JÄVLA SJ!
Jag blir bara så förbannat trött!
Jag och min (då) sju månaders son ska resa genom ungefär halva sverige i juni. Eftersom vi bor utanför sverige (men har ypperliga förbindelser till stockholm och SJ) så försökte jag först boka via internet, detta pga att det är vad resebolagen oxå gör, så varför betala deras avgifter och påslag för något jag kan göra själv. Upptäcker snabbt att jag inte kan göra de val av sittplats jag behöver via nätet. Planerat tåg var x2000, då behöver jag åka i färdriktningen för att undvika migrän, går inte att boka. Jag vill gärna ha bord, eftersom sonen är med och han gillar att leka vid bord. Detta går att boka, men då hamnar vi mittemot varandra.
Jag mailar SJ och frågar vad jag ska göra. De svarar att de inte kan hjälpa mig med min bokning via mail, men att ringer jag kundtjänst löser sig allt. Blir lite irriterad dådet kostar en del att ringa till utlandet, men vad gör man? Iom att det inte gick att boka mina val via nätet kan inte resebyrån heller göra det. Efter mååånga minuter i kö kommer vi fram. Och här är det inga problem med någonting. Färdriktningen; check. Bordet; check. Brevid varandra; check. x2000 på hemvägen med; check. Dessutom bokade hon oss till en vagn som skulle vara speciellt bra för resande med barn.
Och nu till det som suger!
Det krävs betalning direkt. Via telefon! Dvs, kreditkort! Här där jag bor kan man boka och betala skillt, så det fanns inte i vår värld att det inte skulle funka i Sverige. Och det värsta är att vi kan betala nu bums, men ingen av oss har ett kreditkort som inte är electron, och electron godkänns inte via telefon
Det hela slutade med att resan är obokad, jag är ledsen och framför allt, jag har ingen aning om hur jag ska komma dit jag ska!
Vi erbjöd oss att betala med banköverföring, men endast kreditkort accepterades. Hur kan ett modernt företag vara så jävla oflexibelt?
Och varför i helvete upplyste de mig inte om att jag skulle måsta betala med kreditkort direkt i samband med bokningen när de hänvisade mig att ringa dit?
Jag har inte, och kommer aldrig att skaffa, kreditkort. Hur kan man förutsätta att alla har tillgång till det?
Och nej, du som tycker jag är löjlig osv behöver inte svara, detta är min tråd, jag gnäller bäst fan jag vill, stör detta dig finns det ett fint kryss uppe i höger hörn av din skärm, tryck på det så slipper du mig!