Inlägg från: ÄlskadeMirakel |Visa alla inlägg
  • ÄlskadeMirakel

Malmö BF 2010

Hej! Här är en tills som ska ha i december! Hoppas att det är ok att jag hoppar in här! 
    Väntar tredje barnet, ett litet mirakel som vi kämpat 4 år för.
    Äldsta barnet en dotter som fyller 11 år i december och en grabb på 7 år. 

• ÄlskadeMirakel

Tack, tack! Försökt läsa igenom tråden så gott det går. Många sidor att knappa sig igenom. Ni har varit flitiga!!! Haha

Läste att någon anmält sig till Rund

• ÄlskadeMirakel

Såg att resten av texten på förra med. försvann.

Rund & Sunds Vatten gympa ska det givetvis vara.

Har gått på deras vattengympa vid förra graviditeten och det var verkligen jätteskönt med det varma vattnet mot min foglossning. Börjar den 29/9 tror jag det var.

• ÄlskadeMirakel

JoJo: tror att vi alla råkat ut för en sådan "vän". Ha tålamod, brukar bli bättre.

Denna lilla/lille krabbat är beräknad den 16/12, men då jag har erfarenhet av att gå över så tror jag att jag gör det denna gången med. Det bli säkert på julafton eller nyårsafton. Hehe

• ÄlskadeMirakel

Malmölita: Kikade nyss på min räkning och såg att det var den 28/9 jag börjar. Ska gå mitt på dagen då det passar mitt schema just nu (är halvt sjukskriven). Ska ha Hanna som instruktör.

Har ni börjat att inhandla saker till er lille/lilla bebis??? 
    Vi har fått börja handla om allt igen då vi inte har någonting kvar från de andra barnen. Hade liksom gett upp tanken på ett barn till. 

• ÄlskadeMirakel

Ooo, ska ni ha träff?? Får man henka på? När blir det av?

Vi har köpt vagn, vagga och spjälsängen. Dock ingen madrass till sängen. Lite kläder har det också blivit, men inte så mycket då vi inte vet vad det blir för sort. Köper lite mer när den kommer.

Ja, kläderna ska gärna tvättas innan, ta något milt tvättmedel, sköljmedel går också bra men välj då ett allergitestat.

• ÄlskadeMirakel

Trevligt, ska kolla så att jag inte jobbar! Hur många blir vi?

Hur är det med barnets namn? Har ni börjat att diskutera det och kommit på något/några som ni kan tänka er??? Pojknamn är vi eniga om men tjejnamnen har vi lite problem med, vi har ju några på listan men kan inte riktigt bestämma oss.

• ÄlskadeMirakel

Mitt riktiga namn är Linda.

Som pojknamn har vi Melvin som förnamn, andra namnet blir antingen Elias eller Gabriel
    Flicknamn är svårt, jättesvårt! Finns så många fina namn.
    Jag vill har Tyra som förnamn men det vill absolut inte min man. Han vill ha Tindra, men jag tycker det är så vanligt nu.
    Till andra namn har vi lite fler men givetvis är vi inte riktigt överens där iheller.
    Nathalie, Mira, Nessa, Mi-Rakel. Det sista är mannens förslag då han (precis som jag) känner att denna bebis är ett litet mirakel som vi kämpat hårt för och vill då ha ett namn med den betydelsen
    Jag valde Nessa då det betyder mirakel på något språk.

Våra andra barn heter:
    Michaéla Amanda och Simon William

Vi har köpt en Brio Happy med hårdlift. Hade en Chicco duo kombi vagn till de andra barnen.
    Vaggan hittade vi på blocket, en vit vagga som jag målat två små guld kronor på. Sen hittade jag en kvinna som syr helt underbara påslakan till vagga/vagn och bad henne sy upp ett till mig. Dessa brukar hon göra med texten "Vår lilla prins" eller "Vår lilla prinsessa" med blå eller rosa text. Men som vi inte vet vad det blir ville jag istället ha texten "Vårt lilla mirakel" och med beige text. Och visst blev det fint! Är supernöjd och längtar tills jag ska börja bädda i vaggan.

• ÄlskadeMirakel

Hej alla!

Jaha, då är man helt sjukskriven sedan igår kväll. Känns inte alls kul, trodde att jag skulle klara mig fram tills havandeskapen men tji fick jag.
    Stor som ett berg redan, har fått frågan om det snart är dax tusen gånger, när jag sen svarar kommer istället frågan; Är det tvillingar????
    Jag vet ju sedan de förra graviditeterna att jag blir jättestor efter vecka 20 och sen så lugnar det ner sig, som tur är. Har det andra två graviditeterna gått upp ungefär 9 kilo, så det är inte så farligt.
    Men den här jä..la foglossningen blir ju inte bättre för varje graviditet. Med andra barnet fick jag har kryckor mot slutet, hoppas få slippa det denna gången.

Hur har ni det?? Några besvär? Plågor? Eller är det en dröm graviditet? 

• ÄlskadeMirakel
    Lägger till mig själv på BF listan.

BF LISTAN FÖR MALMÖ MAMMORNA!

Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Marremia  -  BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita -  BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG -  BF 20/12  - 2:a barnet
    Pigletten -  BF 24/12 - 1:a barnet
Svar på tråden Malmö BF 2010