Inlägg från: karin010 |Visa alla inlägg
  • karin010

Malmö BF 2010

Pigletten - vad kul att veta vad det är för kön. Lite lättare att köpa kläder då. =) Vi ska inte ta reda på vad det är för kön i förväg. Vi är så klart supernyfikna o vi, släkt o vänner spekulerar hej vilt vad det kan tänkas va för kön. Många olika teorier kommer fram. Men vi ska hålla oss... Nu får jag dock inte shoppa mer kläder. Det finns så mkt fint! Får sluta gå i barnaffärer tills den lill* är född. Malmölita - vi ska föda i Malmö. Vi bor ju på Möllan så det är nära o bra. Dessutom är lokalerna väldigt fina. En kompis sa att man erbjuds studiebesök tillsammans med föräldragruppen. Vet dock inte om det stämmer men isf ska vi självklart gå. Har ni funderat ngt kring förlossningen? Om ni ska ta ngn smärtlindring. Jag är kluven.... Svårt när man vet att det kommer att göra skitont, men inte hur ont (är ju en subjektiv upplevelse). Men lustgas o ryggmärgsbedövning kanske...!? Man kanske bestämmer sig där och då.

• karin010

JoJo10: välkommen hit! Kul med fler Malmötjejer. =) Malmölita: vi går på Parkmöllan. Är det någon annan av er tjejer som går där? MFJG: kan tänka mig att det är bra att träffa andra "mammakompisar" som ska ha samtidigt som en själv. Jag hoppas att jag kommer att träffa någon trevlig på föräldrautbildningen då dessvärre ingen av mina kompisar väntar barn för tillfället. Vore ju härligt att ha ngn att träffa dagtid då kompisar jobbar eller pluggar.

• karin010

Malmölita: åh vad härligt att du har börjat känna sparkar. Visst är det härligt!? Jag har känt i 6 veckor nu typ, lite då o då. O sen 2 v tillbaka känner jag varje dag. Så himla härligt!! Blir ju så nyfiken på vad det är för krabat som bor därinne. Jo, hoppas att vi kan gå kvar på Parkmöllan även efter förlossningen då det är så nära men det borde vi väl få. Min mage har börjat växa en del nu. Har en liten kula så det går helt klart att se att jag är gravid nu. =) MFJG: jag tycker att det vore jättetrevligt o ta en fika. Spännande att se vilka ni tjejer ni är i verkliga livet. =) En jag känner va o fikade med 7 blivande mammor som hon lärt känna här på forumet. Det gänget träffades några ggr under grav o sen har de träffats några ggr efter det också. Speciellt en tjej blev hon bra kompis med o de träffas flera ggr per vecka med sina bebisar. Låter himla trevligt tycker jag. Har ni funderat på hur länge ni ska jobba? Jag funderar på o gå på föräldraledighet 3 v innan bf. Känns lagom..

• karin010

Malmölita: Hur bokar man in sig på Försäkringskassans träffar? Vore ju bra att sätta sig in i hur allt fungerar. =)

Jag har tänkt stanna hemma i cirka 1 år och sedan ska min sambo vara hemma.

Jojo10: Ja, visst är det härligt när den lilla krabaten kickar och har sig när man sitter på jobb o ingen annan vet om det...hihi. Mysig känsla! Hur gammal är du förresten? Förstföderska?

• karin010

Pigletten: Tack för infon om Försäkringskassan. Kanske ska ta och anmäla oss och se om de har något vettigt att säga. =)
    Jag tror att Friskis renoverar sin pool nu under sommaren. 1/9 börjar de med nytt schema och där står vattenjympa med. På onsdagar är det för gravida. =)
    Jo, jag känner igen oron för att inte känna sparkar. Har, som jag säkert skrivit förut, känt sparkar i typ 2 månader nu..men det är först de sista 2 veckorna som jag känner varje dag..när jag ligger eller sitter stilla. Innan kände jag bara någon dag här och där och blev så klart superorolig när det gick typ 3 dgr utan att jag kände ngt.

Jag fikar också gärna flera ggr. Vore bara kul! Har jäkligt lite tid dock då jag pendlar och kommer hem ganska sent, men det går alltid att få ihop det på något sätt. =)
    Vi får ta o styra upp fika innan vi blir alltför tunga o trötta, haha. =)

• karin010

JoJo10. Jag är 30 nyss fyllda och detta är mitt o sambons första barn. Galet spännande!! Jag håller med Malmölita om att det är bäst o ses helger, men jag kan vardagar efter kl 18 oxå. Jag tycker att det vore roligast om alla kunde komma första ggn. Himla trist om man missar första fikan. Jag hade kunnat kommande helg men då kan inte MFJG. De två helgerna efter det är jag bortrest så första helgen jag kan är 11-12 sept... Vardagskväll går som sagt oxå bra för min del. MFJG: jag har för mig att det gjorde en ansats till lista i början av denna tråd, men vi kan väl göra en på nytt. Ska man göra på ngt särskilt sätt!? Äh, jag skriver så får vi se. Karin010: BF: 5 dec Sitter på tåget på väg till första arbetsdagen efter semestern, pweh..

• karin010

Tack för gratulationerna. Det känns gött att va 30. =) Precis...det är jag som inte kan den helgen (28-29) tyvärr, men jag kan den 1e sept som du föreslår Malmölita. Kan ni andra då? *hoppas*

• karin010

Det är svårt det här med att finna ett datum då alla kan. =) Jag kan sön den 19 sept.

• karin010

Vad kul att alla kan den 19e. Ska bli spännande!

Fika på Konsthallen blir bra för min del. Har ej fikat där men har hört mkt gott om det.

Svar på tråden Malmö BF 2010