• Redan47

AVA klinik i Riga

Mammsen jag har inboxat dig !

Swede, lycka till och välkommen med dina tankar i känslor på tråden!

• Redan47

Fire och Matilda välkomna ni oxå förstås!

Skade vad fint att det gick bra ! Ja det måste varit en syn för gudarna!

Matilda förstår precis hur det kan kännas. Jag har ju precis idag fått minus igen på mitt tredje ÄD. Planerar nu fjärde.... Trodde ju det bara var att bli gravid igen med unga ägg! Så idag en sorgens dag och sammanställt alla försök med symtom mående och mediciner.

• Redan47

Katt rosen mfl: det kan gå på en månad .... När jag startade var det den 20/9 med nedreglering, en spruta och den 28/10 ägg transfer. Det beror ju på hur snäva resp bred önskningar på donator ni har oxå, hur snabbt det går att matcha. Jag skulle säga man bestämmer sig, sedan vänta på en mens för att därefter kunna påbörja processen.

Jag rekommenderar alla att göra : provtagningen Äggdonation via werlab. Innan ni startar. Ta rätt på var ni kan ta prover, VUL och mediciner om ni inte tar det via Riga. De skickar smidigt m dhl +frakt då förstås. Men värt om man inte har någon här som kan skriva ut motsvarande.

• Redan47

Samarbetsgyn i Sthlm, vill jag minnas jobbar där en kväll i veckan. De kan oxå hjälpa till med remisser.

• Redan47

Rosen, absolut, kan han det. Han ska OMG äta tillskottt på Zink 30mg 1 tablett på kvällen. 

• Redan47

Mediciner från Riga - tycker inte jag är värsta fall- det är mycket bekvämt- inget tjat- tjafs- 100% säkerhet att få det jag behöver. Tryggt.

Välkomna alla ny på tråden. Det är verkligen en fantastisk möjlighet vi har med äggdonation i utlandet/Riga. Att kunna få den extra chansen - när kroppen inte vill sig på egen hand. Så lycka till med era processer.

• Redan47

Jag har med mig medicin ordination från klinik. Visade upp den med sprutorna.

I arbetet har vi oxå alltid med oss läk ordination för de fall vi hade "vätska "med oss. Sprutorna är så små bara 0.3ml . Godkänt. Eftersom det inte är narkotika- så kommer inte hundarna reagera på det. Så- det är lugnt! Men- ta alltid god tid på er för säk kontroll- jag fastnade för något litet spets format fanns i min ryggsäck... Tog 15 min bara min väska... Visade sig vara en nagelfil 5cm stålis, som jag tänkt övermanna kabinpersonalen med!!!! Tjoho!

Idag blödning efter misslyckat fet2. Skönt nu på gång igen.

• Redan47

Jag personligen uppskattar mycket när ni gravida för fullt, callimero, Li, Lisa, Krvik mfl berättar hur ni mår och har det. Dels för jag startade på tråden då när vi gjorde ET nr1 inom lika tid. Så det känns gott att höra av era resor - även om jag ägnar mig åt omstarter...

Det är skönt att höra om något mer än ruvar ångest , mediciner och blödningar och hcg och missfall. Ni står ju för ,personifierade , målet med transfer resorna. Att det lyckas!

Ni väljer vilka trådar ni behöver och gillar- jag personligen skulle sakna er mycket!!! Jag blir alltid glad när någon av berättar något ur er vardag. Det ger mig hopp och energi. Och kunskap om kommande milstolpar.

Jag avser vara kvar i Riga tråden trots jag går in i ett samarbete med serum Athen. Har skickat blod för infektionsanalys. Har ju två embryon kvar i Riga- det kanske är giltigt skäl att vara kvar ;)

Intressant är att Serum tar mitt blod problem på fullaste allvar och även sett koppling på att mitt andra barn föddes 1kg mindre och ful moderkaka- dvs dålig blodgenomstömm. Syre. Så de menar att jag behöver Fragmin från dag 1 till 9mån framåt med hänsyn till min historia hittills. Jag ville ju börja med Fragmin 10 dgr innan transfer- Riga sa nej. Jag litade på det.

Snorpan- sök mer info. Annars får du väl ta en resa till Riga OM det nu skulle bli nödvändigt. Men, ta kub, ger ju extra möjlighet till en titt. Fatta nya beslut då. Skapar mer oro att spekulera. Ohälsosamt, i nutid för dina små!

Jag blir glad att höra att ni gravida tjockisar får ordentlig tillsyn och så. Tar ni det lugnt oxå???

Alla nya- heja på. Kom ihåg att uppdaterA vår status lista! Den är några sidor bort... Ska leta rätt på den imorgon själv och notera mitt jävla fuck minus:P, igen. Vi räknade just min man dvs, att vi tillhör den 6%, misslyckade statistiken i Riga. Alltså vi har haft 94% sannolikhet att lyckats....

Jag vill oxå tacka för allas pepp tummar och tår o stöd. Det betyder mycket! Kram

• Redan47

Frk röd, såg du försökte göra dig hörd i Aten tråden, jag har också gjort...men hittills ignorerad. Så jag läser lite det specifika för Aten. Ska försöka ställa lite frågor jag har kring IL- infusion. 

Svar på tråden AVA klinik i Riga