• Anonym (Undrande?)

Kiss i simhallar?

Hej, har länge undrat hur ni gör när ni är kissiga efter att baddräkten blivit blöt?
    Det är praktiskt taget omöjligt för mig att ta på sig baddräkten igen efter att den blivit blöt. Är det okej att kissa i duschen tycker ni?
    Har länge undrat det eftersom jag ofta badar med ett gäng vänninor och det är praktiskt aldrig någon som behöver gå på toa. Bara de inte kissar i bassängen bara, men det är mindre troligt.

• Svar på tråden Kiss i simhallar?
  • Anonym

Kiss är ju gult. Det syns ifall någon kissar i poolen, man blir ju plötsligt omgärdad av en gul pöl runt sig

• Anonym (Undrande?)
    Anonym skrev 2010-05-08 18:19:32 följande:
    Kiss är ju gult. Det syns ifall någon kissar i poolen, man blir ju plötsligt omgärdad av en gul pöl runt sig
    Tryggt att veta, då har ingen kissat i vattnet när jag har badat iaf.
  • Hula Hoop

Anledningen till att det luktar så mycket klor i badhus är att folk har pissat i bassängen. När amoniak och klor blandas blir det en kemiskreaktion av något slag som gör att det luktar "klor".

Att vattnet skulle bli gult runt om dig är inte alls troligt. Urinen blandas ut i vattnet och det enda som avslöjar att någon har pissat är just lukten. Som förövrigt är i alla simhallar.

Jag har inte varit och badat efter att jag fick veta detta. Så jäkla äckligt!!
    Om folk bara skulle ge fan i att pissa i vattnet så skulle inte simhallar lukta klor.

• Jezamine
    Anonym (Undrande?) skrev 2010-05-08 15:53:35 följande:
    Om jag minns rätt så var det många vuxna som kissar i bassängen också enligt undersökningar på diverse tidningar. Jag tycker ändå det är äckligt. Duschen kan jag tänka mig om jag gör det diskret.
    Nog är du väl mer vuxen än så? Att kissa i duschen..tänker inte ens tanken.
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine

Var det inte någon som blev portad för att ha kissat i duschen?

Avstängd tills vidare
  • Anonym (Nejnej)
    Jezamine skrev 2010-05-08 19:21:16 följande:
    Var det inte någon som blev portad för att ha kissat i duschen?
    Jag är ganska säker på att det inte är tillåtet i alla fall. Verkar som om allt vanligt hyfs försvinner hos en massa människor bara för att de gå in i ett badhus. Det är lite obehagligt måste jag säga.
  • KattenKorven

Ett tag blev jag alltid, verkligen alltid, kissnödig så fort jag ställde mig i en dusch. Tror det var nästan som en psykisk låsning. Det var faktiskt ganska jobbigt och opraktiskt men det hjälpte om jag kissade innan jag duschade.

• 737 dagar

Men blir det inte kiss kvar i baddräkten då? Jag tycker faktiskt att det där är rätt äckligt.

• Pix Ladin

Dra baddräktsjävelen åt sidan och trakassera inte andra med ditt urin.

• Anonym

Blä!! Är det sant??

Jag hade i beräkningen att barn kissar i polen och att det finns lite av varje i särskilt babypolerna men..kissar verkligen folk både i duschar och i polen?? Uääk!!
    Nej skulle nån kissa i polen tror jag inte det blir en gul fläck, det blandas ju rätt snabbt i vattnet, men allavrligt, om man i vissa fall bemödar sej med att gå på toa men ändå pinkar igenom baddräkten, så faan vad äckligt!! Och sen duschar ni inte ens av er då eller? Alltså, pink kvar både på hud och i baddräkten, vidrigt!!

Urk, ja, vad ska man säga, snuskon!! Det finns ju liksom en anledning till att man inte ska bada i underkläder och att det alltid finns en skylt där det står "obligatoriskt tvagning innan bad utan badkläder".
    Var med om en gång när min kompis i sin tur hade sin kompis med sej, min kompis glömde badkläder och hennes kompis erbjöd sej att låna ut sina och själv bada i sina underkläder, jag höll på att spy, vem vet när hon bytte senast, vem vet om hon har både kiss, bajs och spermarester där i..urk...

Svar på tråden Kiss i simhallar?