• azurea

AVA klinik i Riga

chikita124 skrev 2014-07-22 20:36:49 följande:

Var lugna jag fick + och hade inga symptom alls:)

Är i v.7 nu o känner inget men bh stramar de är allt...

Samma här, bara tröttheten men det kommer ju av progesteronet. Jag hade inga symptom alls heller och går in i vecka 11 i morgon.
  • azurea
    chikita124 skrev 2014-07-24 17:28:41 följande:

Usch va trött jag är hela tiden...

Vilar o sover flera gånger om dagen. .

Hoppas de är ett gott tecken. .

V.7 nu o 2 långa veckor kvar till vul...

Jag sover fortfarande middag varje dag ett par timmar. Klarar inte dagen annars. Så samma lika här. Det sägs lätta efter v12-13 ca?
  • azurea
    zaq1234 skrev 2014-07-25 20:59:57 följande:

Vad duktig du varit Micro som inte testat i förväg!

Nu är jag hemkommen från Riga, jag hade ju tänkt 2, men Fodina avrådde det verkligen, det var mycket stor chans för tvillingar och som du även sa Azurea eller Chikita kommer inte ihåg. 65 % att en tar sig.70% om man tar 2, men om jag tar två så var det 50% att det blev tvillingar...så jag tog bara ett även denna gång, jag blev dock  lite ställd o det var ett svårt beslut ändå...men nu är det taget...Vi vill ju helst ha ett.

Fick denna gång ändring i medicinering, levaxin har tillkommit samt Fragmin längre än 5 dagar..

Märkligt att nya AVA ska ha så pass stor skillnad i statistik, för på gamla AVA är det bara 15% chans att det blir tvillingar, det dubbelkollade jag flera gånger. Det kanske är färre antal försök de baserar sitt resultat på, på nya och därför kanske det är högre. Tittar man på kliniker i USA verkar statistiken vara ca 20-25%, så 50% låter väldigt högt. Men det spelar ju iofs ingen roll, vill man inte riskera det ska man inte sätta in två, precis som du resonerat.
  • azurea
    Micro skrev 2014-07-28 10:56:23 följande:

Plussade i morse:)) i eftermiddag till vc för blodprov. Nu är jag ännu mer nervös:)

Åh grattis Micro!!!
  • azurea
    wonders skrev 2014-07-29 08:06:34 följande:

Hej då kan jag meddela att ja plus blev det och Hcg-värde på 1480. Kan det vara två då eller? Denna världen är helt ny för mig och kan ni förstå att det tog hela 10st försök innan jag äntligen kan få känna lyckan av att ha lyckats..

Lycka! Håller alla tummarna för dig!
  • azurea

Grattis wonderstruck! Hoppas tvillingarna växer på sig snabbt och klarar sig utan komplikationer.

• azurea

Idag gjorde jag KUB-testet. Har haft ganska mycket ångest för det eftersom det inte riktigt "känts" som om jag är gravid på ett tag och sovit ruggigt dåligt senaste nätterna. I natt drömde jag dessutom att jag missade tiden (såklart), och vaknade kallsvettig. Kombinerat med att jag tidigare råkat ut för ett MA där jag fick veta att det hade avstannat vid UL och ett MF där jag blödde ut, så var jag ganska orolig att det inte skulle finnas någon aktivitet därinne. Man befinner sig lite som i limbo mellan första VUL och KUB känns det som för man vet ingenting och känner inte så mycket.
    Men det gick bra! *pust*  Båda tvillingarna så bra ut, det var hur häftigt som helst att se bägge två, och min sambo kändes sig lite skakig efteråt. Jag ska enligt plan vara i v12+5 och ena tvillingen mättes till just 12+5 och andra till 13+0, och risken för bägge hamnade på 1/20000, så allt var bara fint. 

• azurea
    Bengalen skrev 2014-08-12 08:30:14 följande:

Det kanske är olika mätmetoder på olika ställen. I Lund var det i alla fall 1 på 20 000 som var det bästa värdet man kunde få.
    Det såg så ut på monitorn när jag kollade igår också, den maxade ut på 20 000 och stannade där.

Tack allihopa för rara ord för övrigt! Jag berättade för min chef igår, och han blev jätteglad för min skull. När jag berättade om planerad sjukskrivning mm fr o m v25/26 så sade han att det inte är några som helst problem, och att jag bara ska ta det lugnt och se till att må bra. Jag älskar min chef
  • azurea
    Bengalen skrev 2014-08-11 17:56:27 följande:

Jag är i vecka 20 nu och gjorde RUL idag och allt såg helt perfekt ut!

Grattis!! Efter så mycket kämpande, härligt!
  • azurea
    LinaQ skrev 2014-08-24 12:16:02 följande:

Usch, hade ont i nedermagen hela kvällen efter jag ansträngt mig lite för mycket med att flytta grejer.. Tog det lugnt i soffan med filt över magen men kände mig ändå helt sjuk senare, svag och lite yr. Hoppas jag inte sabbat något nu... Ska försöka att inte överanalysera..

En fråga till er som inte har en självklar svensk läkarkontakt, hur tog ni blodproven för att kolla hcg? Via Werlabs? För inte kan man väl ringa vårdcentralen och be dem ta provet? Samma fråga kring VUL, vem gör sånt? Jag vet att Sophiahemmet gör VUL för att kolla slemhinnan före ET, men vet ni om de kan göra VUL efter ET också?

Werlabs funkar utmärkt om du bor i stad med labb. Och vad gäller VUL, både gamla och nya AVA har samarbetskliniker i storstäderna, så fråga efter en lista. Vissa får du betala för VUL för, själv hittade jag en i Stockholm som tog vanliga patientavgifter t ex.
Svar på tråden AVA klinik i Riga