• Redan47

AVA klinik i Riga

21/9 Uppdatering : Ändrat Maryhe, swede, Fru och LinaQ. Rosen du har inte lagt upp dig i statistiken alls. Några fler, passa på! Gravida, era BF!

Hur har det gått för mammsen och Helisa....?

Avvaktar och på gång
    Maryhe: 1 ICSI (MF), 2 ICSI (minus), 1 FET(minus), ÄD ET hoppade av Riga. Nu Tjeckien.
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012, eventuellt nytt försök i sept/okt
    Skade: (En tidigare ÄD, dödfödd pojke) Avvaktar.
    annaba: inga barn, 2 ET, ett MA, ett minus; flertal tidigare försök med IVF/insemination med ex-partner; avvaktar FET tillsvidare. 
    Frk Röd: 5 IVF (varav 2 utan återföring) 1 ÄD ET 21/10 i Aten (minus), 2 ÄD ET 23 juni (minus) avvaktar
    Ullisa: 7 IVF (alla minus). ÄD 1 ET (MA). ÄD 1 FET (minus).
    Löparnörden: äd-dotter född aug 2013 (Huddinge), planerar start av syskonförsök hösten 2014 på nya IVF Riga 
    zaq1234: 3 IVF 1 ÄD ET 28/5,minus, nytt FET 25/7 missfall i vecka 6.
    Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD 1: ET 9/4 (minus), 1:a FET 17 juni (1 missfall + 1 utomkveds/inkomplett missfall som slutligen tog sig ner till 0 i mitten av september). Hysto ca okt/nov.
    Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14) Dödfödd pojke 20/5. ET 19/8minus.

Ruvar

Redan47: 2 vuxna barn, (ÄD1)ET 28/10-2013, missfall mellan ruvardag 8-15, (ÄD 2) FET 10/12  (ÄD3) FET 20/2.(ÄD 4 )ET 29/3 i Aten; TD 10/4  (ÄD5) FET 6/6-2014, (ÄD6) FET 12/9, TD 24/9
    Swede: ÄD nr 1, ET 2/4, (ÄD2) FET 12/9

Gravida

LinaQ: 3 IVF samt ett avbrutet, 2 ÄD på gamla Riga. ET 20/8 testdag 3/
    ahavamaria: FET 140814 AVA Riga
    wonders: 7st ivf 1ÄD, ÄD 2 FET 9/4 (minus), 3 ÄD FET 14/7
    Micro: 1 ÄD ET 14/7
    Chikita124: ET 2013 (MA), FET 27 Juni 
    Azurea: (ÄD1) AvaClinic ET 30/5
    Fire07: ÄD nr 1, ET 29/4 TD 12/5 BF 14/1
    snorpan02: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014
    Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014
    Veris14: 2 IVF, BF1410? 
    Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11.
    Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8 
    Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA, ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8
    Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, FET 31/1 gamla AVA BF 21/10
    Sissan: Fet 6/9

Fått barn
    Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, Tvillingar BF 141003, 2 flickor födda 28 juli.
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. Tvillingar 18/7 i v34
    Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, BF 8/7, dotter född med planerat snitt 30/6.
    Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11, BF 22/6, igångsättning 9/6 
    Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. juni 2014
    Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, Planerat snitt 18/6. 
    Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 
    1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!) 
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013 
    TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13. 
    Sissan: 3 ÄD, Flicka född 17/7-2013 
    The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13 
    Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014 
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012
    ahavamaria: dotter född 2012, AVA Riga
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. 18/7 tvillingar

• Redan47

Solkatta, du ska alltid vara fastande från ca 22 dagen innan om du ska sövas. Typ inte dricka efter 00.00 Vilket kan bli aktuellt om de hittar något att sätta kniven i. Jag tog en alvedon m en sipp vatten precis före min hysto. Kram jo du i veckan ett nytt test... Nervigt nu ja.

• Redan47

Solkatta: jag skulle skriva upp allt, fråga på plats eller maila och fråga vad det kostar analys för proverna du önskar. Du kan ju alltid skicka mensblod till serum.

• Redan47
    Micro skrev 2014-09-22 17:23:46 följande:

Kul Wonders.
    Jag gjorde kub förra veckan (valde att göra privat, erbjuds ej här). Fick resultatet 575, enl bm var d bra men jag hade hoppats å superbra resultat:) Vi har iaf bestämt oss för att inte göra fostervattenprov. Rädd för mf å vill inte oroa mig i 2 v för det. Hur gör ni?

En annan fråga, här i Norrbotten likställer de ÄD med ivf o de har inga extra koller/test för ivf å därmed inte heller för ÄD. Jag har mått bra hittills men är d något jag bör kräva att få kollat? Känner mig lite nonchalant mottagen på BVC? Hon kunde inte ens räkna ut hur långt gången jag var, jag fick rätta henne. Vad tycker ni? Känns länge till nästa koll, 6 v till RUL.

Hur gick ditt KUB till? Angav du ålder på din donator? kunde de säga BM på KUB? eller stämde det med ditt beräknade. 

Jag har läst den påvra MVC vården ni har i Norrbotten. Hemskt att det ska få vara så olika i Sveriges rike. ÄD klassas och ÄR en riskgraviditet. Exempelvis är högt blodtryck, blödningar, preclampsi, namn på riskerna. Även om du inte ska göra UL förrän v16-17. Så kan du behöva gå på mvc på kontroller för din egen hälsa. Urinprov, blodprover och trycket. Det är liksom förebyggande att förhindra riskerna. I sämsta fall så upplever du inte det höga trycket....Se till att vara ordentligt påläst själv, och ring spec mödravården för minsta lilla oro eller blödning som skulle uppstå. Läs hur andra län, tex Sthlm via vårdguiden gör, finns på nätet. Anknyt dig till något privat alternativ om du har möjlighet till det, dit du kan ta dig för att göra UL  och prover utifrån dina behov. 

Ang den oro du uttrycker för missfall, är ett levande foster efter KUB, en jätte minskning för den risken.Det är den intellektuella sidan, känslomässigt, gilla läget, och lyssna på kroppen. Flytninigar, lukt, urin, kissa ofta misstanke om UVI etc. 

GRATTIS TILL MILSTOLPEN!  Har du börjat trappa ner medicinerna?
  • Redan47
    wonders skrev 2014-09-22 16:31:43 följande:

Idag har vi varit på KUB och ja det gick bra. Den lilla krabaten åkte runt men ville inte riktigt fastna på rätt håll dvs så de kunde mäta vid nacken. Men med tanke på att hjärtat bultar på och att jag har sett den snuttiga lilla saken åka rundor i sitt vatten och snutta på fingrarna så verkar allt vara väl i alla fall.

GRATTIS! Men om de inte kunde ta mätningen, ska du komma tillbaka då?
  • Redan47

Rosen jag har för mig du tog dina hcg senare än dag 13/15... Du nämnde dag 18... Det gör stor skillnad på hcg de extra dagarna. Så det blir en spännande väntan till VUL snart! Men hinnsäck bör du se nu... Grattis igen!

• Redan47
    azurea skrev 2014-09-24 13:47:58 följande:
    Neeeeej?! Är det sant? Kan det vara för tidigt att testa idag med tanke på hcg-tillskott du fått eller ska allt ha gått ur kroppen per idag? Det var ju din tur nu. Massor av kramar till dig <3
    Snarare var risken för ett negativt plus idag men hänsyn till tillskottet av hcg hormon . jag fortätter två dagar till, ett test till.
    Vi har en plan, så det blir en fortsättning. Gagnar det inte mig så kan det försöket iallafall  bidra till kunskapsutvecklingen. 

många kramar och till er alla! 
  • Redan47
    chikita124 skrev 2014-09-24 19:19:14 följande:

Redan jumbo j-vla skit hade verkligen velat se ditt + .. varför i tusan funkade de en gång(ditt MA) och sen inte mer?? vad är skillnaden då mot nu?
    de va väl på ditt 1:a försök som de tog sig? 
    Är så ledsen för er skull finner inte ord längre..en tapprare människa känner jag inte som bara laddar om o kör igen..ni har inga kvar i frysen nu va??

Swede kramar om hade velat få ett jumbo + från dig med..vad händer nu? har ni fler kvar i frysen?? kram

Det var väl en liten levande cellfläck embryot landade på, men sedan räcker inte den lilla färska vävnaden till....har förodeligen det man kallar för Ashermans, ärrbildningar, dessa förhindrar östrogen att nå fram till slemhinnan via blodbnorna. Ni vet ju hur ett ärr ser ut på magen eller ett knå, det är ju dött. Men detta har vi ju lärt oss efter hyston, som jag gjorde efter 3 waist omgångar. Det mest tråkiga är att jag inte hade mer kunskap då att kunna driva den frågan. För Dr Fodina har inte erbjudit något alls för att ändra eller undersöka vidare än två immunprover. Så visst är det många försök 6b stycken...men egentligen är det tre som ändå försökt "lura" min livmoder, enligt vårt sätt att se på det. 

Vi bestämde oss i Aten denna omgång, när jag mådde dåligt och kände fan fan va tungt och hormoner som sprutade tårarna ikapp, att ändå fortsätta. Så vi följer den strategi som gjordes upp strax innan transfer. Vi sa blir det plus, blir det en framtidsväg till syskonförsök eller ytterligare ett användningsområde i framtiden. Blir det minus, kör vi på. Det blir en hysto, göra rent, sedan en spec behandling, därefter läkning före ett nytt försök. jag gillar naturligtvis inte att det drar ut på tIIIIIDEN!!!! men har inget annat val om jag vill försöka lyckas! 

Kram till er alla!
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-09-26 09:21:10 följande:

Tack för alla lycka till idag. Sitter nu på Arlanda o väntar.

Tänker på dig! Skönt att få visshet om det är något som stör en graviditet! Kram
Svar på tråden AVA klinik i Riga