Inlägg från: lennartsdotter |Visa alla inlägg
  • lennartsdotter

Om din partner visade sig vara allergisk mot din älskade hund/katt så....

Har redan ställts inför dilemmat och jag väljer absolut att omplacera djuren. Som tur är var det falskt alarm, min mans allergiska reaktion berodde inte på katterna men hade han varit allergisk hade de omplacerats.

Jag är allergisk och klarar av katterna utan annat än periodvis medicinering. Mig själv kan jag utsätta för en sådan påfrestning men aldrig att jag utsätter någon jag älskar för det.

• lennartsdotter
    felicityporter skrev 2010-05-09 01:05:51 följande:
    Huh? Men din sambo är ju en vuxen människa fullt kapabel till att ta egna beslut och själv välja eventuella uppoffringar. När du säger att du inte skulle "utsätta någon du älskar för det" förminskar du din sambo och antyder att han är en försvarslös varelse som inte ens är kapabel att fatta sina egna beslut, vilket låter väldigt underligt i mina öron. Min partner skulle för övrigt "go apeshit" på mig om jag ens övervägde att omplacera mina katter för att han fått allergi. Visserligen skaffade jag katterna innan han kom in i bilden, men han knöt an till dem fort och nu älskar han dem lika mycket som jag gör.
    Jag vet att min man är fullt kapabel att ta beslut själv, men jag skulle aldrig sätta honom i situationen att välja. Om han vill behålla katterna och prova kör vi på det, men katterna åker om det inte funkar.

Katterna är min hobby och min familj ska inte behöva lida av dem. Visst är de omtyckta av hela familjen, men ingen ska behöva vara sjuk pga. katterna.

Min man och mitt barn är mig tusenfallt mer kära än katterna.
  • lennartsdotter
    Anna o Leia skrev 2010-05-09 11:53:59 följande:
    Jasså! tål du inte kortison? Jag har tagit både kortison som nässpray och inhalator varje dag i många många år.. eller menar du kanske att du var så pass allergisk? det finns långtidsverkande mediciner så man slipper ta så ofta
    Måste man ta kortisontabletter är man rejält allergisk och att ta så mycket kortison under en lång period kan leda till ganska allvarliga biverkningar. Tabletter under lång tid kan tex. orsaka diabetes.
Svar på tråden Om din partner visade sig vara allergisk mot din älskade hund/katt så....