Inlägg från: väntarförstabarnet |Visa alla inlägg
  • väntarförstabarnet

Malmö BF 2010

Hej!

Här kommer ett inlägg från ännu en decembermamma. Jag är förstföderska och har BF den 30/12 (vecka 32+6 idag).

Nu börjar det verkligen närma sig och jag känner att det vore kul att lära känna er som ska ha barn ungefär samtidigt som jag. Ni verkar ju ha fått ihop en rutin i att träffas regelbundet och det vore superkul att få följa med någon gång.

Imorgon är det dags för TUL och det ska bli så spännande att få se vårt lilla kryp igen! Har redan hunnit med tre UL (vecka 7, 14 samt 19) så vi har ju fått hälsa på det lilla krypet ett par gånger redan:=)

• väntarförstabarnet

Hej!

Nyss hemkommen från TUL och det var verkligen en härlig känsla att få se lill*n igen! Allt såg jättebra ut och bebben är normalstor för tiden (vägde ca 2100 gr). Vi fick ett par skymtar på ansiktet, men händerna täckte delar av ansiktet emellanåt.

Hjärtat såg helt super ut och ryggrad och revben och allt annat såg ut som det skulle!
    Lill*n ligger med huvudet neråt och lär väl göra det hela tiden tills det är dags att komma ut :=)

Jag vet inte om jag kan vara med den 21:e, men ska försöka komma. Vore ju trevligt att få träffa fler i samma sits. Dock vill jag påpeka att det är hyfsat trångt inne på Bagericafeét och det finns nog inte någon plats för barnvagn skulle jag tro....

• väntarförstabarnet

Ingen bebis här ännu heller, men h*n får gärna hålla sig inne ett par veckor till... Har BF 30/12 och hoppas på att gå över till 2011 innan bebis tittar ut. Även om h*n är välkommen precis när h*n vill!

Naturligtvis längtar man ihjäl sig, men jag ser hellre att vårt lilla kryp föds i januari än i slutet av december.

sista dagen på jobbet imorgon, sen hoppas jag på tre veckors vila och lugn innan vi äntligen får njuta av vårt lilla underverk :=)

Någon som är sugen på att ta en fika i nästa vecka? Med risk för att någon av oss får lämna återbud med kort varsel

• väntarförstabarnet

Fika på måndag skulle funka för mig. Jag bor vid Davidshall så jag har inte så långt att gå om vi ska träffas vid Gustav.

Vilken tid passar er bäst? Jag kan närsom under dagen :)

• väntarförstabarnet

MFJG: Stort grattis till ert lilla underverk!

Kollegan: Jag har tyvärr fått förhinder att fika imorgon... Vi får ta det en annan dag :=)

• väntarförstabarnet

Nervös nu....
    Var och tog blodprover igår eftersom jag har fått sådan otrolig klåda. Barnmorskan ringde idag och sa att mina värden var för höga (man kollar både levervärden och gallsyror) och att jag har fått en tid för koll hos prenatal idag kl 15. De kommer då ta ctg på barnet och göra en bedömning om jag ska få medicin eller om jag ska sättas igång. (är i v 38+6 idag). Börjar ställa in mig på igångsättning, även om jag hade föredragit att förlossningen skulle komma igång av sig själv. Det viktigaste är dock att man gör det som är bäst för barnet.

Kanske har vi fått vårt lilla knyte innan julafton! Så spännande!

• väntarförstabarnet

Så, då är man hemma igen. Fick gjort ctg och allt såg bra ut! Mina levervärden var lite för höga, medan gallsyrorna låg på gränsen. Ingen medicin behövdes i dagsläget, men vi ska tillbaka imorgon för att göra en blodflödesmätning av navelsträngen. Ser allt bra ut där också ska vi inte tillbaka igen förrän tisdag i nästa vecka för att kolla värdena igen.
    Läkaren gjorde dock en hinnsvepning, så det är mycket möjligt att allt kommer igång inom kort :=) Så spännande!

Känns verkligen skönt att de tar det på allvar även om värdena inte är katastrof. Det känns tryggt att de håller en under uppsikt!

• väntarförstabarnet

eekramaren; En hinnsvepning är när barnmorskan eller läkaren sveper med fingrarna över hinnorna kring livmodern för att (om mamman och barnet är redo för det) trigga igång förlossningen. Det finns väl ingen bevisad effekt av det, vissa kommer igång inom 48 timmar och andra ger det ingen effekt på. Jag har känt av färre fosterrörelser de senaste dygnen och hinnsvepningen har gjort att vårt lilla Kryp blivit mer aktiv och det känns mycket bra. Jag är ju beräknad tll den 30/12 och hoppas egentligen på att gå över till januari, men Krypet är välkommen när den helst vill!

Var idag på en ny kontroll på KK för att göra en flödesanalys av navelstränen och moderkakan. Analysen visade att barnet mår bra och att det får den näring det behöver! Eftersom analysen gjordes med UL fick vi möjligheten att titta in och se hur Krypet har det. Vi fick en liten vinkning :=) Känns verkligen bra att de har en under kontroll och tar ens oro på allvar. Ska tillbaka på en ny ctg-kontroll på tisdag.

God Jul på er alla!

• väntarförstabarnet

Efter en dag med sammandragningar/värkar till och från har nu vattnet gått!!! Snart får vi träffa vårt lilla kryp!
    Jag är så spänd :=)

• väntarförstabarnet

Ligger nu på BB-vårdavdelning med vår älskade lilla Lucas bredvid mig! Vattnet gick igår kl 16.15, inne på förlossningen kl 17.30 och kl 21.44 hade jag honom på mitt bröst! Vilken lycka!

• väntarförstabarnet

STORT grattis em6 till er fina dotter! Hoppas att allt gick bra!

• väntarförstabarnet

Här kommer en bild på vårt lilla underverk, som nu är knappt två veckor gammal,
    Lucas född 26/12-10 50 cm, 3180 gram HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta

Hjärta

• väntarförstabarnet

Allt bara bra med oss! Vi tar dagarna som de kommer men försöker komma ut på en promenad varje dag. Lucas älskar vagnen och somnar nästan direkt, och jag älskar att få röra på mig. speciellt nu när ömheten "där nere" har avtagit, så att man kan röra sig hyfsat obehindrat :=)

• väntarförstabarnet

Grattis, grattis eekramaren till era små underverk!

• väntarförstabarnet

Ja här var det verkligen tyst... Hur går det med era små bebisar? Har ni börjat komma in i några rutiner?

Lucas är nu två månader och en vecka gammal och han växer så det knakar ;) Han mäter nu 61 cm och väger 5985 gram. (Födelsevikt 3180 gram, 50 cm lång)
    Lucas är glad för det mesta och älskar när man sjunger för honom, så det gör vi ofta. Han har lite problem med gaser i magen så när fisarna sitter på tvären blir han lite ledsen, men det brukar gå över på ett par minuter igen. Han är en glupsk liten kille så troligen beror gaserna på att han äter för fort och sväljer en del luft. Hoppas att hans lilla mage stabiliserar sig snart, det brukar ju bli bättre när de är tre månader eller nåt sånt.

Svar på tråden Malmö BF 2010