• Redan47

AVA klinik i Riga

Skade ; ingen aning om det är relaterat till mediciner, men, ja jSg har haft relativt lågt tryck. Men hade oxå normalt en gång. Ja bättre än högt. Promenera mera...kram

Röd; kul att du vill vara med och dela!

• Redan47

Dina det är 4 dgr innan vi börjar med progestoron. Riktigt att du kan inte få exakt besked om start, den beror ju på Äggplock! Östrogen äter du, för att livmoder slemhinnan ska växa och förbereda sig för graviditet, oberoende av din ordinarie cykel. Du anpassas nu till donatorn. Därefter fortsätter vi medöstrogeb för att "skjuta" på blödning och lura kroppen att den håller på att bli gravid. Hur östrogen och progestoron samspelar inför och under graviditet kan du läsa mer ingående på nätet. För vår del är det extra viktigt att äta progestoron efter transfer för att inte kroppen ska stöta bort. Det är ett graviditetshormon kan man säga grovt. Ett VUL kommer säkert räcka för att konstatera att din slemhinna är klar för transfer! Ha tillit till processen! Kram

Ikväll har jag spa badat, 39,5, bubblat! Något jag inte "får" efter transfer. Skönt!

• Redan47

Cice, jag har inte förstått du gör ivf - antog det var ÄD du ixå. Det är tungt med bakslag i denna process - mycket känslor tid kraft pengar mycket mer som påverkar. Alla frågor vad beror oå vad. Det är lätt att bli ledsen och gråta av sorg en dag, vi är hormonstinna manipulerade svårt att hålla balans mellan känslor och intellekt. Blir liksom övermannade av känslor - spec vid motstånd . Ich det att känna den vanmakt det är , har är för mig iallafall, stressar. Du kommer orka det du vill göra. I nuets nedgång du upplever - stanna upp- va ledsen- rid ur den först- Fatta beslut efteråt. Här på tråden finns det öron som lyssnar när du behöver ventilera vad som helst. Kanske du kan hämta styrka av oss. Varm kram.

• Redan47

Jag äter muktivital plus 30ml/till frukost, 2 omega 3. Till kvällsmål en kombi b12/b9/zink/järn/C. Selen. Denna kombo har jag fått ok från Riga. Men att inte äta för mkt C i vitaminform. Ät mkt frukt och grönsaker.

Jag kommer boosta mig nu oxå med intag av probiotika kontinuerligt, innan transfer ta en kur med chlorella, Ta bort mjölkprodukter inta kalk/magnesium. Fisk och fågel Max, övrigt dominans av grönt. Avokado varje dag, min lunch. Behöver bättra på min syra-bas balans - luktar starkt av urin trots intag av vatten regelbundet. Jag känner oxå att kroppen behöver det när jag äter så mkt extra hormoner det är ett stresspåslag.

• Redan47

Kolla fertilitetsguiden, där finns massor av allt möjligt att läsa in sig på. Bl.a. Immunologi.

• Redan47

Wonder, du kan va lugn, de har koll. Det är vi som har kontroll behov. De skickar faktura eller du får den när du är där. Vi har fått på bägge visen. Det är oxå ok betala m kort på kliniken... Nya ava iallafall. När din transfer ska ske kan du få ändrade datum på men det blur en dag hit eller dit. Vad jag har sett hittills i vår tråd att de är mkt skickliga på att hålla schemat. Visst vi var super stressade över flygboknkngae i sista sekunden, priserna blir ju skyhöga... Så vid fet så drev jag fram det datum som passade våra flighter o fick ner priserna rejält.

• Redan47

Hurra! Fick mensen idag! Ut med det gamla för att förbereda för det nya, perfekt! Visst helt konstigt, hur denna blödning betyder olika beroende oå var vi befinner oss! Mailat långt brev till Riga idag in hur vi vill ha det.

Helisa, hoppas så flr er att din graviditet fortskrider trots blödning!

• Redan47

Dina, jag förstår inte riktigt vad som är problemet med ditt medicin schema... Står det 2/1 så är det ju bara börja då. Det är bara östrogen. Jag förstår du tycker det är retligt att du inte fått respons på mail. Försök ha tillit och koppla av ... Det är det du behöver boosta dig med! Kom ihåg att glad hormon i kroppen påverkar positivt för framtiden! Kram

• Redan47

Hjärnan förstår inte negationer! Så vänd din mening så att den blir: "-fr o m nu tänker jag positiva tankar! " " allt blir som det behöver vara och blir som är bäst för mig!" "Jag känner lugn och ro"

Den här första delen i ÄD svängen är ingen större vetenskap - livmoder slemhinnan stimuleras att växa så den är mogen i samband med donatorns äggplock. Slemhinnan kan skilja sig många millimeter men behöver vara 7mm minst ET dagen. Om du behöver äta 14 eller 25dgr spelar ingen roll. Min var 10mm första ggn ich andra 7,5mm. Du behöver inse att de har stor erfarenhet av vad de håller på med. deras stora ansvar är just nu att se till donatorns stimulering och hålla koll på den. De vill att vi lyckas!

• Redan47

Gott nytt bebis år detsamma till er alla!!!

Ska ta mig tusan passa på ich ta mig en gin tonic oxå. Om jag tål det efter ett glas bubbel.... I bubblet! varit alkohol fri sedan i somras nu. Kommer att ta lite fler prover efter nyår för att kolla läget innan nästa transfer, det känns bra. Sen ska det ta sig!!! Nu vill jag att bägge tar sig, hybris?! Hihi

Ingen nämnd ingen glömd! Kram på er alla

Svar på tråden AVA klinik i Riga