• Thinner

I allmänhet: Säger du till andras barn?

Och med säger till menar jag till exempel:
    Man ser ngn aktivitet som kan innebära fara.
    Ett banr som beter sig illa mot ditt barn eller ngn annans tex på en allmän lekplats.
    Ett barn som agerar störande(gapar/skriker).

I´m a freak bitch baby....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I allmänhet: Säger du till andras barn?
  • lövet2

Ja, alltid om det gäller något farligt eller om någon håller på att komma till skada. Däremot händer det i princip aldrig att jag skäller på andras barn. Tonåringar ja, det har hänt ...

• KaIi

Jag säger till.
    Min väninnas barn på 13 år plågade katterna och då sa jag till.
    Inte så poppis dock.

Älskade Ophelia 20081025 Pytte BF 20100515
  • ashera

Ja, det har hänt vid några tillfällen hittills.

• LyckligtSlut

Ja, om det innebär fara eller t ex är slagsmål. Beter ungen sig "bara" illa genom att typ spotta på sina skor så gör jag inte dte för det är inte min sak.

• gelehallon

Jag säger till! Utan tvekan. I det flesta situationer ett barn behöver en vuxens tillrättavisande och det inte är ngn annan som tar det ansvaret. Tom inför deras föräldrar om deras föräldrar inte ingriper. Kalla mig skitstövel om ni vill, men jag tål inte barn som inte kan bete sig uppfostrat.

In the end of my life I hope to god that I can say, I made the best of everyday...
  • Kazeer

Det är helt situationsberoende om jag säger till eller inte.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Shmone

Om deras föräldrar är i närheten - oftast inte. Men om två tioåringar leker jaga i matvaruaffären och nästan välter en gammal tant med rollator, springer rakt på en gravid kvinna, och nästan välter ut en pall varor.. o föräldrarna inte bryr sig - då säger jag till. (har hänt...)

Om jag är ansvarig för en väns barn.. tex. barnvakt - så säger jag givetvis till.. och jag kan även säga till barn som är ensamma i lekparken utan vuxens uppsikt - om dom gör nåt som kan skada dem själva eller annat.

Men generellt så säger jag inte till andras barn.

Svar på tråden I allmänhet: Säger du till andras barn?