Hej, har finns en till med samma problem. Min dotter ar 14 manader och har hallit pa sahar sedan hon var typ 9 manader. Det borjade med att hon spande sig i matstolen, samt i bilstolen, sa vi trodde det handlade om att hon ogillade att vara fastspand, men sen borjade hon gora sa i samband med somn och nu gor hon det nastan alltid nar hon ska sova (daremot aldrig i bilen langre, och inte lika ofta i matstolen). Jag kanner igen mig i mycket som skrivits ovan - hon korsar ofta benen, spanner hela kroppen, kan ibland nypa hart i sin filt eller i ens troja om man haller henne, blir rod i ansiktet och svettig. Som det ar nu sa lagger hon sig ner nar hon ar trott - helst pa golvet - och spanner sig. Om man plockar upp henne slutar hon tillfalligt men vill snart lagga sig och spanna sig igen. Hon kan ibland borja grata nar man plockar upp henne. Jag tycker det ar sa trakigt att hon inte kan slappna av i kroppen. Tror inte det ar epilepsi for vi kan bryta det, samt det hander jamt i samma situation (trott, vill sova / ibland i matstolen, nar hon inte vill ata). Vill jattegarna hora hur det gick for alla som skrev i denna traden 2010,11,12. Samt som har detta problemet nu forstas! Jag hoppas sa att det ska vara en 'fix ide' som nagon skrev, som gar over med tiden...