• PeeWee44

AVA klinik i Riga

Redan47 skrev 2017-02-07 20:20:47 följande:

Peewee så ledsamt... förstår om det känns hopplöst.

Det kommer gå, du ser ju att embryot fäste!!

Tack! Det är så jag tänker. Ska prata med dr D ikväll får vi se vad han tror.
  • PeeWee44
    Micro skrev 2017-02-07 20:30:56 följande:

Nej så jätteledsamt. Massor av styrkekramar<3

Tack! Hur känns det för dig? Tänker på dig.
  • PeeWee44
    Micro skrev 2017-02-08 11:59:20 följande:

Skit. Förlåt mitt uttryck, tjuvtestade idag på dag 6, minus. Precis som magkänslan sa o vårt embryo som skulle återfrysas klarades sig inte;(

Men det är väldigt tidigt, ge inte upp än! Jag hade 25 på blodprovet dag 8.

Kramar
  • PeeWee44
    Micro skrev 2017-02-08 16:42:45 följande:

Tack för pepp:)

Jag antar att du har blastos eftersom du går hos dr Fodina. Har du inte det är det väldigt tidigt.
  • PeeWee44
    Micro skrev 2017-02-10 09:16:27 följande:

Minus idag på rd 8:( Bara att bryta ihop o komma igen.

Skit också. Jag gör detsamma. Vi har bestämt oss för en ny äd hos dr D då mitt immunförsvar bara bekämpar dom stackars embryona. Annars tror han att min man har aggressiva spermier som gör att jag stöter bort det. Min man vägrar spermadonation så fungerar det inte nu då får vi leva utan barn. Skönt att veta förutsättningarna.

Kramar och trevlig helg.
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2017-05-05 17:27:49 följande:

Hej ! För mig blev det tyvärr ofostrig graviditet (dvs tom hinnsäck) så nu har jag slutat med alla mediciner i samråd med AvaRiga och inväntar blödning.

Sen tar jag sommarsemester och nästa försök blir i höst.

Ta hand om er. Kramar
  • PeeWee44
    Micro skrev 2017-05-16 23:35:12 följande:

Ja d gör jag. Har tänkt be om det, tycker d borde erbjudit tidigare. Mamma är sjuksyrra så hon kan hjälpa m droppet.

Jag gick på IVF Riga innan vi bytte till dr D. Sista försöket vi gjorde var med immunsupport av Dr D och dom gav inte il-dropp då, men det är 1 1/2 år sen. Jag gjorde hysto hos dom som inte visade något. Kan inte svara på om Fodina är bra på det då jag bara gjort där och i Sverige.

Vi hade bestämt oss för att göra ERA test där men dom blandade ihop det med att vi skulle göra Fet och vi hade inga embryon kvar. Då beslutade vi att gå över till Aten och dr D med ny äd.
  • PeeWee44
    Vårt väntrum skrev 2017-06-07 08:46:57 följande:

Testar att posta en bild. På väg in i hamnen i Riga nu.

Återstår att se hur många krigare vi återvänder hem med. Kram till er alla

Lycka till!
  • PeeWee44
    Micro skrev 2017-06-15 18:26:31 följande:

Är d inte lite sent att höra fet på cykeldag 25? När jag blev gravid sist var dag 21, tyvärr mf. Läkaren är bortrest innan då känns som om d anpassar efter d o inte min kropp:(

Håller med om att det känns sent om du inte är nedreglerad. Jag skulle inte göra det men men min naturliga menscykel är på 23 dagar. När är det dags igen?

Kram
  • PeeWee44
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 11:23:20 följande:

Okej jag kan nog inte hålla mig.

Testade med urin igår. Tre test.

GRAVID 2-3

Behöver jag säga att vi är i chock?!

7 år och 9 månader har vi kämpat!

Aldrig ett plus i sikte. Fören igår!

Grattis!! Så härligt. Håller mina tummar för att allt går vägen.Kramar
  • PeeWee44
    Missne skrev 2017-06-24 13:04:45 följande:

Jag har idag testat positivt på urinprov idag????. Är bortrest på en ö så har ingen möjlighet att ta blodprov förrän 3 juli när vi är hemma igen, men har med flera urinprov för att kunna ta fler.... om jag är orolig. Har inte riktigt vågat hoppas denna gången då slemhinnan bara var 7 mm och inte treskiktad vid FET. En annan sak som oroar mig är att jag i torsdags kväll råkade somna innan jag tagit kvällssolen av lutinus ???? vaknade mitt i natten och tog det men det var ca 5 timmar för sent????. Hur illa kan det vara? Kan det ha förstört allt?????

Grattis till pluss! Kram
  • PeeWee44
    Mamma DA skrev 2017-06-28 14:41:56 följande:

Har precis landat hemma, intog sängläge. Ska va hemma Tors, fredag från jobbet.

De ville att jag skulle ta blodprov 6/7, de är torsdag nästa v, nu lever man på hoppet.

Bifogar en bättre bild på mina två hjärtan

Håller tummarna. En jobbig vecka framför dig.

Kram
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2018-09-28 09:12:27 följande:

Ok! Ja jag har inte läst så noga om det får jag ärligt säga annars tyckte jag att det var bra att man får pengar tillbaka!

Jag fattade aldrig att dey fanns två kliniker i Riga själv utan valde den som min vän valde och därför är jag på Ivf Riga. Men det är väl både bu och bä med båda klinikerna antar jag.

I alla fall så har min man sagt att jag ska lägga undan hela min okt lön och sen ska vi spara 5000 i månaden så vi kommer nog iväg i feb -mars ändå Jag blev såååå lycklig! Hur har det gått för dig? Har du vart iväg på första LIT behandlingen nu?

Ava Scanfert i St Petersburg är så proffsiga! Synd att vi inte började där. Visum kan du söka för två besök åt gången och fungerar bra. För att bli godkänd och få garantipaketet så måste du åka dit och göra en hysto, vilket dom också är proffsiga på. Dom rekommenderar att sätta in ett embryo men sätter in två om du vill. Vi lyckades tyvärr inte på första försöket och nu blir det ny hysto i december sen insättning runt mars. Om man bor nära Stockholm, Göteborg eller Köpenhamn kan jag rekommendera att gå på deras seminarium och få en konsultation med någon av dom.

Vi gick också på IVF Riga och det var kanon i början sen kändes det som dom blev för stora. Men vi var där 2014 och 2015 så det är säkert annorlunda nu.

Hoppas du kommer i väg. :)
  • PeeWee44
    Glädje5 skrev 2020-04-23 15:48:19 följande:

Ni som har genomgått äggdonation utomlands tog det för er på första försöket?

För mig tog det sig på 11:e insättningen. Tre olika äggdonatorer, sen tre embryodonation (olika donatorer på tre insättningar). Vi hade aldrig fått vår älskade prins om vi inte hittat till Olga Fertility i St Petersburg. Vi hade fått leva ett liv utan barn men vi hittade till Olga och deras bästa läkare och embryologer, idag är han 13 veckor.
Svar på tråden AVA klinik i Riga