• Humlemamma

Mögel? Hur farligt?

Vi har upptäckt mögel, nå svart halvkladdigt skit på vår vind, då man öppnar luckan precis så e hela väggen täckt där.

Vi flyttade hit i september, o sen vi flyttade hit har sonen fått astma o andningsproblem, o nu har både dottern o jag(gravid) också fått de, vi alla tre får inhalera flera ggr/dag, sambon har me fått mer problem men han har astma o allergi i botten, men blir sämre kvällstid då han e hemma.

Vi har ringt om detta att de ska komma på koll (detta e hyreshus, radhus), får se när de behagar dyka upp.

Men kan de va möglet uppe på vinden som är problemet som gör att vi blivit så dåliga? Jag o barnen har aldrig haft andningsproblem såhär förut, o barnen har inte varit annat än sjuka sen vi flyttade hit i slutet på september -09..

Nån som har erfarenhet av mögel som vet, eller nån annan som bara vet?

Tacksam för svar!

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 23/9**
  • Svar på tråden Mögel? Hur farligt?
  • Humlemamma
    viseversa skrev 2010-05-10 11:15:04 följande:
    Ring och tjata på dom. Hota med anmälning om dom inte åtgärdar detta. Mögel är skitgiftigt och ni riskerar eran hälsa mer och mer för varje minut ni vistas i det. och om dom är så nonchalanta att dom inte åtgärdar det snarast och inte ens ringer tillbaka så anmäl dom.
    Ja vi ringde juh som sagt i fredags, o jag ringde vid 7 imorse, än har han ansvarige inte ringt upp.. Känns inte så roligt, o nu när man får veta hur farligt de e med så känns de ännu värre.. Ja sitter här o hostar o raslar o ont i bröstet heeela tiden, o har skickat med barnen astmamedicinen till dagis för att de ska ha då de får sina besvär.. Så ja får stå ut me smärtan.. Jag vill bara att han ska höra av sig..
    **Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 23/9**
  • Humlemamma
    viseversa skrev 2010-05-10 11:17:07 följande:
    Ta kort på möglet och skicka bilderna till dom ansvariga!
    Jag vet inte ens vem de ansvariga är.. De jag ringde imorse på bolaget tog mitt nr o sa de skulle ge nr till den ansvarige, så sa hon att innan dagen e slut så kommer den ansvarige eller hon ha ringt upp oss.. Men de har de sagt förut då de gällt annat o ingen har hört av sig ändå..
  • viseversa
    Humlemamma skrev 2010-05-10 11:17:46 följande:
    Ja vi ringde juh som sagt i fredags, o jag ringde vid 7 imorse, än har han ansvarige inte ringt upp.. Känns inte så roligt, o nu när man får veta hur farligt de e med så känns de ännu värre.. Ja sitter här o hostar o raslar o ont i bröstet heeela tiden, o har skickat med barnen astmamedicinen till dagis för att de ska ha då de får sina besvär.. Så ja får stå ut me smärtan.. Jag vill bara att han ska höra av sig..
    Ja dom är nonchalanta helt enkelt. Ring igen och var arg. och KRÄV att dom kommer IDAG: Du och din familj kan bli ännu allvarligare sjuka än ni redan är.
  • viseversa
    Humlemamma skrev 2010-05-10 11:18:59 följande:
    Jag vet inte ens vem de ansvariga är.. De jag ringde imorse på bolaget tog mitt nr o sa de skulle ge nr till den ansvarige, så sa hon att innan dagen e slut så kommer den ansvarige eller hon ha ringt upp oss.. Men de har de sagt förut då de gällt annat o ingen har hört av sig ändå..
    Får se om dom tar allvarligare på detta då och ringer upp.
  • Humlemamma
    viseversa skrev 2010-05-10 11:20:30 följande:
    Ja dom är nonchalanta helt enkelt. Ring igen och var arg. och KRÄV att dom kommer IDAG: Du och din familj kan bli ännu allvarligare sjuka än ni redan är.
    De e möjligt att de är det.. Ska ringa igen, men de hade bara teletid mellan 7-9 på morgonen, får se om ja kan få prata med någon annan på kontoret..
  • viseversa
    Humlemamma skrev 2010-05-10 11:22:21 följande:
    De e möjligt att de är det.. Ska ringa igen, men de hade bara teletid mellan 7-9 på morgonen, får se om ja kan få prata med någon annan på kontoret..
    Lider med er. Då detta är något som verkligen inte är bra för eran hälsa. =(. kan du inte uppdatera tråden allt eftersom?
  • Humlemamma
    viseversa skrev 2010-05-10 11:24:10 följande:
    Lider med er. Då detta är något som verkligen inte är bra för eran hälsa. =(. kan du inte uppdatera tråden allt eftersom?
    Klart jag kan, ska se om ja får tag på någon på kontoret nu, vill juh inte riskera mina barns hälsa mer än som varit så detta ska juh kollas upp helst igår..
  • Humlemamma

Vet inte hur man kopierar in en bild här från galleriet.. Har en bild på en del av möglet där om du vill kika..

Svar på tråden Mögel? Hur farligt?