• Marremia

    Malmö BF 2010

    Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

    ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

    Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

    JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

    Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

    MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

    Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

  • Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Taylia

    Det ser så ut!

    Ska göra tidigt UL imorgon för att verkligen förstå det, det känns väldigt överkligt!

    Är 9+6 idag..

  • Marremia

    Hej Taylia!

    Vad kul att du ska göra UL imorgon!

    Själv har jag endast varit hos barnmorskan på ett första besök för några veckor sedan och ska dit den 25:e maj för inskrivning. Jag är i 8+0 idag. Fast jag förstod på barnmorskan att jag inte skulle göra ultraljud förrens runt vecka 18. Det ser jag fram emot!

  • Taylia

    Hej ígen,

    jag får inte heller något rutin-ul förrän vecka 18. Ska gå till emmas ultraljudsklinik eftersom vi så gärna vill se att där verkligen är en liten krabat. Som sagt, jag har svårt att greppa det. =)

    Vecka 18 känns ju som evigheter långt bort!

    Hoppas det dyker upp fler Malmömammor. =)

  • MalakiW

    Hej,
    Här dyker en blivande Malmömamma upp ;). Har BF 4-5 december. Ska inte på inskrivning förrän den 9 juni, vilket känns väldigt långt bort... Var går du marremia eftersom du får gå på inskrivning "redan" den 25 maj? Jag går på granen/grankotten..

  • Marremia

    Hej MalakiW!
    Vad kul! Jag bor i Vellinge så jag går dit istället. Det kanske kan skilja sig lite? 

    Taylia hur gick allt på ultraljudet? Jag vill gärna göra det också, det är ju jätte långt bort annars. Kan de se mycket? 

      

  • MalakiW
    Marremia skrev 2010-05-11 06:57:40 följande:
    Hej MalakiW! Vad kul! Jag bor i Vellinge så jag går dit istället. Det kanske kan skilja sig lite? Taylia hur gick allt på ultraljudet? Jag vill gärna göra det också, det är ju jätte långt bort annars. Kan de se mycket?   
    Ah - ;) Det kan det ju göra. När jag har pratat med andra blivande mammor så har de fått gå på inskrivning i typ 12:e veckan medan jag ska få gå först v 15.. nästan en månad senare, så det känns om min inskrivning är i det senaste laget.. Var på VUL för ca två veckor sen pga oro för MF och då var lilla knytet ca 10 mm stort och hjärtat slog :D. Det var det som syntes för mig.
  • syskonbubb

    Vad kul! Här kommer en till blivande 2-barnsmor i Malmö. Jag har BF 11/12. Går hos BM privat så jag har inskrivning på måndag 24/5 och har redan varit på vul ädr vi såg en liten krabat med hjärta som slog. Det var i v. 8+5 och nu ser jag fram emot ett kub-test vi ska få 4/6. Förra gången jag var gravid betalade vi privat på emma för ett nupp-test, det var första gången vi såg bebisen och det var helt fantastiskt!

  • MalakiW
    syskonbubb skrev 2010-05-20 08:56:33 följande:
    Vad kul! Här kommer en till blivande 2-barnsmor i Malmö. Jag har BF 11/12. Går hos BM privat så jag har inskrivning på måndag 24/5 och har redan varit på vul ädr vi såg en liten krabat med hjärta som slog. Det var i v. 8+5 och nu ser jag fram emot ett kub-test vi ska få 4/6. Förra gången jag var gravid betalade vi privat på emma för ett nupp-test, det var första gången vi såg bebisen och det var helt fantastiskt!
    hej och välkommen hit! ;) Vad kostar det att gå till BM privat? Jag ska också på KUBB och det i morgon! Är både förväntansfull och orolig.. Tänk om det inte ser bra ut?
  • MalakiW
    Hej alla underbara blivande mammor,
    Tyvärr måste jag stiga ur den här tråden.

    Var på KUBB:en idag och tyvärr visade det sig på UL att fostret inte levde längre. Det hade visst varit dött i ca 1 månad, vilket är ungefär lika länge som jag haft mina färgade flytningar. Så det var det det.

    Önskar  alla lycka med era lill*!

    Vi får göra ett nytt försök... Enl. läkaren ska man vänta ca två mensomgångar innan man kan försöka igen, vilket blir i augsti ngt.. Inget decemberbarn 2010 alltså.. men vår hastighet kanske det blir först 2012 eller ngt..

    Just nu är jag inte så solig direkt.. gråter mest och väldigt arg...{#lang_emotions_cry}

    Kramar i mängder
  • MalakiW
    MalakiW skrev 2010-05-22 23:04:19 följande:
    hej och välkommen hit! ;) Vad kostar det att gå till BM privat? Jag ska också på KUBB och det i morgon! Är både förväntansfull och orolig.. Tänk om det inte ser bra ut?
    vart går du - ska nog söka mig privat nästa gång vi får till det.

    kram
Svar på tråden Malmö BF 2010