Vad kostar er IVF?
Hej
Jag undar var och hur mycket ni betalar för er IVF behandling.Vi vill gärna få tips, eftersom det lutar mot att även jag och min man måste in denna sväng för att få barn.
Hej
Jag undar var och hur mycket ni betalar för er IVF behandling.Vi vill gärna få tips, eftersom det lutar mot att även jag och min man måste in denna sväng för att få barn.
32.000 kr på FC i Sthlm. Då ingick ett ET och FET (ett färsk och ett frysförsök om färsk försöket inte lyckades, förutsatt att det blivit några till frysen då).
Vet att det finns lite billigare ställen, men vi valde detta ändå då vi utreddes privat där innan, det var ingen väntetid och vi ville köra på långtidsodling mfl orsaker.
Ingen annan?
Jag och min sambo har gjort fyra hela ivf. De tre första betalde vårt landsting, men de är olika kommun till kommun. Har precis gjort vår fjärde ivf och ruvar i nuläget på ett guldägg. Vi går privat, sägs att man kommer igång snabbare då(vi har inte haft någon väntetid under våra behandlingar).
Vi går på Linnèkliniken i Uppsala. Dom har där att man betalar styckpris eller så kan man köpa ett paket som innehåller tre ivf och ett fryst ägg, även läkarbesöken ingår då i priset (45.000) Gå in på deras hemsida och läs.
Hoppas ni hittar något som passar er. Man tjänar på att höra sig runt och kolla upp olika kliniker.
Lycka till!!
Vi betalar 44.000:- för tre försök plus ett FET. Går på CVL i Uppsala=)
Vårt landsting betalar de två första IVF:erna, men det kostar tills man kommer upp i högkostnadsskyddet både för läkarbesök och mediciner. Plus resor till och från kliniken, eftersom gyn i vår stad samarbetar med Carl von Linne!!
Linnèkliniken i Uppsala är dom bra?
Vi har ju inget att jämför med men personalen är trevlig och lokalerna är trevliga, inte någon sjukhuskänsla!!
Puffar...