piapiapia skrev 2010-05-19 22:03:11 följande:
Det är mest mitt temperament som fått lida av Pergotime och jag hade väldigt ont första gången jag hade riktig ägglossning och mensvärk. Jag tog dubbelkur i tre månader utan att bli gravid. Sista kuren i december. Det konstiga är att jag inte tog Pergotime sen men blev ändå gravid i februari. Så det är ju väldigt kraftfulla hormoner. Läkaren sa att det är många som tar Pergotime bara varannan månad för att kroppen kommer ihåg ändå. Det är ju också större chans att det blir tvillingar...vilket vi fortfarande hoppas på trots att vi varit på ultraljud Lycka till, jag tänker verkligen på er. Ni är värda allt fint ni drömmer om!
Tack för ditt inlägg!
Vad härligt att höra att det ändå fungerar, även om du blev gravid en månad utan Pergo! Då förstår man verkligen hur kraftfullt det är :)
Jag ska hoppas för er skull att det är tvillingar, om det är det ni önskar! :)
Jag har bara ätit en enkelkur och en dubbelkur.
Under enkelkuren mådde jag hemskt! Hade jobbiga biverkningar.
Men nu med dubbel har jag nästan inte känt nåt!
Efter enkelkuren kom det mens, det blev inget befruktat, men tror ändå att jag ägglossade, iom att mensen faktiskt kom?
Ska på VUL imorgon och se om nåt ägg växt till sig, hoppas hoppas!! :)
Efter enkelkuren hade jag ett ägg på 12 mm på dag 11, men det tog ju inte sig :/
Hoppas på bättre tur denna gången!
Tack för att du delade med dig, känns alltid så skönt att höra när det verkligen fungerar! Då får man lite nytt hopp!