!
    Tack för svar! Jag fattar inte riktigt hur jag få mens alls efter sprutan, men skulle vänta på den och nu har något kommit.. Humöret får man så klart på köpet det har jag märkt av det senaste året efter diverse olika hormonskjutsar.... Hm..

• weeme
    Redan47 skrev 2015-03-12 13:55:36 följande:

Ruvare! 2 expanderade blactocyt inflyttade! ÄD 9. Dubbeldonation. Nu har vi gjort typ allt. Och dagen till ära min slemhinna samarbetar och utveckat sig vidare efter progestoron till o med. Mått från 8.7- 10.1. Det känns bra! Längtar hem nu.

Låter bra, tumhållning fortsätter!
  • weeme
    Azalea skrev 2015-03-12 20:49:26 följande:

Här ser det bra ut, om allt stämmer är jag v6+0 och trötthet och lite illamående har slagit till. Inga särskilda symptom förrän plusset dök upp.

Vårt första Riga-försök, efter två IVF hemma. Hoppas man kan sprida lite hopp..! Lycka till alla!

Underbart så klart!!
  • weeme
    Katt12 skrev 2015-03-18 11:25:07 följande:

Tack Maryhe o Callimero för info om Magneb6. Blir bara förvånad över dosen, låter så lite? Eller tog ni flera/dag? Min vanliga magnesium hemma är på 300mg och B-vitamin mixen innehåller 15 mg b6. Låter som jag kan fortsätta m dessa tabletter då..? Om det nu öht blir aktuellt, min sambo vill inte längre göra ÄD. Är helt chockad, skulle tagit procren idag.

Men nä... Kan inte de män som fått barn via ÄD starta en mansgrupp för att peppa nervösa sambos/ män/ blivande pappor... Pepp!!

Jag fick i alla fall svar från försäkringskassan att sjukpeng från arbetsgivaren är ok även vid barn nummer två och jag behöver inte berätta varför jag är sjuk. Skönt att veta. (Då kan de inte heller neka ledighet vilket kunde varit fallet för mig).

Nu är det bara bakslaget att hitta en GYN som vill kolla slemhinna med mera nästa gång då min dr. är ledig... Hade ni några förslag i GBG?!?! Eller typ varsomhelst inom dagpendling...
  • weeme
    Katt12 skrev 2015-03-18 18:28:48 följande:

Jag är i chock, kan bara hålla alla tummar (ni får gärna hjälpa till...) att han ändrar sig. Kliniken sa att det går att ta sprutan i morgon oxå... Men det känns riktigt mörkt. Missne, min slemhinna var bara 0,4 (!), men det var ingen som sade ngt om p-piller, konstigt.

Men klart jag håller tummarna! Hoppas du kan prata igenom detta med honom så det blir av. Om du redan har sprutan kan du väl ta den så får du lite tidsfrist att prata mer med honom, ta fram mer fakta eller vad som nu kan behövas. Antar att ni redan skrivit på, då får ni väl ändå betala om det nu är det han fått kalla fötter av? Lycka till!!
  • weeme

Men... Har varit för mycket den senaste tiden, glömde ta HIV Syfilis och hepatitproverna i tid. Vet ni någon som tar prover så man kan få provsvar snabbt? Det är ju givetvis kortveckor också, så klantigt att glömma. GAH.

Svar på tråden AVA klinik i Riga