• Redan47

AVA klinik i Riga

Push till er alla från Thailand ! Ruva på nu! Vi andra knaprar väl på och väntar på vår tur!

Har idag hittat en klinik här på ön sim kan ta blodoroven före transfer! Vul/ ej klart. Har ett ställe men det är okristligt dyrt!!!! Så möjligt jag skippar det och tar det som blir i Riga, herregud det är väl inte hela världen . Vi har det så gott här så vi utökar sem em vecka till och landar Arlanda hämtar bilen och tar båten till Riga direkt...

Dina - skriver under de tidigare och lägget till ännu ett grattis ! Kram

• Redan47

Uppenbart har nya ava Riga har mycket bra statistik i denna tråd. Och vi vittnar om att vi tycker det är hög proffessionalitet på kliniken och dr fodina med embryologen. I ditt fall misstänker jag att ni kan testa mannens spermiekval och med pisci teknik plocka ut de livskraftiga. Och om det inte funkar - ta donerad sperma till dina ägg? I mitt fall behövde vi donerade ägg till supersimmare...! Jag är mycket nöjd m Riga och dr fodina, även om vi ska göra vårt 3e försök den 18! Så jag har tillhört de 40% som inte tagit sig för tillfället ! Eller i tråden typ 10% - vi har jätte hög rating just nu!!!

Praktiskt med att kunna få medicin skickat till Sverige för mig /som inte har den kontakten i Sverige, ich att det är enkelt att ta sig till riga, bo i Riga är billigt. Mediciner till rimliga priser. Ich möjlighet med samarbetspartnern i Sthlm m VUL och remisser för provtagning. Men bor du inom 08, rek werlabs! Kolla nätet! Välkommen till Riga tråden om det blir ditt alternativ - dina övriga frågor kanske bättre svar i tråd om "äggdonation 2012/2013" där andra kliniker finns representerade. Lycka till!

• Redan47

Jennie, både min man och jag, menar som sissan, ni ska verkligen ej betala fullt pris, plus avdrag för att det dessutom är sämre Kvalitet oå de som överlevde, vad jag förstår så är det inte blactocyt ni satt in heller? Så vi menar att om det tar sig, blir live birth - allting gott. Men blir det en omstart- halva priset på den!!!! Inte en krona mer. Detta är dålig publicitet för kliniken , kom ihåg det. Konkurrens om våra pengar oxå. Lycka till med ruvandet.

• Redan47

Jennie; detta behöver ni isåfall förhandla om nu omgående , sedan blir det svårare. Det är lättare nu när de kliniken är positivt inställda och hoppas på denna insättning, att gå in i nytt kontrakt, med 50% rabatt på det som ännu inte är troligt ska ske, ich alla är på bra humör, än (om) när ni är i behov från start. I ett sådant läge...kan ni ju lika gärna byta klinik om de säger nej till prisjustering, och då blir det iallafall fullt pris.

Stå på er i förhandling IDAG. Mycket pengar är det och kan bli. Denna process suger energi än då så det räcker. Kram!

• Redan47

Konsultation på eng - lätt. Vi hade frågor förberedda. Lärt att få tid de är här typ en gång månad . Kolla på hemsida, maila, boka in er. Den är gratis. Min man hade inte besmt sig innan vi var där men efter, du bestämmer dig , tar ev blodprover , gör gyn undersökning när du ändå är där, sedan börjar medicinering efter din kommande mens. Därefter ca 23 dgr är det insättning. Så fort kan det gå!

• Redan47

Jennie absolut! Jag får vänta på min gyn, stt lab skickar brev, öppnas, sedan ringer mig, tar 4/5dsg innan jag fått svar. Visst är det stökigt , så fort i behov av prover.

• Redan47

Jennie absolut! Jag får vänta på min gyn, stt lab skickar brev, öppnas, sedan ringer mig, tar 4/5dsg innan jag fått svar. Visst är det stökigt , så fort i behov av prover.

• Redan47

Krvik! Grattis till halva vägen! Men om dina järn värde var bra utifrån dina blodprover så är det inte nödvändigt m tillskott... Jag åt inte ett gram när jag varit gravid tidigare . Men jag äter idag ett tillskott kombi; zink, folsyra, b12, C och järn. (Ledins) som jag avser fortsätta med efter ET och fodina givit bra att äta.

Jo, ang ekonomi, du kommer säkert vilja vara hemma så länge som möjligt och pyssla med föräldradagar - den tiden går sååå jätte fort!

Räkna hur mycket du vill ha i månaden, sedan skaffa nr 2 direkt efter ;)) kram !!!

• Redan47

Mammsen det låter så härligt de stegen i utvecklingen! Ich att veta att missfalls risken minimeras ytterligare . Kram

Ingen aning om när och på vilka grunder fodina sätter in droppet... Första ggn beställde jag akupunktur efter, andra ggn skulle de sätta in dropp, men det funka ju inte ... Så vi får se vad det blir, men jag kommer fråga innan denna gång!

• Redan47

Marflo, jag skulle gå på 6mg östrogen och puffa på med plåster. Det är en stor propprisk oxå med högre doser , det i sig kan förhindra gravid, dålig cirkulation.

JG äter från start oxå trombyl en per dag. Ta det ixå! Men om din slrmhinna inte är klar, kan ni ju frysa in och sätta in när du är redo! I USA är det det vanligaste, att köpa frysta ägg!

Fragmin kommer jag ev få senare. Tar nya prover en vecka före transfer. Fick problem med för tjockt blod förra stimuleringen, så nu ska vi hålla koll på det. Och immun prover såg bra ut. Gör 3 transfer den 18/2 nya ava.

Dina; prov nummer 2 är det som betyder något! Ich embryon har ju tagit sig, det betyder ju att den kan fastna i livmodern ! Håll ut!

Svar på tråden AVA klinik i Riga