Inlägg från: Umm Elias |Visa alla inlägg
  • Umm Elias

Datum för förlossning första barnet ärftligt??

Min mamma födde mig 1 dag sent och jag födde sonen 4 dagar sent. Förlossningstiden, dvs den tid själva förlossningen tar är dock ärftlig! Mamma har fött alla sina barn på under 3 timmar och min förlossning med sonen tog 2 timmar...

• Umm Elias
    Nyfiken gul skrev 2010-05-08 21:35:06 följande:
    det har jag aldrig hört och det kan ju inte riktigt stämma heller eftersom tiden på själva förlossningen beror ju på hur den startar och vad man själv klarar av rent kroppsligen och vart ens smärtgränser går.min bror är född på 4 timmar och jag är född på 15 minuter.. Min tre är födda på 5timmar, 5 timmar och 8 timmar.
    min bm sa att det är ärftligt om förlossningen går snabbt lr ej iaf. De sa de även på bb, de frågade direkt om min mamma hade snabba förlossningar lr ej.

Det låter ju som om det skulle stämma på dig också eftersom både du o din mamma haft relativt snabba förlossningar?
  • Umm Elias
    MammaMiia88 skrev 2010-05-08 21:38:46 följande:
    haha det där tror jag inte ett dugg på :)mamma har fött alla sina 5 barn med snitt pga trångt bäckenmina förlossningar tog 20 resp 27 timmar ( vaginalt)min  systers tog typ 3 dagar sedan satte dom igång henne pga långsamt värkarbete o ut kom flickan efter ca 6 timmar :)så NEJ...
    Öh, så ni alla hade svåra och långa förlossningar? Vad är det du inte tror på egentligen?
  • Umm Elias
    MammaMiia88 skrev 2010-05-08 21:43:29 följande:
    men va??...jag hade verkligen inga svåra förlossningar!! :O , är du gud eller? du kan inte vet sånt!!! de e ren gissning! HERREGUD
    öh va? Är du helt nykter eller, 27 timmar är relativt lång tid för en förlossning. 2-5 timmar är  kort. Du får läsa lite istället för o sitta här o ösa ur dig massa goja. Jag upprepade enbart vad barnmorskor och de på bb sagt till mig.
  • Umm Elias
    MammaMiia88 skrev 2010-05-08 21:49:47 följande:
    du...jultomten finns.....jag lovar dig de!..min läkare sa de till mig igår
    hah, ta en kalldusch istället.
Svar på tråden Datum för förlossning första barnet ärftligt??