• Redan47

AVA klinik i Riga

Fru84 skrev 2014-08-29 15:45:46 följande:

Nu ringde jag honom och efter mkt om och men fick han ringde upp kemisk labb och kräva svaren som fanns där. Mindre än 2.som jag visste. Och han var hemskt bekymrad och ledsen för att dom krånglat så och skulle prata med deras it tjänst. Trevlig man. Tråkigt resultat

Bra! Handling ger resultat. Du har känt med blödningar att det inte gått vägen. Nu vet du säkert. Skit med minus! Tack o lov har ni reserv i frysen. Nya tag när du och din man känner er sugna igen! Revansch !!!
  • Redan47

Annaba: verkligen sorgliga besked från dig. Vilken ofattbar ovisshet ni lever med nu. Det kräver energi det oxå. Du ska naturligtvis fatta beslut utifrån ditt hjärta, sorgligt att det tycks innebära slut på ÄD processen för er. Det måste kännas tufft att komma fram dit - hoppas nu innerligt att det finns en chans att bli gravid med en behandling utan för stora ingrepp för dig både fysiskt och psykiskt.

Jag vill oxå öppna upp din tanke för de barn och mammor här i Sverige som behöver stöd jourfamilj kontakt mm. Det finns plats för din kärlek och den behövs.

Tack för att du orkar dela det jobbiga du går igenom, jag vill oxå säga att behöver du lyfta på locket då och då, så finns detta forum för dig. Jag beundrar ditt mod! Kram

• Redan47

En slemhinna 9mm utan östrogen är super!

Har man lite blödningar, kan det tyda på att det finns annat i botten som gör att slemhinna ej utvecklas. Doppler visar din blodcirkulation, och 9 mm är ett tecken på det. Du skulle ju kunna göra helt på naturlig cykel så när som på extra progestoron. Men ta trombyl om du äter östrogen. Även m bra cirkulation utan östrogen kan du få trögare blodcirkulation m östrogen.

Och det behöver inte vara din livmoder som är spring punkten. Embryonen har stor betydelse ixå.

Men se till att inte gå över tiden med din slemhinna. Sätt in embryon direkt efter ÄL.

Hysto eller ej, svårt, hur många ägg har ni kvar. Kan du göra en transfer till och spara hysto. Två försök är inte mycket i detta sammanhang.

Usch känner med dig alla dessa frågor om det är oss det är fel på. Kram

• Redan47

En slemhinna 9mm utan östrogen är super!

Har man lite blödningar, kan det tyda på att det finns annat i botten som gör att slemhinna ej utvecklas. Doppler visar din blodcirkulation, och 9 mm är ett tecken på det. Du skulle ju kunna göra helt på naturlig cykel så när som på extra progestoron. Men ta trombyl om du äter östrogen. Även m bra cirkulation utan östrogen kan du få trögare blodcirkulation m östrogen.

Och det behöver inte vara din livmoder som är spring punkten. Embryonen har stor betydelse ixå.

Men se till att inte gå över tiden med din slemhinna. Sätt in embryon direkt efter ÄL.

Hysto eller ej, svårt, hur många ägg har ni kvar. Kan du göra en transfer till och spara hysto. Två försök är inte mycket i detta sammanhang.

Usch känner med dig alla dessa frågor om det är oss det är fel på. Kram

• Redan47

Ett jävla skit wifi. Valt dyrare hotel för att ha fungerande wifi. Ser att mina inlägg haglar in, men inget nytt att säga haha.

Fodinas kostråd ... Ta med nypa salt. Läs ivf i världen.

Tsh jag har tidigare länkat fakta, i vårt sammanhang bör värde ligga runt 1. Värde under 2.5 är inte aktuella och tyvärr är få läkare pålästa om detta. Jag äter levaxin 25mg. Har ej kollat mitt värde på ett tag. Men känner mig piggare på ett spec sätt.

Aten varmt. 28-30. Väntar oå en tid till kliniken. Och sitter i lobby surfar på detta usla wifi. Känner mig lite nervös för jag vill ju verkligen det ska funka ...,

Lycka till idag lina, kollar in ikväll efter nyheter.

• Redan47

Var i lyckan att du är definitivt gravid!!!! Klart embryot kan dela sig. Det får du se på VUL snart. Ytterligare väntan! Spännande och grattis!

Vad gäller svenska ivf och ordination mediciner mm, ger jag inte mycket för, spec inte för de gäller kvinnor som inte lyckas med deras standardmetoder. Vi som hamnar på ÄD så småningom. Tsh ska inte jmf med de "normala " ref värdena, vid fertilitets o graviditetsbehandl, det lägre siffror som gäller. När det gäller kvinnor, hormoner, sköldkörtel finns få experter, en är bla mia på hormoni. Många kvinnor går med depression i många år.... Och barnlöshet....

Runt 1 är riktvärdet.

När det ligger över 2.5 är det inga problem att äta levaxin och få ner det något. Jag skulle säga att östrogen doserna är långt mer riskabla att knapra.

Jag har gjort skölj idag- och mättes till 6.5mm. Ny VUL onsdag- ev sköljning igen. Sovit mest hela em kväll lyssnat på ljudbok.

Saknar min man.

• Redan47

Tack! Ikväll behövs era rara tankar ni skickat. Hormonsvajet gör väl mig mer ledsen och ensamhetskänsjsn växer. I botten oxå en längtan att det ska ta sig, någon gång , ska det va så svårt???

När jag provade sköljning en annan gång tog det några dagar innan det hände något. Så jag räknar med en transfer runt 10e. Min födelsedag.

Ja ni om några vet hur det känns att resa solo, det är ju inte en nöjes resa - även om jag försöker behandla mig lite så, så att mer positiva emotioner kan ta plats i bagaget.

Imorgon ska jag slappa i skuggan någonstans, har ej bestämt mig än var. Kram till er alla!

• Redan47

Det är nog olika hur vi reagerar, jag har fragmin denna gången, får typ inga märken alls. På vänster sida tycks jag få mer, så jag håller mug på Hö. Och mannen kan sticka hur bra som helst så det rek er att prova. Han har stuckit lång tunn i röven vid pregnyl injektionerna. Så denna fjutt är inget men låter magen vila. Jag ser misshandlad ut ff efter förra omgången, de går inte birt så fort där det inte är cirkulation ju.

Nu på kliniken väntar på min tur. Nu kissa.

• Redan47
    LinaQ skrev 2014-09-03 12:11:24 följande:
    Gillade Fraxiparin mer än Fragmin.. Menar du att du har det? :)
    Inboxa vid intresse.
Svar på tråden AVA klinik i Riga