• puh1976

Vad kostar er IVF?

Hej

Jag undar var och hur mycket ni betalar för er IVF behandling.Vi vill gärna få tips, eftersom det lutar mot att även jag och min man måste in denna sväng för att få barn.

• Svar på tråden Vad kostar er IVF?
  • Zygo

60 000 kr för tre försök på Öresundskliniken i Malmö.

• Ramnelia

Vi går i falun på IVF-kliniken och ska snart göra vårt första av tre landstingsbekostade försök.
    Därefter kostar det 21 500:-/ per försök eller ett paket om tre försök kostar 44 000:-
    Helt underbar personal där :) Lycka till!

• puh1976

Verkar vara väldigt olika vad det kostar ... paketen verkar ju ligga mellan 44 - 60 tkr och det verkar ju som det ingår ungefär samma behandling {#lang_emotions_innocent}

• Pimpinellan

Som mest har det kostat 19000:-. På distans på CvL och med 2 VUL. En enda gång eftersom de andra inte gått till vare sig ÄP eller ET. Då drar de av 7000:- på nästa försök. På CA kostade det 20000:- på distans och med 3 VUL-om jag minns rätt.

• Pimpinellan
    puh1976 skrev 2010-05-08 14:59:20 följande:
    Linnèkliniken i Uppsala är dom bra?
    Finns inga bättre!! Rankas bland de fem bästa i Europa.
  • arold

Kan varmt rekomendera Linnè. Är ju oxå bra om de inte är för lång resa då det kan bli att man får åka dit på extrakoll om det är något som kan göras på hemorten.

puh1976 skrev 2010-05-08 14:59:20 följande:
    Linnèkliniken i Uppsala är dom bra?
  • arold

Något som INTE kan göras på hemorten{#lang_emotions_smile}

arold skrev 2010-05-09 19:00:13 följande:
    Kan varmt rekomendera Linnè. Är ju oxå bra om de inte är för lång resa då det kan bli att man får åka dit på extrakoll om det är något som kan göras på hemorten.
  • Pimpinellan
    arold skrev 2010-05-09 19:00:59 följande:
    Något som INTE kan göras på hemorten
    arold skrev 2010-05-09 19:00:13 följande:
    Vi har långt dit,men det har ju inte hindrat ett enda dugg. Vad skulle de inte kunna göra på hemorten liksom? Det enda man måste göra på  kliniken är ju ÄP och ET.
  • Lizz
    Pimpinellan skrev 2010-05-09 19:12:43 följande:
    Vi har långt dit,men det har ju inte hindrat ett enda dugg. Vad skulle de inte kunna göra på hemorten liksom? Det enda man måste göra på  kliniken är ju ÄP och ET.
    Jag var tvungen att åka dit förra lördagen för extra VUL som de ville göra + att min hemortsläkare hade stängt..så det kan hända=)
  • puh1976
    Pimpinellan skrev 2010-05-09 18:03:35 följande:
    Finns inga bättre!! Rankas bland de fem bästa i Europa.
    Då kanske man ska be om att bli remmiterad dit ... Min gyn som gör utredningen har sagt att hon remmiterar till Karolinska (lanstinget) och Sofiahemmet (privat) menjag kanske ska be om att hon remiterar till Linnekliniken när hon är klar. Vi känner att det 1.5 åren det är kö via landstinget är galet lång tid att vänta så vi vill köra privat först isåfall Kan tillägga att vi redan vet att min man har låga testosteronvärden, och även om vi inte har testat han sperma än så finns en stark misstanke om dåliga spermier.
Svar på tråden Vad kostar er IVF?