karin010 skrev 2010-11-07 09:40:21 följande:
Strasbourg: Välkommen hit! O beräknad samma datum som jag, kul! Får vi se vems krabat som kommer till världen först.

Det är märkligt..innan jag blev gravid samt i början av graviditeten kände jag en enorm skräck inför förlossningen. Kände att jag absolut ville göra kejsarsnitt. Under förlossningens gång har jag förlikat mig med tanken att föda o ser fram emot det! Jag längtar ngt oerhört tills det är dags. Visst kommer det att vara läskigt i göra ont men det positiva kommer att överväga det negativa (hoppas jag). Vet du vad ni väntar? Hur gammal är du?
Hej, tack! Vad kul med samma datum. Det är dock första barnet, blir nervös över att gå över för mycket, känns som att skjuta upp sin egen avrättning. Nu vill jag få det gjort, blir sakteliga redo att möta förlossningen och visa vad jag går för även om jag inte kommer att vara en tuffing precis. Det blir nog en hel del lip i början när vi åker in då jag inte gillar sjukhusmiljöer och vita rockar. Jag har nog tyvärr fokuserat så mycket på förlossningen och inte det som kommer sen att jag undrar om jag fattar att jag faktiskt blir mamma snart....
Vi har inte tagit reda på kön, har ni? Vi är 32 år gamla, som sagt första barnet och första barnbarnet så det är helt hysteriskt här

. Hur gammal är du/ni ?