• God cares

Brukar du köpa Eldorado-varor?

Nyfiken på om andra brukar köpa varor från Eldorado (billigt varumärke som säljs på bl a Willys och Hemköp)?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa Eldorado-varor?
  • Hayati

ja absolut. tycker det är billigt och bra. om man bortser från matvarorna.

• Natosh

Märkes-snobberi är inte riktigt min grej, jag testar. Är det billigare bättre eller lika bra ser jag inte riktigt meningen med att spendera mer pengar än nödvändigt.

Kavlis räkost är godare än de billigare - jag köper den. Svennes kaviar är lika god som Kalles fast billigare - jag köper den.

Just nu är jag dock lite dålig på att göra research om huruvida vissa märken eller specifika varor är "dåligare" ur miljösynpunkt och näringssynpunkt trots billigare pris, onödiga tillsatser osv - det är ju ofta konsekvensen men inte alltid. Men det är min ambition att även ta med sådana aspekter i ekvationen.

• annasara

Röstade nej. Det har väl hänt att jag köpt nån Eldorado-produkt om jag varit på Willys men jag handlar nästan alltid på Coop Forum eller Ica MAxi för de har ekologiska varor!

• astalacasta

Jag saknade också alternativet: En del av deras varor, men inte alla.

Eldorados frysta gröna sparris är till exempel riktigt fräsch och god och hälften så billig som dyrare märken.

Deras frysta bär är också helt ok.

Eldorados ärtsoppa tex skulle jag inte ta i med tång.

Så oftast köper jag Eldorado på frysta råvaror och en del hygienprodukter, men helst inte helfabrikaten, som jag inte alls har tyckt om av de jag har smakat.

• God cares
    yeenie skrev 2010-05-09 08:08:37 följande:
    Du menar alltså att du är villig att betala mer för att förpackningen är påkostad och därmed mer tilltalande rent utseendemässigt? Jag måste säga att jag faller för det rätt ofta också, och i de flesta fallen är det värt de extra kronorna. Eldorado är skit och jag håller också med Johan Glans ;) Det var ju något mer han nämnde om Eldorados varor, någonting om att de tillverkar varor som inte riktigt får kallas det som det egentligen är, typ juice får heta multivitamindryck osv pga det låga frukthalten.
    Jaaa, han pratade om kaffe som inte får heta kaffe utan köffe, bruna bönor av kaffetyp {#lang_emotions_laughing} Vad jag vet så har Eldorado inget sådant utan det var mest ett exempel på hur det kunde vara. Alkoholfri cider är ju en sådan sak som de har ändrat på numera och en del dryck som kallades cider tidigare får nu bara kallas "fruktdryck av ciderkaraktär" för att det inte innehåller tillräckligt mycket fruktjuice (tror jag det är).
  • Mary Jo
    God cares skrev 2010-05-09 14:14:25 följande:
    Jaaa, han pratade om kaffe som inte får heta kaffe utan köffe, bruna bönor av kaffetyp Vad jag vet så har Eldorado inget sådant utan det var mest ett exempel på hur det kunde vara. Alkoholfri cider är ju en sådan sak som de har ändrat på numera och en del dryck som kallades cider tidigare får nu bara kallas "fruktdryck av ciderkaraktär" för att det inte innehåller tillräckligt mycket fruktjuice (tror jag det är).
    Nej det är för att cider är numera bara sån cider som finns på systembolaget. Därför måste dom skriva "fruktdryck av ciderkaraktär" . läste det nånstanns.:)
  • Linda1976
    Mary Jo skrev 2010-05-09 15:02:14 följande:
    Nej det är för att cider är numera bara sån cider som finns på systembolaget. Därför måste dom skriva "fruktdryck av ciderkaraktär" . läste det nånstanns.:)
    Har det inte med jäsningsprocessen av äpplena att göra? För "rekorderlig cider" (Kopparbergs?) finns ju i butiker...
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • LyckligtSlut

Röstade första, men jag tycker inte om alla deras varor, men vissa är bra!

• clinan

För att en dryck ska få kallas cider så måste det framställas av äppelvin eller päronvin

Svar på tråden Brukar du köpa Eldorado-varor?