• Marma

Fasta rutiner = lugnt barn?

får bli annat...när de var små var det ju mycket rutiner speciellt efter tvåan kom...mycket för jag vägrar stå o laga mat vid 2 olika tillfällen bara för de hungriga vid olika tillfällen. med rutinerna slapp jag det även fast andra tyckte jag var knäpp.
    men nu kan de lätt bli lite hip som hap men nu de mycket större ju oxå o klarar ifall maten står på bordet 30min senare.

När de varit på dagis blir det ju rutiner på kvällen där, äter ju samma tid varje dag, samma grej vid läggning osv men helger blir det ju som det blir

båda barnen lugna o nöjda

• Marma
    Hannah76 skrev 2010-05-09 17:46:04 följande:
    Vi har haft få rutiner, och har väldigt harmoniska ban. Vi har följt deras rytm när de har varit små. Båda har varit tillfreds, ätit bra, gått upp i vikt bra och sovit hela nätterna sen de varit ett par veckor.Jag skulle inte klara av att ha massor med fast rutiner. Våra barn har kunnat äta vart somhelst, somnat överallt och kunnat hängt med. Hade en vännina som var tvungen att gå hem vid vissa tider för att barnet skulle äta eller sova.
    men där e ju mycket på vad för rutiner oxå. jag hade rutiner med de kunde ju fortfarande äta borta bara de åt vid typ samma klockslag (de blev ju hungriga samma klockslag varje dag oxå så )....mina har kunnat somna var som trots rutiner, liksom bara göra likadana rutiner fast inbte hemma, inge svårt om man vill
Svar på tråden Fasta rutiner = lugnt barn?