• MFJG

Malmö BF 2010

Malmölita - Jag hade TENS, akupunktur och lustgas. Jag har en fruktansvärd fobi för nålar, epidural är något jag verkligen absolut inte vill och knappt kan tänka mig. Men jag va ändå öppen för förslag underförlossningen om det skulle behövas mer smärtlindring. Denna gången hoppas jag kunna klara mig med akupunktur och lustgasen.

24+0 idag. Tiden rusar iväg. Helt galet! 

• MFJG

Vi köper inget. Vi har ju redan allt ;).

• MFJG

Vi gick ingen kurs. Jag andades "rätt" ändå. Men alla är så olika. Det kan vara en trygghet för dem som är oroliga inför förlossningen att gå. Bra för både mamman och pappan..Men vi kände inget som helst behov. Jag lyssnade på min kropp (låter flummigt ;) )..

• MFJG

Min son är född i januari. Han hade en overall och så låg han i en åkpåse. Det funkade hur bra som helst de få gånger han låg i vagnen. Oftast hade jag honom i bärsele då vagnen bara funkade om han sov när man la ner honom. När han åkte bärsele va det overall och sen hade jag en tröja jag svepte runt + sambons jätte stora vinterjacka. Funkade hur bra som helst det med. 

• MFJG

Marremia - Kan inte du lägga till vår BF lista där uppe?

BF LISTAN FÖR MALMÖ MAMMORNA!

Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Marremia  -  BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita -  BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG -  BF 20/12  - 2:a barnet

Pigletten -  BF 24/12 - 1:a barnet

• MFJG

Jag tycker inte jag är så stor och mitt SF mått är 2 cm mindre än när jag väntade Wincent.;)

• MFJG

Usch. Jag hoppas jag kan komma på söndag. Idag har min foglossning blivit RIKTIGT dålig. Ringde med gråten i halsen till KK och bad att få en tid för akupunktur. Puh! Inte alls kul detta.

• MFJG

Karin010 - Jag tänker exakt likadant. Undrar om det är nån av er.

Pigletten - Självklart är det ok! Kul med fler ju =) 

• MFJG

Det är imorgon vi ska ses?
    Är det cafét inne på museumet? Jag är lite lost här nu ;) 

• MFJG

Jag kan nog inte komma imorgon.=(
    Har så ont i mina fogar och i magen. Känns som jag sträckt varenda liten muskel och oavsett om jag sitter, ligger eller står så spänner det. Har sammandragningar också. Pratade med pre natal och dem sa att jag ska vila så mycket jag kan. Så en utflykt till andra sidan stan känns lite mycket när jag inte har möjlighet att köra dit.
    Men jag vill hemskt gärna ses en annan gång!
    Hoppas ni har kul. Ni får berätta ALLT här sen ;) 

Svar på tråden Malmö BF 2010