• Alicia05sMamma

Libero´s byxblöjor ! Ni som testat dom...

Alla ni som testat Libero´s byxblöjor på era barn. Vad tyckte ni/tycker ni om dom ?

Sitter dom bra? Har dom läkt ?

Fick nämligen 2 st provblöjor med posten idag & blev väldigt nyfiken på dom.

Min busunge drar nämligen upp kardborre/klister fläpparna på blöjorna *haha*
    Så jag tänkte att detta kanske är ett bättre alternativ

Berätta gärna för & nackdelar & vad ni tycker om dom jämfört med dom vanliga blöjorna.

• Svar på tråden Libero´s byxblöjor ! Ni som testat dom...
  • Mor Gulle

Jo, Pampers sitter jättebra runt midjan och är ganska hög modell, men dem är liksom tjockare mellan benen än vad Libero och Icas blöjor, men man måste ju testa sig fram vilken som passar just sitt barn, men jag tycker byxblöjor är toppen när dem röra sig mer. Ett tag ville dottern min inte ligga ner på skötbordet, då funkade det ju jättebra med byxblöjor..

• Alicia05sMamma

Vad kul & höra så mkt possitivt om byxblöjan
    Känner mig ganska säker nu på att vi ska byta .

• Lotten

har inte haft ett enda problem med liberos byxblöjor och dom har aldrig läckt en enda gång. Enda gångerna det har hänt olyckor e när hon har bajsat men det gör det med andra blöjor också. Min dotter har ju sånna på sig om natten också och då har hon på sig säkert i 14 timmar i sträck och hon kissar ganska mycket men dom har aldrig läckt igenom så jag e supernöjd med dom. Använder bara sånna

• Alicia05sMamma

Lotten: Låter ju kanon
    Var osäker på om dom skulle funka lika bra under natten med byxblöjan, men det verkar ju inte vara några problem.

Tack allihopa för att ni ville svara Känner att jag har lite mer kött på benen nu & vågar testa

• Alicia05sMamma

Är ju en hel djungel bland alla dessa blöjor

• jummie

här sover inte lilleman i byxblöjor dock..känns som om de inte är designade för att sovas i så vi har Ica´s vanliga på natten ist!

• Alicia05sMamma

jummie: Kanske ska ha "vanliga" blöjor natte tid då? Äsch vad jag svammlar

Jag köper 1 paket av varje så är problemet löst *asg*

• Malmhagen

Jag använder baby&go till min son...är 10 mån väger ca 8,5 kg och dom sitter kanon bra på honom!!!

• nannec

Vi använder både vanliga blöjor och byxblöjor..... Tycker byxblöjorna sitter bra och lättare att ta på, när man har en baby som inte vill ligga ner/ ligga still....

• LottaRos

Jag föredrar att använda vanliga blöjor på killarna på natten, jag tycker att byxblöjorna läcker oftare.

Men på dagen är det smidigast med byxblöjor! Både för dem att ha på sig o för mig att ta på dem!

• Alicia05sMamma

Är de något bak & fram på byxisarna ?

• Stora

Ja tycker de är superbra. Annvänder dem då o då på min dotter 1½ år. Smidigt när de vill fara runt hela tiden o vägrar ligga stil. För henne funkar de på natten med. De har inte läckt o är mjuka o goa. Gillar dem mera än Pampers.
    Tejpen ska vara bak.

Svar på tråden Libero´s byxblöjor ! Ni som testat dom...