• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

AnnetteC-vill oxså säga grattis till att ha fått se ett pickande hjärta.GravidHur menar du att du trappade ner på medicinerna du menar på eget bevåg eller via mailkontakt med kliniken?Hur mådde du då?

Ingen som vill delge hur ni har mått under tidens gång efter att ha tagit Procrensprutan?
    Tycker mig verkligen börjat må otroligt dåligt på alla sätt och vis-Riga säger att Procrensprutan sitter i i 6v... har bara avverkat drygt 2v-har ju bara kört korta protokollet med IVF försöken aldrig nedreglering med nässpray hade varit av stort värde att få läsa om er andra hur ni mådde känner mig ganska ensam om att må dåligt just nu när man ändå hoppas på turen att lyckas.

Det här med blödningar efter ET hur yttrar de sig?När dyker de upp och varar?På ett ungefär till vilken v?

Äter man progynon/tar progesteron i hela 8-9 veckor efter ET om det blir ett positivt gravtest? Det blir tufft livrädd att man fördärvar sig själv inför framtiden till följd av all medicinering.
    Ska man alltid göra ett blodprov för mätning av HCG?Kan VC utföra dessa prover måste man väl ha remiss?

• TyckOmMig

Mariavw81-stort garttis till två pickande hjärtan!Så underbart.

Själv var jag på mitt andra VUL igår och fick se att allt var som det skulle totalt nerreglerad första gången i mitt liv!Så startat med Progynonen nu då min läkare tyckte jag skulle ta 2 tabl. på morgonen och 1 tabl. på kvällen för att kunna ha ett drägligare liv så gör dom tydligen hemma i Sverige!Slippa klocka sig hela tiden vilket det ju lätt blir!!!Haft yrsel och konstig huvudvärk torrare slemhinnor tyvärr inte helt slutat blöda ännu är det individuellt med när den upphör?Börjar nog hjälpa med  att starta men Progynonen så sa sköterskan på min klinik där jag går att det är motvikten/hjälpen mot Procrenen!Snälla ni andra kan ni inte delge hur ni har mått fram till ET och sen hur är det vad har man på ett ungefär att vänta sig?Vill ju inte må pest hela våren/sommaren helst även om man är beredd på att offra mycket för att få ett barn.
    Vid ET har det räckt att vara på kliniken vid kl 12 vi kan inte komma dit tidigare den dagen isådana fall måste vi vara på hotell dagen innan?Har frågat Rigakliniken två gånger nu inget svar än
    .Likaså varför man har Trombyl Fragmin och Prednisilon vill ju veta att man gjort allt inte vara försökskanin mer nu.

• TyckOmMig
    Zakynthos skrev 2013-03-19 15:59:38 följande:
    6 februari kom våra tvillingar till världen i v 38 Allt har gått bra och vi mår toppen!

Glömde säga/skriva grattis till dig bra födelsedatum-fyller själv år då och har även tvillingar på 4 år!
    Undrar också vad det blev för kön även om det har mindre betydelse?!
    Det är så roligt att få vara med om just tvillingar- här hemma är det väldig fart då bägge är pojkar och börjar verkligen märkas nu då de brottas lite mer på allvar!!! Mina är totalt olika varandra alltså inte enäggs -ena är brunögd den andre är blåögd/ ena är lockig den  andre är rakhårig en är finlemmad den andre lite grovare helt underbart olika även i humöret!!!Så kan det bli!
  • TyckOmMig

Hej alla!Var igår på vårt sista VUL som gav klartecken för färd mot Riga den 6 april då slemhinnan var perfekt redo för insättning redan.Men gud vad struligt det blev med flyg då den 6 är en lördag vi kan inte vara där förrens kl 14 och kliniken vill ha oss där kl 10 eller kvällen innan...lite mystiskt måste jag säga då vi hela tiden meddelat dom att vi inte kan vara hos dem förrens tidigast kl 12 av erfarenheten av att ha kollat flyg rest dit tidigare och nu innan fastställt datum för överföring vilket dom bestämt sagt att vi tidigast kunde få veta 4 dagar innan fick reda på det 10 dagar innan...känns inte helt bra alltid något.Det blev nog lite rörigt skrivit men fattar inte varför dom kan ha oss redan dagen innan då har ju inte embryona odlats tillräckligt lång tid eller varför dom inte kan ge oss en senare tid då det inte går flyg till att vara där kl 10.Hur har ni andra fått göra då det väl blir dags för embryoöverföring?

• TyckOmMig

Nu så har vi äntligen fått klartecken från Riga inför ET att det tar emot oss den 6 april kl 14 efter mkt dividerande.
    Så nu är biljetterna bokade men igår upptäckte jag en knöl ömmar lite grann  just vid det ställe jag tagit Procrensprutan det är ju över 3 v sedan jag tog den någon annan av er som har erfarenhet av av detta händer -
    kan bli så?
    Vilken progesteron har ni andra fått utskrivet?Ska ju börja ta detta tre dagar innan ET.Tycker det är en djungel vad det gäller detta preparat oxså då jag själv använt Progesteron APL MIC  Lutinus och Crinone vid IVF försöken vilken är den egentliga skillnaden-vilken skriver Riga ut?Ser att någon tom tagit progesteron oralt...visste inte att det fanns.
    Vet att det finns depåplåster för östrogentillförsel om man har dåligt upptag av de orala tabletterna men hur vet man om man har dåligt upptag av progesteronet det mäter man ju inte som slemhinnan!?
    Vilken dag bör man ta sitt blodprov för HCG mätningen är det jättenoga vilken dag detta utförs-kan ju bli en lördag /söndag och då har ju vår VC stängt om ni förstår min undran?!Har två remisser utskrivna för detta och hur lång tid emellan mäter man om det blivit en höjning?Är så tacksam för att ni finns att fråga även om man har täta mailkontakter med AVA Clinic Riga så undviker dom ganska många frågor man ställer tyvärr enligt min uppfattning.

Fortsatt Glad Påsk hoppas påskharen kommer till er med STORA välfyllda påskägg!!!

• TyckOmMig

Håll tummarna imorgon för oss för då bär det av till Riga för ET.
    Trevlig helg på er alla!

• TyckOmMig

Zakynthos-tack för lycka till önskningarna och stort grattis till tvillingarna en pojke & en flicka kan ju inte bli bättre!

Vi hade en annorlunda färd från Kastrup till Riga med hela planet fyllt av svenska landslaget i hockey synd att man var nerreglerad med Procren men mannen min var helnöjd!!!
    Lite orolig var jag dock över att jag bara hade en slemhinna på 9,3mm inget bra för att vara mig men de sa att det var ok.Kan det bero på Procreneffekten för i vanlig cykel har jag väldigt bra slemhinna aldrig så lågt nånsin.

Vår donator var duktig och av hela 33 ägg från början slutade det med 15 toppägg varav nu 13 är frysta och två fina insatta till mig!Fick Fragminsprutor att börja ta från igår så nu börjar den långa väntan och ruva!
    Har dessvärre ingen stor erfarenhet av Fragmin sen tidigare någon som har info om hur man kan känna av dessa framöver?Blöder man lättare av dom?
    Testdag med HCG blodprov blir den 17 och 19 april.
    Får man svar omgående eller behöver man vänta på remissvar?Får fråga vår VC och min läkare men ni vet säkert oxså som gjort detta tidigare så svara gärna!

• TyckOmMig

Hej alla!Här ruvas det för fullt dag 10 idag ska lämna HCG blodprov onsdag och sen fredag men kommer inte få mitt svar förrens tidigast måndag har jag fått reda på av min privata läkare så det lär bli en oviss helg...hur har ni andra gjort där?Testat själva på TD-mitt fall blir ju lördagen då det gått exakt 14 dgr sedan ET eller ska man vänta tills det gått 18 dgr som i sverige vet att man inte ska sluta med medicinerna innan man fått klartecken från Riga och blodproverna men ändå...hjälp mig med råd är ni snälla?!Annars är det ju VÅR på ingående här har varit ganska lugn i denna tråd har inte vetat riktigt vad jag skulle skriva om vårat försök...väntan ovissheten är bitvis jobbig men man hoppas så klart oxså vilket gör att man orkar...tror ni förstår hur jag menar.Mår illa gör man sover lite sämre kladdiga proggisar är ju ingen höjdare och Fragminsprutorna känns dom med rätt öm i magen redan...tur jag har dig wannebeamother{#emotions_dlg.flower} att bolla med då vi är exakt lika i ruvandet.

Kram på er alla ni som snart är i mål och alla som väntar på att få komma till ET!

• TyckOmMig

Åh nu har jag fått erfara att när man går på toan och kissat och ska torka sig syns det rött på papperet inte konstigt att jag upplevt mig själv lite annorlunda i em mår mer illa och mer svullen i magen får väl maila Riga men ni som stött på detta så pass tidigt som ruvardag 10 kan det bero på proggisarna eller på fragminet?Ska man bara ignorera detta???Nu när jag knappast kunna slappna av alls-suck!

• TyckOmMig

Riga vill att jag ökar på progynonen med 2 tabletter morgon och kväll 2mg innan har jag tagit 2 tabletter morgon 1 tablett kväll och att jag skulle höra av mig imorgon igen.Skönt att dom svarar direkt när man mailar.

Svar på tråden AVA klinik i Riga