• Pistou

Hur gör ni med tvätten ni som bor utomlands? Har ni tvättstuga eller tvättmaskin i erat badrum?

Jag och min man har bott i lite olika länder och har olika erfarenhet av det här med tvättvanor.

När vi bodde i Spanien hyrde vi lägenhet och fick då köpa egen tvättmaskin att ha i det särskilda tvättrummet innanför köket. I lägenheten i Spanien fick man hänga tvätten på tork utanför ett fönster som vette in mot ett schakt/atrium. Tvätten torkade snabbt tack vare värmen, men tappade man tvätten, fick man ringa på hos grannen på nedersta våningen för att få tillbaka den.

När vi sedan flyttade till Frankrike köpte vi lägenhet och tvättmaskinen från Spanien hängde med och fick stå i köket.

När vi sedan flyttade till USA och hyrde hus där fanns tvättmaskin och torktumlare i källaren.

Nu bor vi i Schweiz och hyr lägenhet och använder fastighetens gemensamma tvättstuga. Tvättstugan är omodern, det kostar pengar att använda både tvättmaskinen och torktumlaren, och dessutom har varje hushåll fasta tvättider, vilket är helt dumt och oflexibelt. Efter att ha vant mig vid tvättmaskin i hemmet känns det lite jobbigt att behöva vänja sig vid tvättstuga igen (är dock uppvuxen med gemensam tvättstuga), men det finns ju värre problem här i livet .

People don't care how much you know until they know how much you care.
Svar på tråden Hur gör ni med tvätten ni som bor utomlands? Har ni tvättstuga eller tvättmaskin i erat badrum?