Inlägg från: strasbourg |Visa alla inlägg
  • strasbourg

Malmö BF 2010

Hej, kommer sent in på denna tråd men men.....här har ni en Dockan-bo som väntar första barnet 5 december. Det är läskigt snart och jag är skitskraj för förlossningen. Jag är en spontan och social tjej, kommer att vistas mycket ute eftersom vi även har hund.

Hur känner ni andra det med det som väntar??

• strasbourg
    MFJG skrev 2010-11-07 07:46:29 följande:
    Hej och välkommen! Bättre sent än aldrig ;) 
    Jag är orolig att det ska gå för fort denna gången och att jag inte ska hinna få min antibiotika 4 timmar innan bebis är ute. Men annars är jag rätt lugn. Det som händer händer och man kan inte styra det hur mycket man än vill. Jag litar på min kropp och kommer följa den och vad den gör. :D

Vi är också ute en hel del. Har också hund. Vad har ni för vovve?  
    Hej och tack så mycket! Varit dålig på att vara här inne, slutade jobba för en vecka sedan och det vara bara stress ända in på slutet. Varför blir det alltid så innan ledighet.....Vi har en berner sennen hane. Brukar hänga lite på Ribban och gå i Slottsparken etc. Ibland kör vi ut i bokskogen, riktigt paradis för alla sniffglada hundar. Vad har ni för ras?
  • strasbourg
    karin010 skrev 2010-11-07 09:40:21 följande:
    Strasbourg: Välkommen hit! O beräknad samma datum som jag, kul! Får vi se vems krabat som kommer till världen först. Det är märkligt..innan jag blev gravid samt i början av graviditeten kände jag en enorm skräck inför förlossningen. Kände att jag absolut ville göra kejsarsnitt. Under förlossningens gång har jag förlikat mig med tanken att föda o ser fram emot det! Jag längtar ngt oerhört tills det är dags. Visst kommer det att vara läskigt i göra ont men det positiva kommer att överväga det negativa (hoppas jag). Vet du vad ni väntar? Hur gammal är du?
    Hej, tack! Vad kul med samma datum. Det är dock första barnet, blir nervös över att gå över för mycket, känns som att skjuta upp sin egen avrättning. Nu vill jag få det gjort, blir sakteliga redo att möta förlossningen och visa vad jag går för även om jag inte kommer att vara en tuffing precis. Det blir nog en hel del lip i början när vi åker in då jag inte gillar sjukhusmiljöer och vita rockar. Jag har nog tyvärr fokuserat så mycket på förlossningen och inte det som kommer sen att jag undrar om jag fattar att jag faktiskt blir mamma snart....

Vi har inte tagit reda på kön, har ni? Vi är 32 år gamla, som sagt första barnet och första barnbarnet så det är helt hysteriskt här Flört. Hur gammal är du/ni ?
  • strasbourg
    JoJo10 skrev 2010-11-08 09:04:23 följande:
    Hej alla nya tjejer och välkomna till vår tråd! Kul med fler som hittar hit! :)

Grattis Malmölita!! själv fick jag lite panik nu... det var ju 6 veckor kvar till due date... och jag var ju beräknad strax innan. Ska nog hem och packa väskan idag så man kan vara lite lugn. wow, man vet verkligen inte när de små har bestämt sig för att komma ut...

Strasbourg, jag var oxå skitskraj inför förlossningen men på sistonde har jag lugnat mig lite och roar mig med tanken att bara huvudet är ute så är det lugnt :) Lite knasigt kanske men när jag tänker på att han kommer vara runt 50 cm och väga runt 4 kg så verkar huvudet ganska litet i jämförelse... :)
    Hej, har pratat med Matilda teamet, det ser ut som att petidin och akupunktur kan vara nåt för mig. Vad jag förstår så är det de sista cm öppnande som gör mest ont, krystandet ska tydligen kännas som att bajsa ut en säl : ) som en kompis uttryckte det som. Jag tänker också att huvudet är det som ska ut, resten ploppar ut på en sekund. Kollar in tilläggskommentarerna ovan....några här som inte kommer att fira julafton på vanligt vis....hihi vad kul Skrattande
  • strasbourg
    MFJG skrev 2010-11-28 21:47:12 följande:
    Hej Eden85 och välkommen hit! =)

Vad tråden är tyst. Har alla fått bebis eller vad händer??
    Jag har fått karpaltunnelsyndrom och tycker rätt synd om mig själv just nu.
    Är på makalöst dåligt humör och längtar till förlossningen.
    22 dagar kvar till BF idag.

Hur mår ni andra? 
    Trodde aldrig det skulle kännas så men kan hända att man går in i sig själv lite extra på slutet. BF på söndag och nu börjar man bli nojig. Kollar väskorna 23 gånger om dagen.....precis som om det inte går att handla nånstans runt MAS eller att sambon kan åka o köpa det som fattas....Läser Abascals bok "att möta förlossningssmärtan" och lyssnar på avslappningscd. Skriver ett forlossningsbrev....och njuter lite av julstämningen...himla mysigt att man hann vara gravid under denna högtid.....annars lätt att stressa upp sig i december med allt man vill ska fixas.....ni tar det väl lugnt tjejer??
  • strasbourg
    Pigletten skrev 2010-12-02 20:15:50 följande:
    Vill bara säga grattis till karin010 som fick en son i morse.. =)
    Åh, vad skoj!

Typiskt då är det jag som får efter BF dagen.....vill inte gå över flera veckor Rynkar på näsan
Svar på tråden Malmö BF 2010