Inlägg från: karin010 |Visa alla inlägg
  • karin010

Malmö BF 2010

Hej!
    Hoppar in på tråden då jag bor i Malmö och har bf i december. Har inte läst igenom alla inlägg, men finns det någon här som är förstföderska precis som jag?

• karin010

Vad kul med fler förstföderskor. Själv är jag beräknad till den 5 dec. =)
    Hur gamla är ni? Jag är 30.

När det gäller träning så tränar jag ganska mycket. Det har jag alltid gjort och så länge jag mår bra kommer jag att fortsätta. Tränar på Friskis. Går på spinning och jympa (dock kör jag inte övningarna då man ligger på mage för det börjar bli obehagligt nu när man har en liten kula..=) ) Har också simmat en del nu när det är varmt i havet och det är härligt! Tänker gå på Friskis vattenjympa sen till hösten och kanske också på Kockums. Sen har jag för mig att Friskis har Vänta barn jympa. Den ska jag också prova. Power-walkar en del också.

• karin010

Vad spännande med era ultraljud. Ni får gärna berätta hur det gick sen om ni vill.
    Vi var på ultraljud i måndags och det var helt fantastiskt att få se den lilla krabaten. Den kickade, öppnade o stängde händerna samt gäspade. =)
    Nu får man hoppas att allt går bra fram tills det är dags för förlossningen. 

• karin010

Vi vill inte veta vilket kön det är i förväg. Tänk vad häftigt att på förlossningen få höra "det blev en ...". Så har vi resonerat. =) Men syns det jättetydligt på nästa ul så gör det så klart inget. Jag har köpt en del bebiskläder. De är så himla fina o söta så kunde inte motstå. =) Har köpt neutrala och det finns faktiskt en hel del. Sticker snart på semester men när jag är tillbaka ska vi börja kolla runt på vagn, skötbord etc. Ska bli kul! Precis som Pigletten skriver så gäller det ju att passa på innan man blir för otymplig. Känner ni till några andra bra barnaffärer än Babyproffseb o de som ligger på St Nygatan (vad de nu heter)? Har ni förresten några kompisar som ska ha barn ungefär samtidigt som er? Jag har några bekanta men ingen nära vän som ska ha snart. Hade varit kul då det nog blir lite trist för de kompisarna som inte är gravida att prata om barn etc. Därför är det toppen att kunna stöta och blöta med er på FL. =)

• karin010

Då har vi det på liknande sätt Malmölita när det gäller vår bekantskapskrets. Jag har någon enstaka kompis som har barn, men majoriteten har det inte och de är inte alls sugna på att skaffa barn ännu. Synd för mig. =) Hade ju varit kul o va föräldraledig tillsammans med någon av ens vänner men man träffar säkert en del folk på olika barngrupper bl.a. Det blir ju en helt ny värld så har ännu inte koll på vad som erbjuds i Malmö.

• karin010

Marremia! Missade ditt inlägg. Vad kul att höra att allt gick bra. Himla gött!

• karin010

Malmölita: Det kanske är molvärk du känner!? Jag kände det i början av grav o det kändes precis som mensvärk. Förresten, på vilken sida i boken vi fick från barnmorskan står det exempel på inköpslista? Kan inte hitta den men jag kanske har bläddrat för snabbt. =) Jag känner sparkar sen fyra veckor tillbaka. Inte varje dag men nästan. Det är verkligen helt fantastiskt o känns som lätta puffar. I söndags kände min sambo en puff för första gången o det var så klart stort. =)

• karin010

Hej! Nu är jag tillbaka efter 1 v semester i Spanien. Var fantastiskt!! Så nu kan jag åter deltaga i diskussionerna. =) Malmölita: På sid 74 i den bok jag fick av bm så är det en bild. Har kollat igenom hela boken nu men ingen inköpslista. =( Konstigt! Om du någon dag orkar skriva ner de viktigaste tipsen så skulle jag bli glad. =) Jag har läst i 2 babytidningar att Kronan har bra vagnar. Tom bäst i test men dumt om man inte kan testa. Förresten jag har provat det massagestället vid Triangeln för länge sen. Var bra!! MFJG: Jag är förstföderska. Mår toppen än så länge. Hittills älskar jag att vara gravid o känner mig i fin form. Men det kanske kommer smärtor senare. Hoppas jag slipper det. Marremia: vårt ultraljud gick bra. Hon sa att allt såg fint ut. Vi såg den lilla krabaten kicka, gäspa osv. Var underbart! Bilderna bra tillslut fastän h*n inte direkt va ngn linslus till att börja med, hehe. Men det gick bättre sen som tur va...

• karin010

Malmölita: stort stort tack för att du orkade skriva ner alls tips. Mkt snällt! Tyvärr minns jag inte vad massagestället hette men det låg på ett hörn på gatan som går in mellan Hilton o MKB, vad den nu heter. Hoppas att den finns kvar! En på mitt jobb tipsade om en bärsjal som hon tyckte var suverän eftersom bebisen kommer närmre en än om man använder en bärsele. Dessutom ger den tydligen bättre stabilitet. Ska kolla upp vad den heter. Har ni förresten bestämt er för vilken vagn ni ska köpa? Det har inte vi men det verkar va en djungel. MFJG: toppen med alla tips! Jag mottager alla du kommer på tacksamt! =)

• karin010

Malmölita: ja, visst är det svårt att hitta unisex kläder. Det är mkt rosa o pluttinuttigt till tjejer o mkt "tuffa" kläder till killar. Jag har dock hittat en del randigt o enfärgat i neutrala färger. Var o hälsade på en kompis i Skottland i maj o där va det ännu mer extremt. Tycker det går att hitta en del i Sverige på bl.a. Polarn o Pyret. Hittade dock en helt fantastisk rosa body m vita hästar på Åhléns (jag älskar hästar =) ), men den funkar ju inte direkt om det blir en kille. Skulle kunna köpa hur mkt som helst men försöker att ta det lite lugnt då de växer ur kläderna ganska fort. Jag ska köpa fårskinn har jag tänkt. Är nog mys för bebben. Förresten Malmölita så får du gärna ge en recension när du har kollat på Kronana barnvagn i Sthlm. Vi väljer nog den kr Emmaljunga city cross. Läser ni tjejer mkt böcker o tidningar om graviditet o bebisar? Jag läser det mesta jag kommer över. Köper tidningar o har beställt några böcker som en bekant rekommenderade. Det är verkligen en helt ny värld o det är så intressant att läsa...

Svar på tråden Malmö BF 2010