• puh1976

Vad kostar er IVF?

Hej

Jag undar var och hur mycket ni betalar för er IVF behandling.Vi vill gärna få tips, eftersom det lutar mot att även jag och min man måste in denna sväng för att få barn.

• Svar på tråden Vad kostar er IVF?
  • arold

Vi har fått åkt mer än vad vi behövt pga överstimulering då Linnè själva vill ha kollen på ultra ljud och snabba svar på blodprov. Vi har 3,5 timmars bilresa dit enkel tur, är definitivt värt det men det finns många bra kliniker med underbar personal. Så jag skulle ändock rekomendera ett ställe som inte ligger för långt bort.

Pimpinellan skrev 2010-05-09 19:12:43 följande:
    Vi har långt dit,men det har ju inte hindrat ett enda dugg. Vad skulle de inte kunna göra på hemorten liksom? Det enda man måste göra på  kliniken är ju ÄP och ET.
  • arold

Jag och min sambo var oxå där då, kanske vi möttes i korridoren =)

Lizz skrev 2010-05-09 19:16:14 följande:
  • Lizz
    arold skrev 2010-05-09 22:01:18 följande:
    Jag och min sambo var oxå där då, kanske vi möttes i korridoren =)
    Förra lördagen? Haha ja det kanske var ni, har bara varit ett par till där vid de tre tillfällena vi har varit där=)

Hur går det för er? Har ni gjort ET?
  • Palle76

Vi har 3 försök gratis, eller 5 om vi har 2 dugliga frysta embryon. Sen tror jag det är 60,000kr för 3 försök på Carlanderska

• arold

Japp. Vi var där för ÄP på månd och ET på onsdagen. Så TD är den 20/5. Blev överstimulerad så veckan blev lång och smärtsam. Vart sjukskriven från jobbet i 10 dagagar men imorgon är det dax igen. Vart så skönt att bara få vara hemma. Lite orolig att gå till jobbet då det just för tillfället är väldigt mycket och stressigt där, måste lära mig att ta det lugnt :( .

Hur har det gått för er?

Lizz skrev 2010-05-10 07:59:58 följande:
    Förra lördagen? Haha ja det kanske var ni, har bara varit ett par till där vid de tre tillfällena vi har varit där=) Hur går det för er? Har ni gjort ET?
  • Lizz
    arold skrev 2010-05-10 09:37:19 följande:
    Japp. Vi var där för ÄP på månd och ET på onsdagen. Så TD är den 20/5. Blev överstimulerad så veckan blev lång och smärtsam. Vart sjukskriven från jobbet i 10 dagagar men imorgon är det dax igen. Vart så skönt att bara få vara hemma. Lite orolig att gå till jobbet då det just för tillfället är väldigt mycket och stressigt där, måste lära mig att ta det lugnt :( .Hur har det gått för er?
    Vi gjorde ÄP i torsdags och ET i lördags=) Fick ut två ägg och bägge blev befruktade, dock bara trecelliga så vi fick tillbaka bägge...Hur gick det för er?

Jag har ganska mycket molvärk nu (träningsvärk över livmodern) sen känner jag mig lite småvarm varvat med frusen...funderar på att ringa kliniken och höra om det är normalt?? Hur mår du?
  • Pimpinellan
    Lizz skrev 2010-05-09 19:16:14 följande:
    Jag var tvungen att åka dit förra lördagen för extra VUL som de ville göra + att min hemortsläkare hade stängt..så det kan hända=)
    Här samarbetar alla privata gynläkare som kan göra VUL så det finns alltid nån man kan gå till. Suveränt bra!
  • Pimpinellan
    arold skrev 2010-05-09 21:58:45 följande:
    Vi har fått åkt mer än vad vi behövt pga överstimulering då Linnè själva vill ha kollen på ultra ljud och snabba svar på blodprov. Vi har 3,5 timmars bilresa dit enkel tur, är definitivt värt det men det finns många bra kliniker med underbar personal. Så jag skulle ändock rekomendera ett ställe som inte ligger för långt bort.
    Vi bor 50 mil ifrån och jag har gjort 4 IVF.er där vilket funkat alldeles utmärkt. 99% av alla drabbas aldrig av nåt som hemmaläkaren inte kan sköta.
  • Höst flickan

50 000 för första ungen o 70 000 för andra graviditeten.

Nedräkningen har börjat....nu vecka 37..
  • Lizz
    Höst flickan skrev 2010-05-10 14:28:36 följande:
    50 000 för första ungen o 70 000 för andra graviditeten.
    Haha!
Svar på tråden Vad kostar er IVF?