• zaq1234

AVA klinik i Riga

Varför måste du vänta?? Först sa de det till mig, men när jag frågade varför så var det för min egen skull att det typ var psykiskt jobbigt att komma igång Eftr. Minus. Jag är helt tvärtom, ville snarare komma igång så fort som möjligt, det mådde jag bäst av. Då var det helt ok för Riga att köra i nästa cykel

• zaq1234

Kcb

Vad är rch?

Jag gjorde nr 2 i juli o nr 3 först i nov som lyckades. Det var Riga som ville göra hysto pga av 2 minus, men de hittade inget där. Min svenska Gyn trodde inte på hysto utan mer på att få ner tsh. Jag fick konstiga hcg gång två. Så det tog hela aug att bli säker på att den inte tog sig. Sedan hysto i sep o sedan i okt fick jag avbryta pga av en follikel som växt samtidigt som jag stimulerade slemhinnan, så det hann bli nov innan gång 3. Men som sagt det var orsaker till att jag inte kom igång cykel efter. Det som var bra var att jag hann få ner tsh till 1.

• zaq1234

Å vad fruktansvärt att gå igenom, blir alldeles tagen när jag läser om er tre. Rosen och Livia, om ni orkar får ni gärna berätta vad som hände. Önskar er alla tre av hela mitt hjärta massor av lycka till att det ska gå vägen nästa gång.

• zaq1234

Tack för att du berättade Rosen. Vilken vecka satte de igång dig? Vad hemskt när det inträffar en massa fel, det är ju inte lätt att veta då man är mitt i en förlossning vad som är bäst. Vilket sjukhus var du på?

Styrke kramar till dig!!

• zaq1234

Rosen, kolla absolut Tsh o se till att det ligger runt 1 innan transfer. Riga bryr sig inte jätte mkt om det, är nöjda om det är på 2.5, men i o med att man äter östrogen så ökar det, jag var uppe på 4 vid gång två efter ett par veckor efter transfer. Missfall risk sa min Gyn. O det var ju det jag fick också.

• zaq1234

Rosen, när jag hade 4 på tsh så fick jag börja med 50.. Hade då lite brådis att få ner det till 1, tror det tog 2 mån att få ner det till 1 med den dosen, annars är det som redan säger bra att börja med 25 ta prov om 3 veckor o se vad det ligger på.

• zaq1234
    Så äntligen kom vår dotter på dag 40+5, efter 3 ÄD i Riga så lyckades det till slut. Tror det i mitt fall var väldigt viktigt att få ner TSH till ca 1, även fast inte Riga är så noga med det, så tror jag att det var det som gjorde att det gick, för de bästa embryorna gick ju åt till gång 1 o 2.  Vill dela erfarenheten att efter att plusset så har graviditeten varit helt normal med endast illamående o kramp i benen samt trötthet, jag själv var så orolig för alla ökade risker o komplikationer man läst om, men vill just därför berätta att det lika gärna kan gå bra. Förlossningen var också helt normal. Jag tog endast de mediciner som var Rigas standard. Önskar er som är på gång ni all lycka till!!!
  • zaq1234
    Så äntligen kom vår dotter på dag 40+5, efter 3 ÄD i Riga så lyckades det till slut. Tror det i mitt fall var väldigt viktigt att få ner TSH till ca 1, även fast inte Riga är så noga med det, så tror jag att det var det som gjorde att det gick, för de bästa embryona gick ju åt till gång 1 o 2.  Vill dela erfarenheten att efter att plusset så har graviditeten varit helt normal med endast illamående o kramp i benen samt trötthet, jag själv var så orolig för alla ökade risker o komplikationer man läst om, men vill just därför berätta att det lika gärna kan gå bra. Förlossningen var också helt normal. Jag tog endast de mediciner som var Rigas standard. Önskar er som är på gång ni all lycka till!!!
  • zaq1234

Tack för alla grattisar!

Frasse, jag har alltid bott på hotel Justus, ligger mitt i den gamla delen, tar ca 15 min att gå till kliniken, tycker det var mkt mysigare att bo där. Väldigt trevligt på sommaren. Det enda som inte var så bra var frukosten.

• zaq1234

Frasse, jsg tyckte sängen var bra. wifi bra. Frukosten var det trist bröd samt ingen fil, bara socker yoghurt och sedan en massa som man inte vill ha till frukost typ sill ägghalvor med majonäs. Men jag valde ändå att bo där alla ggr pga av läget, jag tog alltid bussen från flygplatsen o då var det nära busshållplatsen samt just mitt i gamla stan, jätte mysigt på sommaren.

• zaq1234

Mitt prel datum har alltid stämt. Jag har alltid bokat efter ul 2 mätning av slemhinna, det har då oftast blivit dyrare flygresor

• zaq1234

Frasse bättre att fråga en gång för mkt än för lite när man satsar så enormt mkt på detta. Jag minns inte exakt men tror att det var 2 första gången för att kolla att jag var redo att börja efter det, vid fet sedan var det nog bara ett.

• zaq1234

Tror jag fick svettningar på natten efter jag tog sprutan, inte ont ngnstans.

Vet inte om du kan ta omeprazol... Har du frågat Jelena ?

• zaq1234

Grattis Amberiah!

Ni som har gjort ÄD på ivf Riga har de hört av sig till er o frågat hur det har gått? De borde ju vara intresserade av att få statistik, det sista jag hörde ifrån dom var hur jag skulle fasa ut mediciner. Jag kommer ju självklart att meddela dom ändå, men intressant att höra om ni andra fått frågan.
  • zaq1234

Kcb stort Grattis!!

Ja tyckommig, det känns som ett mirakel att ha sin bebis i famnen, när man hade gett upp i flera år att få ett till barn o sedan att det faktiskt lyckades. Jag åkte totalt 5 turer till Riga.... Vet precis hur det är Frasse! Stort lycka till till dig!!

• zaq1234

Behöver ngn utrogest? jag råkade beställa för många paket vid min sista beställning från Riga , har 2 helt nya paket samt ngn karta kvar från ett öppnat paket. Inboxa mig om ni vill köpa. Jag har även andra oöppnade mediciner att ge bort.

Svar på tråden AVA klinik i Riga