• God cares

Brukar du köpa Eldorado-varor?

Nyfiken på om andra brukar köpa varor från Eldorado (billigt varumärke som säljs på bl a Willys och Hemköp)?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa Eldorado-varor?
  • Avelyn

Ja och jag tycker om deras varor Inte alla givetvis men många av dem. Att jag sedan sparar ett par kronor med gör ju saken ännu bättre.

Tipsar om deras eget tvättmedel, deras egna disktabletter och deras rostfranska. Enligt mitt tycke inte alls sämre än dyra

• glasbubblan
    yeenie skrev 2010-05-09 08:08:37 följande:
    Du menar alltså att du är villig att betala mer för att förpackningen är påkostad och därmed mer tilltalande rent utseendemässigt? Jag måste säga att jag faller för det rätt ofta också, och i de flesta fallen är det värt de extra kronorna. Eldorado är skit och jag håller också med Johan Glans ;) Det var ju något mer han nämnde om Eldorados varor, någonting om att de tillverkar varor som inte riktigt får kallas det som det egentligen är, typ juice får heta multivitamindryck osv pga det låga frukthalten.
    Ungefär så. Min erfarenhet är att att lågpris i regel är sämre kvalitet. Eller i alla fall "tråkigare". Fast egentligen är det bara Eldorado som jag undviker. I övrigt går jag mer på ursprung och pris. Som härom dagen när jag skulle köpa mat på temat grekland. Jag köper hellre den grekiska än den danska festaosten, eftersom feta är ett grekiskt påfund. (Vilken som var dyras reflekterade jag inte över). Samma sak med oliverna, hellre kalamataoliver i plåtburk än svarta kärnfria i glasburk. 
  • Purpurbräcka
    Sirling skrev 2010-05-09 08:28:00 följande:
    Jag saknade också alternativet:Ja, vissa varor då de är helt okej.
    Samma här!
  • Purpurbräcka
    glasbubblan skrev 2010-05-09 09:25:21 följande:
    Som härom dagen när jag skulle köpa mat på temat grekland. Jag köper hellre den grekiska än den danska festaosten, eftersom feta är ett grekiskt påfund. 
    En anledning till att ha koll på vilken feta man köper är att de är gjorda på olika sorters mjölk och därför har olika smak. Det blir ju tråkigt att köpa fel om man tycker att den ena sorten är mycket godare än den andra!
  • Majsan70

Svarade aldrig, men det kan hända ibland då inget alternativ finns och jag måste ha den där saken omgående.
    Annars så slutade jag köpa deras saker då vi fick något hemskt äckligt odefinerbart i vår apelsinjuice för ett drygt år sedan. Vi reklamerade hos Eldorado som lovade ersättning men sen struntade i oss.
    Sen dess köper vi så lite av deras produkter som det bara går.

• clinan

Min make jobbar på ett företag som tillverkar juicer och de blandar bland annat till Eldorado. Och en av eldorados juicer, tror det är apelsin, är exakt samma recept som företagets egna.

• glasbubblan
    clinan skrev 2010-05-09 09:41:46 följande:
    Min make jobbar på ett företag som tillverkar juicer och de blandar bland annat till Eldorado. Och en av eldorados juicer, tror det är apelsin, är exakt samma recept som företagets egna.
    Det där är intressant. Men som konsument vet man ju inte det. 
  • trixibelle

Jag tycker att Eldorado är toppen! Inte bara för att det är billigt! Jag tror att de köper olika produkter från andra företag och bara sätter sitt märke på. Smaken på det jag testat är superbra!

• clinan

Det gäller även Lidls soppor o krämer har jag för mig.

sorry för OT
Svar på tråden Brukar du köpa Eldorado-varor?